نماد سایت مجله سلامتی ایران

راهنمای تعمیرات گیربکس مگان

اگر شما نیز خودرو مگان دارید شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که هرچند وقت باید برای سرویس گیربکس به تعمیرگاه مراجعه نمایید؟
در جواب این سؤال باید گفت برای تعیین زمان دقیق سرویس گیربکس پیشنهاد میشود به دفترچه راهنما خودرو مگان که از طرف کمپانی ارائه داده شده مراجعه کنید.

Megan gearbox repair guide


اما درصورتی‌که به گیربکس خیلی فشار وارد نشود و به‌صورت اصولی از آن استفاده شود و به طور مرتب سرویس‌دهی انجام شود، گیربکس خودرو شما عمر بالاتری دارد و کارکرد آن بهتر عمل می‌کند.
ولی به طور میانگین زمان سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان مابین ۲۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر است.
گیربکس اتوماتیک خودرو کارکردش با فشار روغن است، و حتماً باید در زمان مشخص شده این روغن
تعویض شود و اگر تعویض روغن گیربکس به تعویق بیفتد باعث افت فشار روغن می‌شود و گیربکس به‌درستی کار نمی‌کند و در نهایت باعث آسیب‌دیدن اجزای داخلی گیربکس که شامل باندها و صفحات ترمز است با مشکل مواجه شود.

نحوه عملکرد گیربکس مگان

گیربکس اتوماتیک جزء پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های اتومبیل است که ۴ قسمت است: هیدرولیکی، مکانیکی، برق و کامپیوتر که یک هماهنگی منظمی بین این قسمت‌ها تشکیل شده است و ایجاد اختلال در هر یک از این قسمت‌ها باعث اختلال و مشکل در کل گیربکس می‌شود.
در بین گیربکس‌های دستی و اتوماتیک توربین‌ها هستند که یک کار را انجام می‌دهند ولی در قسمت جزئیات کاملاً با هم متفاوت هستند و این جزئیات در گیربکس اتوماتیک بسیار پیشرفته‌تر است.
باتوجه‌به اینکه گیربکس دستی و اتوماتیک دارای تفاوت قابل چشمگیری هستند تعمیر و سرویس‌دهی آنها نیز متفاوت است.
گفتیم که گیربکس اتوماتیک به‌وسیله فشار روغن‌کار می‌کند پس حتماً در مدت تعیین شده روغن آن باید به‌وسیله دستگاه تعویض گردد و در صورت ایجاد هرگونه پارگی یا ترک دچار ریزش و نشتی روغن می‌شود و در ادامه باعث از کارافتادن دنده‌ها و سوزاندن آن می‌شود.
و زمانی که این آسیب ایجاد شود در ابتدا دنده عقب و دنده ۵ دچار مشکل شده و بعد از آن تمامی دنده‌ها دچار آسیب می‌شود. وقتی روغن گیربکس دچار ریزش می‌شود هیچ علامتی ندارد، پس بهتر است سرویس دوره‌ای گیربکس در کیلومتر مشخص انجام شود تا خودرو شما دچار آسیب جدی و هزینه بر نشود.

داخل رنو مگان

کابین مگان از تریم دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است و صندلی‌های راحتی دارد. این مساله در کنار صندوق عقب بزرگ و جادار، موجب شده است تا رنو مگان 2000 از ابتدای تولید تا به امروز لقب یک سدان خانوادگی معقول را از سوی مشتریان دریافت کند.

رنو در سال 2001 یک مینی‌ون عجیب و نوآورانه به نام آوانتین را معرفی کرد که جزو زشت‌ترین خودروهای دهه 2000 لقب گرفت. با وجود عدم موفقیت آوانتین در بازار، ظاهر آن به الگوی طراحی سایر خودروهای رنو در همان دوران تبدیل شد. یکی از خودروهایی که با الهام از آوانتین شکل گرفت، نسل دوم رنو مگان بود. چراغ‌های بزرگ و نه چندان تهاجمی، جلوپنجره کوچک و آرم بزرگ رنو از جمله مشخصه‌های بارز طراحی رنو مگان هستند. در نمای عقب این خودرو چراغ‌های بزرگ با ظاهری آرام و آراسته مشاهده می‌شوند. نمای جانبی خودرو نیز ساده است اما استفاده از خطوط منحنی به جای خطوط تیز در آن سبب شده است تا ظاهر این بخش باوقار به نظر برسد.

طراحی رنو مگان

اگر تصاویر رنو مگان 2000 را در فضای مجازی جستجو کنید، حتما نمونه‌های هاچ‌بک آن را مشاهده خواهید کرد. در واقع رنو مگان از نسل دوم تبدیل به یک خودرو هاچ‌بک شد و نسخه سدان به عنوان تیپ فرعی این خودرو ایفای نقش می‌کرد. همین مساله باعث شده است تا تناقضاتی در ستومشخصات فنی مگان :

قصد دارد در این مقاله به بررسی مشخصات و ویژگی های خودرو مگان بپردازد .یکی از مهمترین مسائلی که برای افرادی که می خواهند خودروی مگان را خریداری کنند، داشتن اطلاعات لازم و کافی در مورد آن است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن کیفیت بی نظیر و مشخصات فنی بسیار عالی مگان ، رضایت خود را در جهت خرید این خودرو اعلام کرده اند و همچنین بیان داشته اند که مشخصات فنی مگان مهمترین دلیل آن به شمار می رود.

خودروی مگان در سال 2002 توسط کارخانه خودروسازی رنو که در کشور فرانسه  قرار گرفته است تولید شد. این خودرو از همان لحظه ای که وارد به بازار ایران شد با استقبال بسیار خوب و ویژه ای مواجه گشت. در واقع باید بدانید به دلیل مشخصات فنی مگان همواره این خودرو به عنوان یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های بازار ایران به شمار می‌آید. در این مبحث به بررسی مشخصات فنی مگان 1600 و مگان 2000 خواهیم پرداخت. در ادامه تفاوت مشخصات مگان 1600 و مگان 2000 را بررسی می نماییم و همینطور مگان اتوماتیک را معرفی می کنیم.

خودروی مگان از نظر قدرت و شتاب اولیه از جایگاه بسیار خوبی برخوردار می باشد و بسیاری از مصرف کنندگان را ترغیب می کند این خودروی فرانسوی را خریداری نمایند. از آنجایی که این خودرو بسیار پرطرفدار می باشد نمونه جدید آن را شرکت رنو تولید کرده است و این نمونه جدید ویژگی های بسیار عالی و بی نظیری دارد، چرا که تولید آن با دقت و همت بسیار بیشتری بوده است.

برای اینکه با این خودرو و ویژگی های آن آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را در مورد هریک از انواع آن ارائه می دهیم.

مشخصات فنی مگان 1600 :

مشخصات فنی مگان مدل 1600 بسیار عالی و بی نظیر می باشد، این خودرو دارای موتور با حجم 1600 سی سی است. سوخت آن مصرف بسیار پایینی دارد و از آنجایی که این خودرو دارای 16 سوپاپ است شتاب قابل قبولی را برای رانندگان ایجاد می کند. گیربکس مگان 1600 5 سرعته و به صورت دستی است. این مدل از خودروی مگان طرفداران بسیاری داشته و امروزه در بسیاری از خیابان ها می توایند این خودرو را مشاهده کنید.

از جمله مشخصات فنی مگان 1600 که بسیار اهمیت دارد و باید در این مورد اطلاعات ویژه ای داشته باشید این است که، موتور آن به صورت 4 سیلندر و 16 سوپاپ می باشد، تنفس موتور به صورت طبیعی است و همچنین انتقال نیروی آن به سمت دیفرانسیل جلو می باشد. حداکثر قدرتی که این مدل از مگان دارد 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 151 نیوتن در 4250 دور در دقیقه می باشد. جعبه دنده آن دارای 5 عدد می باشد که کارکرد آن هم به صورت دستی است، همچنین باید بدانید حداکثر سرعت آن 193 کیلومتر در ساعت می باشد. وزن آن 1300 کیلوگرم، طول 4498، عرض 1777، ارتفاع 1460 و فاصله بین دو محور آن 2690 میلی متر می باشد.

خرید و قیمت گیربکس اصل رنو ساندرو

امروزه تولیدکنندگان بسیاری گیربکس خودرو تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. در این میان، شناسایی گیربکس با خصوصیات فوق اهمیت بالایی دارد. گیربکس قطعه‌ای مهم در خودرو بوده که باید در خرید آن حساسیت بالایی خرج دهید. با یکبار صرف هزینه بالا، خودروی خود را از بروز انواع مشکلات ایمن نگه خواهید داشت.

عواملی مانند برند سازنده، جنس، کیفیت و غیره بر قیمت گیربکس تاثیرگذار خواهند بود. خرید گیربکس خودروی رنو ساندرو را حتما از مراکز معتبر انجام دهید. در این میان، گیربکس درصورت خرابی علائمی از خود نشان خواهد داد. جهت تشخیص درست این علائم نیز به متخصصان ماهر در این زمینه مراجعه کنید.متخصصان پس از بررسی اصولی گیربکس خودرو، نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام می‌کنند. در این صورت مشکل گیربکس ساندرو اتومات رفع شده و همانند روز اول به فعالیت خواهد پرداخت.

مشخصات فنی مگان 2000 :

از جمله مهمترین مشخصات فنی مگان 2000 این است که، حجم موتور آن 2000 سی سی است که حجم آن از گیربکس 4 سرعته ای که به صورت اتوماتیک می باشد و در قسمت انتقال قدرت قرار گرفته است بهره می‌برد. مگان 2000 از نظر ظاهری و امکانات داخلی هیچگونه تفاوتی با مگان مدل 1600 ندارد، تنها در برخی از موارد مانند چراغ مه شکن جلو و آینه های جانبی با مگان مدل 1600 تفاوت هایی دارد.

از جمله مشخصات فنی مگان 2000 که مهم می باشد و باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید این است که موتور آن به صورت 4 سیلندر می باشد و 16 سوپاپ (برای مشاهده و خرید  کلیک کنید.) دارد، تنفس موتور به صورت طبیعی می باشد و انتقال نیروی آن به سمت دیفرانسیل جلو است. حداکثر قدرت آن 136 اسب بخار در 6000 دور دقیقه می باشد و حداکثر گشتاور آن 188 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه است. جعبه دنده آن به صورت خودکار می باشد و 4 دنده دارد، حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر می باشد. وزن آن 1370 کیلوگرم، طول 4498، عرض 1777، ارتفاع 1460 و فاصله بین دو محور آن 2690 میلی متر است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

گیربکس اتوماتیک در هر خودرویی نقش اصلی و مهمی را در حرکت خودرو ایفا می کند. گیبرکس اتوماتیک ساندرو از کیفیت بالایی برخوردار است اما پس از گذشت مدتی در اثر استفاده نا صحیح و یا افزایش کارکرد آن دچار مشکلات فراوانی می شود که عدم تعمیر به موقع آن سبب آسیب جدی به قسمت های مختلف گیربکس اتوماتیک ساندرو خواهد شد. تعمیر گیربکس ساندرو به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالای آن باید توسط افراد ماهر و کارآزموده انجام شود تا کارآیی آن افزایش یابد و آسیبی به دیگر قطعات آن حین تعمیر وارد نشود. همچنین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو بستگی به میزان خرابی آن و نوع آسیب های وارد شده دارد. تعمیر صحیح گیربکس اتوماتیک از ایجاد هزینه های اضافی برای پرداخت جلوگیری می کند.

نحوه کار گیربکس اتوماتیک :

جعبه دنده های اتوماتیک امروزی از پیچیده ترین و جالب ترین قسمت ها در اتومبیل میباشند که برای توضیح این تکنولوژی پیشرفته لازم است آن را به چهار قسمت تقسیم کنیم.

۱- مکانیکی ۲- هیدرولیک ۳- برق و ۴- کامپیوتر

این چهار قسمت در گیربکس اتوماتیک با هماهنگی خاص با یکدیگر کار میکنند و موجبات کار کردن گیربکس و رانندگی راحت تر و دلپذیر تر را فراهم میکنند.

تا مادامیکه یکی از این قسمت ها ایرادی پیدا کند که باعث شود درست کار نکند ، در این صورت است که متوجه عیب و اشکال در گیربکس و یا اتومبیل تان می شوید.در گیربکس اتوماتیک ، (توربین) و در گیربکس های دنده ای (کلاچ)هر دو در اتومبیل یک کار انجام میدهند ولی از نظر نحوه عملکرد کاملا با هم متفاوت میباشند و باید گفت نحوه عمل و تکنولوژی گیربکس اتوماتیک بسیار پیچیده میباشد.

در صورتی که نیاز به خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان دارید کافی است با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید به صورت حضوری به تعمیرگاه تخصصی ما مراجعه کنید و  ما از نزدیک و به صورت دقیق و تخصصی با تعمیر گیربکس مگان شما را بر طرف نماییم.لازم به توضیح است که تمام قطعات و خدمات در تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان دارای تضمین و گارانتی هستند و شما با خیال راحت می توانید از گیربکس تعمیر شده خودروی خود مانند قبل استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل