نماد سایت مجله سلامتی ایران

جایگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی در پنجره واحد دولت+ فیلم

جایگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی در پنجره واحد دولت+ فیلم
علم, فناوری, گردشگری

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی درباره جایگاه مشاغل خانگی در پنجره واحد دولت توضیح داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به هفته صنایع‌دستی که از ۲۰ خرداد آغاز و برنامه‌هایی در اصفهان برگزار شد، بهانه‌ای دست داد تا با معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی درباره موضوع مشاغل خانگی صحبت کنیم. 

«مریم جلالی»، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت هفته صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به این سؤال که آیا صنایع‌دستی جزو مشاغل خانگی محسوب می‌شود، گفت: لفظ صنایع‌دستی در مشاغل خانگی در تبصره شانزده اضافه شده است و شوراهای برنامه‌ریزی استانی هم موظف شدند که صنایع‌دستی را به عنوان مشاغل خانگی به رسمیت بشناسند.

او در ادامه افزود: در پنجره واحد دولت هم صنایع‌دستی بخش خاص خود را پیدا کرده است.

جلالی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که در عین حفظ هنرهای سنتی و ریشه‌ها و بنیان‌های سنتی، صنایع‌دستی می‌تواند یک شغل خانگی محسوب شود البته باید حتماً استانداردهای هنرهای سنتی ما را حفظ کند.

او در پایان یادآور شد: به هر حال دایره مشترکی بین صنایع‌دستی  و مشاغل خانگی وجود دارد که سعی کردیم با شفاف‌سازی در پنجره واحد دولت حضورمان را در مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات آن را در شورای برنامه‌ریزی هر استان تثبیت کنیم.

 

خروج از نسخه موبایل