نماد سایت مجله سلامتی ایران

تعیین ارزش‌‌گذاری فناوری برای استارت‌آپ‌ها همگام با توسعه نوآوری‌های جدید

تعیین ارزش‌‌گذاری فناوری برای استارت‌آپ‌ها همگام با توسعه نوآوری‌های جدید

توسط یک شرکت ایرانی محقق شد؛

تعیین ارزش‌‌گذاری فناوری برای استارت‌آپ‌ها همگام با توسعه نوآوری‌های جدید

یک شرکت ایرانی با بهره گیری از متخصصان حرفه‌ای به شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و مخترعان کشور در زمینه مدیریت کسب و کار و تعیین ارزش‌‌گذاری فناوری مشاوره ارائه می‌‌دهد.

هادی زارعی، مدیر یک شرکت فعال در حوزه مشاوره کسب و کار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره حوزه فعالیت خود گفت: شرکت مشاوران کاوش از سال ۱۳۹۳ فعالیت‌ خود را در زمینه‌های مشاوره مدیریت و کسب و کار از جمله تدوین طرح‌های توجیهی و مطالعات امکان‌سنجی، مدیریت کیفیت، عارضه یابی سازمانی، تحقیقات بازاریابی و … آغاز کرده است. این شرکت در مدت فعالیت خود دستاوردهای زیادی داشته و به شرکت‌های متعدد دولتی و خصوصی مشاوره داده است. این شرکت در زمینه بحث بیزینس پلن و ارزش‌گذاری فناوری فعالیت دارد. بحث بیزینس پلن‌ها شامل مطالعات بازار، فنی و مالی است.

زارعی درباره ارزش‌گذاری فناوری برای کسب و کارها بیان کرد: محاسبه ارزش یک دارایی از مهم‌ترین نیازهای کسب و کارها است، به ویژه زمانی که هدف آن تعیین ارزش دارایی­‌های غیرعینی مانند ارزش‌گذاری فناوری، دانش فنی، اختراع، ایده و … باشد. با توسعه فعالیت‌های فناورانه، نیاز به تعیین ارزش‌ فناوری همگام با توسعه نوآوری‌های جدید، پیوسته در حال افزایش است. با توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر، ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها نیز نیاز جدیدی محسوب می‌شود که با روش‌های معمول در ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های غیر تکنولوژی محور به کلی متفاوت است.

وی در ادامه افزود: ارزش یک فناوری وابسته به دارایی‌­های مکمل دیگری است که استفاده از آن فناوری را ممکن و سودآور می­‌کند. در نتیجه برای شرکت­‌های مختلف ممکن است یک فناوری مشابه، ارزش‌­های متفاوتی داشته باشد که می‌تواند سنجش ارزش فناوری را متفاوت کند. این شرکت با بهره گیری از متخصصان حرفه‌ای به شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و مخترعان کشور مشاوره ارائه می‌کند.

زارعی درباره اهمیت عارضه‌یابی برای سازمان‌ها خاطرنشان کرد: سرآمد شدن یک سازمان، فرآیند پیوسته‌ای‌ است که با برنامه ریزی و هدف‌گذاری آغاز می‌شود و در طول مسیر با ارزیابی‌های مداوم با توجه به اهداف از پیش تعیین شده، نواقص و نارسایی‌ها مشخص شده و با اصلاحات لازم، حذف موانع و تقویت نقاط قوت انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیداکردن مشکلات آن، اقدامی حیاتی است و گامی از يک پروژه استراتژيک در سازمان محسوب می‌شود. مهم‌ترين کارکردهای انجام عارضه یابی سازمانی شناسایی علل تأخيرات پروژه‌های سازمان، محاسبه شاخص‌های بهره وری و سودآوری، تعیین ميزان بهره وری سازمان و كاركنان، تحليل دقيق ساختار، فرآيند اهداف و استراتژی‌های سازمان و بهبود آن‌ها، تعيين نقاط قوت و ضعف و اولويت بندی مشكلات و … است.

خروج از نسخه موبایل