نماد سایت مجله سلامتی ایران

رزمایش اسکان اضطراری در قزوین برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رزمایش اسکان اضطراری در قزوین برگزار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدرضا علیمی با بیان اینکه رزمایش اسکان اضطراری و اقدامات مقابله با زلزله برگزار شد اظهار کرد: این رزمایش با هدف ارتقا و افزایش میزان آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان، اقدام به موقع در مواجهه با حوادث و خدمات احتمالی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان طراحی شده است.

وی افزود: در این رزمایش، تیم‌های امدادی با برپایی چادرهای امدادی، مدیریتی و درمانی عملیات امدادی را آغاز و اقدامات اولیه برای اسکان آسیب دیدگان استان را اجرا کردند.

علیمی اظهار کرد: برقراری ارتباطات مخابراتی، آب، برق و گاز، برپایی پل متحرک توسط لشگر ۱۶ زرهی، تریاژ و درمان مصدومین توسط اورژانس، سوخت رسانی و امداد هوایی از جمله بخش‌های مهم این رزمایش بودند.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مصدومین به مراکز درمانی، آوار برداری، تجسس سگ‌های زنده‌یاب، استقرار نانوایی‌های سیار، استقرار آشپزخانه سیار به منظور تهیه غذای گرم برای زلزله زدگان، برپایی چادر حمایت روان توسط بهزیستی، تأمین ماشین آلات سنگ و سبک جهت اسکان اضطراری، استقرار تجهیزات اطفا حریق، حضور گروه‌های جهادی و سمن‌ها نیز از جمله فعالیت‌های مورد سنجش در این رزمایش بودند.

خروج از نسخه موبایل