نماد سایت مجله سلامتی ایران

درآمد اینستا با چند فالوور

شاید فکر کردن به این موضوع که یک اینفلوئنسر اینستاگرام می‌تواند به راحتی و با منتشر کردن یک پست، کلی پول به جیب می‌زند، شما را وسوسه کرده باشد تا در این مسیر گام بردارید و از اینستاگرام کسب درآمد کنید. پنل خدمات مجازی یک ابزار کارآمد و مدرن است که به کاربران امکان مدیریت و ارتقاء خدمات آنلاین را فراهم می‌کند . اما مشکل اینجاست که این راه آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، آسان نیست. چرا که افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام و لایک‌ها هموراه یک چالش به شمار می‌رود.

تعداد فالوور در اینستاگرام به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی است که اسپانسرها و صاحبین کسب و کار، قبل شروع همکاری با اینفلوئنسرها به آن توجه می‌کنند. البته امروزه شاخص‌های بسیار مهم‌تری هم مطرح می‌گردد اما همچنان تعداد فالوور، از تاثیر گذارترین عوامل شکل‌گیری یا عدم شکل‌گیری همکاری بین دو طرف است. در این مقاله موبودید می‌خواهیم راهی را به شما نشان دهیم تا تعداد فالوورهای خود را به مرور زمان افزایش داده و در یک وقت مناسب، اقدام به خودتان بکنید.

سقف درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

این سوالی است که شاید بیشتر افرادی که برای تلاش می‌کنند، از خود می‌پرسند. اما واقعیت امر این است که جواب این سوال به عوامل بسیار زیادی وابسته بوده و نمی‌توان یک پاسخ قاطع را برای آن یافت. متغیرهایی از قبیل زمینه کاری، کیفیت پست‌ها، تعداد فالوور، میزان درگیری مخاطب و … از فاکتورهایی هستند که بر میزان درآمد شما از صفحه اینستاگرام‌تان تاثیر مستقیم خواهند داشت.

چه تعداد فالوور در اینستاگرام برای این کار نیاز است؟

جواب این سوال هم به ده‌ها فاکتور مختلف بستگی دارد. ولی نکته اینجاست که می‌توان حتی با اعداد فالوور کم هم از اینستاگرام به درآمدزایی رسید.  زمانی که یک برند تصمیم می‌گیرد با یک اینفلوئنسر همکاری کند، مهم‌ترین موردی که رضایت برند را جلب خواهد کرد، مشاهده نتیجه خوب در ازای هزینه انجام شده است. چیزی که بیشتر برای آن‌ها اهمیت دارد، این است که شما چقدر می‌توانید کاربران را با پست‌های خود درگیر کنید. تعداد فالوور در صفحه اینستاگرام تنها می‌تواند تعیین کننده این موضوع باشد که چه تعدادی از افراد پست شما را تماشا می‌کنند. اما اسپانسرها چیزی بیشتر از یک تماشای ساده می‌خواهند!

درگیری مخاطب یا طلای ۲۴ عیار؟

شما افرادی را مشاهده می‌کنید که حتی با در دست داشتن یک صفحه با ۱۰۰۰ فالوور، در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. اما مگر چنین موضوعی ممکن است؟ به عنوان مثال فکر کنید که یک بودجه ۱۰۰ دلاری در اختیار داشته و می‌خواهید با آن سرمایه‌گذاری کنید. پس می‌توان گفت که تعداد فالوور در اینستاگرام تنها عامل تاثیرگذار برای شکل دهی همکاری با یک برند نیست و مواردی چون میزان درگیری مخاطب هم نقشی اساسی در قانع کردن اسپانسرها دارد.

یک راه برای صرف این پول این است که آن را در اختیار اینفلوئنسری قرار دهید که هزاران مشتری بالقوه در اینستاگرامش قرار گرفته‌اند اما تعداد کمی از آن‌ها خریدشان را تکمیل می‌کنند. از طرفی دیگر، شما می‌توانید این پول را در اختیار نفری قرار دهید که مخاطبان خیلی زیادی ندارد اما همان افراد کم، به راحتی محصول شما را خریداری می‌کنند. بسته به هدف شما از سرمایه‌گذاری، هر دو مسیر قابل انتخاب هستند. اما اگر دوست دارید محصول خود را به فروش برسانید، مطمئنا انتخاب شما نیز حالت دوم خواهد بود. نکته کلیدی در اینستاگرام، تعداد فالوورهای صفحه شما نیست. بلکه این نرخ درگیری مخاطب است که باید برای شما مهم باشد.

برای به دست آوردن این نرخ، کافیست تعداد لایک‌ها و کامنت‌های تعداد مشخصی از پست‌های اینستاگرام را به تعداد کل پست‌ها و سپس به تعداد کل فالوورها تقسیم کنید. اگر محاسبات اندکی پیچیده شد، نگران نباشید. چرا که ابزارهای آنلاینی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند . بالا بودن این نرخ درگیری مخاطب در یک صفحه اینستاگرامی ثابت می‌کند فالوورهای شما نه تنها صحبت شما را “می‌شنوند” بلکه به حرف‌های شما گوش ‌می‌دهند. این گونه است که اسپانسرها بودجه خود را بر روی شما سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از این طریق بتوانند فروش محصولات‌شان را افزایش دهند.

اهمیت کار خود را بدانید

آیا می‌دانستید که از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر به محصولاتی که در فضای مجازی دید‌ه‌اند، اعتماد می‌کنند. شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز می‌تواند صحبت‌های شخص اینفلوئنسر در خصوص آن محصول باشد. حالا چه این موضوع را می‌دانستید چه ازش بی‌خبر بودید، باید بدانیم که وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که حرف افراد تاثیر‌گذار در فضای مجازی، می‌تواند سلیقه کاربران را نیز تغییر بدهد. اگر شما قادر باشید تا در یک حوزه خاص به فعالیت مشغول شوید و دانش‌تان را در این خصوص افزایش بدهید، خواهید توانست با تبلیغ محصولاتی که حتی خودتان در گذشته هم از آن استفاده می کردید، از اینستاگرام درآمد کسب کنید.

چند دسته‌بندی مهم از حوزه‌های فعالیتی در اینستاگرام شامل سلامتی و فیتنس، سفر، فشن، زیبایی، کسب و کار، سرمایه، لاکچری و سبک زندگی است. در تمامی این زمینه‌ها، اینفلوئنسرها می‌توانند با برندها و اسپانسرهای خاصی همکاری کرده و پست‌های تبلیغاتی منتشر کنند. برخی از حوزه‌ها نیز به صورت بسیار تخصصی بوده و برای انتشار پست تبلیغاتی، نیازی نیست که فالوورهای میلیونی داشته باشید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید به جای کار کردن در حوزه خوراکی، تمرکز اصلی‌ خودتان را به همبرگرها معطوف کنید. یا به جای اینکه در تلاش باشید تا به طور گسترده در زمینه زیبایی فعالیت داشته باشید، سعی کنید فقط پست‌هایی در خصوص مواد نگهدارنده پوست صورت منتشر کنید. به همین دلیل است که بسیاری از برندها برای درست رسیدن به مخاطب هدف و فروش بیشتر، ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرهای کوچک (Microinfluencer) کار کنند. تعاریف مختلفی برای اینفلوئنسرهای کوچک وجود دارد. اما به طور معمول به اینفلوئنسرهایی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده دارند، اینفلوئنسر کوچک می‌گویند.

فقط به فکر پست‌های تبلیغاتی نباشید

همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، انتشار پست‌های تبلیغاتی یکی از پر طرفدارترین راه‌هایی‌ است که اینفلوئنسرها برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند. اما جز این مورد، تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما این اجازه را می‌دهند که صفحه اینستاگرام خود را به منبع درآمد تبدیل کنید. درصد فروش دریافت کنید همکاری در فروش، یکی از روش‌های بسیار آسان بازاریابی در اینستاگرام است که به افراد کمک می‌کند تنها با در اختیار داشتن کد معرفی و لینک فروش محصول، یک فروشگاه مجازی در اینستاگرام خود راه اندازی کنند.

برند شخصی خود را راه اندازی کنید

فروش در اینستاگرام شاید راحت‌تر از چیزی باشد که در ابتدا به نظر می‌رسد. به راحتی نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا راه اندازی یک خط تولید ساده، شخص اینفلوئنسر می‌تواند درآمد خوبی را کسب کند. بهترین کار برای شروع، معرفی محصولاتی است که شخص اینفلوئنسر قبلا از آن‌ها استفاده کرده است. به این منظور، اینفلوئنسرها باید نگاهی به برندهای مختلف داشته باشند و پیشنهاد خود در زمینه همکاری در فروش را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند.

سخن آخر

نکته مهم این است که هیچ کس نمی‌داند حداقل تعداد فالوور در اینستاگرام برای چه تعداد است. اما نکته مهم این است که شخص اینفلوئنسر باید همواره تلاش کند تا با تولید محتوای برنامه ریزی شده، طیف مخاطبین خود را افزایش دهد. داشتن سیر صعودی در تعداد فالوورها و افزایش میزان درگیری مخاطبان، می‌تواند اعتماد برند‌ها برای همکاری با اینفلوئنسر را بیشتر کرده و شانس به درآمد رسیدن صفحه اینستاگرام را افزایش دهد. به صورت کلی، افرادی که می‌توانند سلیقه کاربران خود را به درستی تشخیص داده و محتوای متناسب با آن‌ها تولید، در مسیر درست پول درآوردن از اینستاگرام گام بر‌می‌دارند. برای یادگیری کسب درآمد از اینستاگرام می‌توانید را ببینید.

خروج از نسخه موبایل