نماد سایت مجله سلامتی ایران

جامعه باید مقابل سیاه‌نمایی‌های دشمن مبلغ شود

جامعه باید مقابل سیاه‌نمایی‌های دشمن مبلغ شود

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور:

طراحی, فناوری, معلم

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: تک تک افراد جامعه باید در قبال سیاه‌نمایی‌های دشمن یک رسانه و مُبلغ بوده و در جهاد تبیین پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از همدان، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در جریان اجرای «طرح ملی اعتلا» ویژه استادان و کارمندان منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: تک تک افراد جامعه باید در قبال سیاه نمایی‌های دشمن یک رسانه و مُبلغ بوده و در جهاد تبیین پیشگام باشند؛ چراکه جامعه امروز نیاز دارد که همه افرادش از مسائل روز اطلاع داشته باشند و بتوانند تحلیل سیاسی انجام دهند.

وی افزود: در طول سالیان گذشته غرب بر این باور بود که جز آنها افراد دیگر زبان تعامل با دیگر کشور‌ها را ندارد، حال باید گفت نیرو‌های انقلابی با کشور‌های همسایه بهترین تعامل‌ها را دارد و کار‌های بسیار خوبی انجام می‌شود. هر فرد باید با جریان‌شناسی ایران معاصر آشنا باشد، بداند چگونه این جریان متولد شد و چه کسانی پیشگام بودند که نمونه آن اتفاقات رخ‌داده در پاییز و اغتشاشات بود که بعد از آن بلافاصله یک جنگ اقتصادی به راه انداخته شد که این کارزار بی‌پایان از قبل طراحی شده بود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: در مدیریت‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید مدیریت شده و به نسل جوان آگاهی‌های لازم داده شود همان‌گونه که معلمان در زمان جنگ به‌گونه‌ای دانش آموزان را تربیت کرده بودند که برای جانفشانی در راه وطن حاضر بودند در شناسنامه‌های خود دست ببرند و با تغییر تاریخ تولدشان به جبهه‌های جنگ بیایند.

حسینی گفت: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری در طرح اعتلا می‌تواند بسیار آموزنده باشد؛ چراکه این استاد بزرگوار در همه حوزه‌ها به‌ویژه غرب‌شناسی و مسائل روز صحبت کرده و می‌تواند در پاسخ به سیاه نمایی‌های غرب منبع مؤثری باشد؛ به‌عنوان نمونه همین بحث رفراندوم که می‌گویند جمهوری اسلامی دوباره باید بگذارد باید گفت که غربی‌ها خود چقدر رفراندوم انجام می‌دهند؟

وی عنوان کرد: فرانسه که از آزادی صحبت می‌کند، چرا اکنون رفراندومی نمی‌گذارد تا از معترضان رأی‌گیری شود؟ در حالی که تنها نظامی هستیم که عنوان حکومت را مردم انتخاب کردند. امام خمینی(ره) حقوق اساسی را به انتخاب مردم گذاشتند و در طول این ۴۴ سال در مواقعی که نیاز بوده، مورد بازنگری قرار گرفته است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح ملی اعتلا بسیار پراهمیت است، مطرح کرد: این طرح از حیث ارتقا آگاهی و بینش افراد مؤثر است به طوری که اگر امروز از شهید مطهری به نیکی یاد می‌کنیم به سبب این بوده که این عالم اهل اندیشه، فکر و پاسخگو به شبهات و سؤالاتی که وجود داشت، بود؛ اما در۴۰ یا ۵۰ سال گذشته به این میزان شبهات وجود نداشت به‌ویژه که امروز عده‌ای در فضای مجازی سرمایه‌گذاری می‌کنند و شبکه‌های متعددی به راه می‌اندازند تا شبهاتی ایجاد شود و منشأ اتفاقات و تحولات منطقه را انقلاب اسلامی و مردم ایران می‌دانند.

حسینی اضافه کرد: این موضوع به این علت است که بیش‌ازپیش شبهه به وجود آمده و باید مطالعه و هم‌افزایی داشته باشیم تا بتوانیم نسل جوان را به‌خوبی تربیت کنیم، نسلی که به دنبال حقیقت بوده؛ اما ممکن است که دیگران آنها را در مسیر دیگری قرار بدهند، نباید بگذاریم که آنها به‌گونه‌ای که دوست دارند روی دانش آموزان تأثیر بگذارند. شهید مطهری به‌عنوان الگوی برجسته می‌توانیم از آموزه‌های ارزشمندش استفاده کنیم و بی‌جهت نیست که روز معلم را به نام این عالم و متفکر بزرگ گذاشته‌اند.

وی توضیح داد: این عالم برجسته و بزرگ می‌توانست عافیت‌طلبی را پیشه کند؛ اما در دانشگاه تهران حضور مؤثر پیدا کرد و الفبای فلسفه، منطق و فقه را به دانشجویان آموخت وی  با حضور خود در اجتماعات توانست بین مردم تأثیرگذار باشد و در عناوین مختلف ازجمله حجاب، حقوق زن و تاریخ معاصر کتاب‌هایی را نوشته است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تبیین کرد: این متفکر بزرگ می‌گفت جوانان باید با تاریخ معاصر آشنا باشند که اگر این‌طور نباشد تحلیل‌های آمیخته با تحریف به خورد آنها داده می‌شود این ما هستیم که باید در این زمینه کار انجام دهیم و هیچ‌یک از ما مستثنی از مطالعه نیستیم، نیاز به مطالعه حتی یک‌بار آثار شهید مطهری را داریم و این عالم بزرگ با مطالعاتی که داشت، کتبی که نوشت، باعث مستحکم شدن انقلاب اسلامی شده و دشمنان به این علت که متوجه تأثیرگذاری این شخصیت برجسته بودند، دست به شهادت وی زدند.

به گزارش آنا، طرح ملی اعتلا در راستای منویات مقام معظم رهبری و برای سازمان‌دهی جهاد تبیین در استان همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور استادان وارمندان منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل