حوادث

توصیه‌های پلیس برای افزایش ضریب امنیتی منازل

پلیس آگاهی, پول, تلفن

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: پاسخ سریع و قاطع پلیس با سارقان زمینه کاهش چشمگیر این پدیده زشت در جامعه را فراهم خواهد آورد و این امر با مشارکت مردم کامل خواهد شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران سرهنگ محمد شریفی با اشاره به اینکه سرقت یکی از جرایمی است که مبارزه با آن همواره در اولویت ماموریت های پلیس آگاهی قرار داشته است، اظهارکرد: راهبرد اساسی پلیس در کاهش سرقت برخورد قاطع با مجرمان بوده و برنامه ریزی های عملیاتی گسترده ای در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پلیسی طی سال های اخیر، کشف میانگین حدود ۶۰ درصدی انواع جرایم سرقت را از توفیقات نسبی پلیس در انجام این ماموریت برشمرد و افزود: البته این میزان کشف مورد تایید و مقبول پلیس نبوده و توجه به شان و منزلت متعالی مردم ایران و مطالبه اجتماعی مردم در کاهش هرچه بیشتر این جرم و تاکید مقام معظم رهبری در برخورد قاطع و مقتدرانه پلیس با سارقان و مجرمان موجب شد تا پلیس در برخورد و مبارزه با این پدیده شوم وارد عرصه جدیدی شود.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: حدود یک ماه از انتصاب سردار “احمدرضا رادان”، به عنوان فرمانده کل فراجا می گذرد و مهمترین دغدغه و اولویت ماموریتی او  مبارزه جدی و بی امان با جرم سرقت بوده و در تمامی جلسات و نشست های کاری نیز بر این موضوع کرده است و آغاز عملیات پلیس در مبارزه با جرم سرقت به عنوان اولین اقدام عملیاتی گسترده پلیس و حضور شخص او در فرماندهی عملیاتی این طرح، نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی در پاسخ به این سوال که حالا که پلیس با حداکثر توان در میدان مبارزه با سرقت حاضر شده، مردم چه نقشی در این زمینه می توانند داشته باشند، گفت: امنیت یک محصول اجتماعی است و نیروهای تامین کننده نظم و امنیت در جامعه قطعا به علت مشارکت اجتماعی و مردمی می توانند به بهترین شکل ممکن عمل کنند و این امر در تحقیقات و پژوهش های کشورهای مختلف دنیا هم اثبات شده است، لذا در این بخش از ماموریت پلیس، مردم نقش اساسی خواهند داشت.

شریفی خاطرنشان کرد: مهمترین نقشی که مردم می توانند در کمک به پلیس و کاهش سرقت ایفا کنند را افزایش ضریب ایمنی منازل و اماکن و خودروها و هوشیاری مردم در کنترل و نگهداری اموال است.

وی با اشاره به احتمال افزایش سرقت از منازلی که اصول ایمنی و امنیتی در آن ها رعایت نمی شوند، اظهارکرد: بنا به دلایل متعدد، نگهداری مقادیر زیاد پول نقد، ارز، سکه، طلا، اشیاء قیمتی و اسناد با ارزش در منزل به صلاح نبوده و شهروندان می بایست سپرده گذاری و یا صندوق امانات بانک ها را به عنوان جایگزینی مناسب و امن مورد توجه قرار دهند.

شریفی افزود: افزایش ضریب امنیتی درهای ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل در جلوگیری از سرقت نقش بسزایی دارد و به کارگیری تجهیزات هشدار دهنده و دوربین های مدار بسته استاندارد همچنان مورد تاکید پلیس است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی از شهروندان خواست تا پلیس را در اجرای این طرح ملی همراهی کنند و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به همکاران ما در مرکز فرماندهی وکنترل اطلاع دهند.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.