نماد سایت مجله سلامتی ایران

دستگاه های ملزم به تکمیل اطلاعات در پلتفرم خودرویی شدند

دستگاه‌های ملزم به تکمیل اطلاعات در پلتفرم خودرویی شدند

دستگاه‌های ملزم به تکمیل اطلاعات در پلتفرم خودرویی شدند

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: در این جلسه مقرر شد دستگاه های متولی که هنوز اطلاعات مورد نظر را در پلتفرم خودروهایی بارگذاری نکردند هرچه سریع تر نسبت به این امر اقدام کرده تا سامانه تکمیل و راه اندازی کامل شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران علی کشوری در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل نود گفت: در ابتدای جلسه گزارش گروه بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ مستقر در وزارت نیرو در خصوص بحران آب در کشور با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه کشور و معاونین وزارت نیرو در محورهای آب های زیرزمینی آب های سطحی و مدیریت منابع آب شامل وضعیت گذشته حال و پیش بینی آینده و آسیب شناسی موضوع و ارائه راهکارها بررسی شد.

وی توضیح داد: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با استقرار گروه کارشناسی کمیسیون در وزارت نیرو و با بررسی میدانی اسناد و مدارک و مصاحبه با مسئولین و متولیان مشاورین و پیمانکاران و استعلام از دستگاه های مربوطه و نهایتا با جمع آوری بالای ۴۰ هزار برگ در قالب سند مکتوب و سی دی گزارش جامعی از وضعیت منابع آب کشور و فرصت ها و چالش ها و همچنین طرز کار دستگاه های اجرایی متولی عمدتا در وزارت نیرو سازمان برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و به همراه راهکارهای پیشنهادی ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در پایان ارائه گزارش از سوی کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ مقرر شد اولا گزارش کمیسیون بعد از طی مراحل لازم جهت قرائت در صحن علنی آماده شود. ثانیا کمیته ای با محوریت سازمان برنامه بودجه و با حضور وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل و نسبت به بررسی و کارسازی راهکارهای پیشنهادی کمیسیون تصمیم گیری نمایند.

کشوری گفت: موضوع دومی که امروز در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد درباره درج اطلاعات در پلتفرم های خودرویی برای انجام معاملات بود که این موضوع در جزء ۳ بند س تبصره ۱۰ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۱ آمده است.

وی توضیح داد: سالانه نزدیک به سه و نیم میلیون معامله خودروی کارکرده در کشور انجام می شود که این معاملات به دلیل ریسک های زیادی که دارند از جمله نقاط اصلی وقوع دعاوی بین مردم است. سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار پرونده قضایی مرتبط با معاملات خودرو ایجاد می شود که در راستای حل این مشکل حکم قانونی در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای امن سازی معاملات خودرو تصویب شده است.

وی بیان کرد: محورهای جلسه درباره آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی مندرج در جزء ۴ بند ک تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و بند ت ماده ۱۱۴ قانون برنامه هفتم پیشرفت بود که با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فراجا و پلیس راهور بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاه های متولی این موضوع که هنوز اطلاعات مورد نظر را در سامانه بارگذاری نکردند هرچه سریع تر نسبت به این امر اقدام کرده تا سامانه مذکور تکمیل و راه اندازی کامل شود.

کشوری با اشاره به تصمیمات و جمع بندی جلسه گفت: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت باید ظرف مدت دو هفته با همکاری سه شرکت خودروسازی سایپا ایران خودرو و کرمان خودرو اطلاعات مربوط به گارانتی و تعمیرات صورت گرفته خودرویی طی ۵ سال گذشته را به این کمیسیون اعلام نمایند.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی نیز باید تا پایان مهرماه اطلاعات خسارات در مورد قطعات آسیب دیده خودروها طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را به کمیسیون اعلام کند.فراجا نیز ظرف مدت دو هفته گزارش کاملی در خصوص دستگاه هایی که راجع به پلتفرم خودرو همکاری لازم را به عمل می آورند یا استنکاف می کنند به کمیسیون ارائه دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل