ورزشی

تکواندو قهرمانی جهان؛ دشت برنزی متین رضایی از باکو

تکواندو قهرمانی جهان؛ دشت برنزی متین رضایی از باکو

متین رضایی به مدال برنز دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مجله سلامتی ایران به باکو، در نخستین روز از رقابت‌های جهانی تکواندو به میزبانی آذربایجان، متین رضایی نماینده وزن ۶۸_ کیلو گرم کشورمان کار خود را با برتری مقابل راج چوهان از هند آغاز کرد. نماینده کشورمان راند اول را با نتیجه ۱۳ بر ۶ برد، راند دوم را به دلیل ۵ اخطاره شدن به حریف هندی خود واگذار کرد، نماینده وزن ۶۸_ کیلوگرم کشورمان در راند سوم نتیجه را ۱۳ بر ۱ به پایان رساند.

متین رضایی در ادامه مسابقات ویکتور سوزا از برزیل را از پیش رو برداشت رضایی در راند نخست این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید و راند دوم را هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ خاتمه داد و راهی مرحله بعد شد.

رضایی در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف خاویر پرز پولو از اسپانیا رفت راند اول این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ به سود رضایی پایان یافت اما در راند دو این حریف اسپانیایی بود که با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز میدان شد. در راند سوم باز هم این متین رضایی بود که موفق شد با برتری مقابل نایب قهرمان جهان راهی مرحله بعد شود. نماینده وزن ۶۸_ کشورمان در این مرحله نیر حریف چینی را پشت سرگذاشت، رضایی در ادامه مسابقات وزن ۶۸_ کیلوگرم به مصاف بردلی سیندن رفت در نهایت نماینده کشورمان از ادامه مسابقات بازماند.  

این نخستین مدال ایران در رقابت‌های جهانی باکو 2023 است.

هدایت تیم‌ملی تکواندو در گروه مردان به عهده بیژن مقانلو است و مسعود حجی زواره به عنوان مربی وی را یاری می کند.

بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه هشتم خرداد ماه در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شده و تا 14 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.