نماد سایت مجله سلامتی ایران

تزریق چربی به صورت چند ساعت طول میکشد

تزریق چربی یکی از خدماتی است که در کلینیک های معتبر زیبایی ارائه و روز به روز بر طرفداران آن اضافه می شود. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به این مسئله داشته باشیم و ببینیم چه افرادی کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی می‌باشند. یکی از تاثیرگذار‌‌ ترین عوامل در زیبایی، داشتن یک پوست خوب میباشد. همه ما آگاهیم که با گذشت زمان میزان کلاژن‌ سازی و چربی زیر پوست کم خواهد شد و همین کاهش حجم، باعث پیری پوست می‌شود.خوشبختانه روش‌ های نوین زیبایی برای به تعویق انداختن پیری و بازیابی جوانی از دست رفته پوست به وجود آمده است و روز به‌ روز این روش‌ ها به روز رسانی می‌شوند. تزریق چربی، تزریق فیلر و هایفوتراپی از روش‌ های پر طرفداری می‌باشد که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از شیوه های جوانسازی پوست است که در آن از چربی برای حجم دادن پوست یا رفع چین و چروک‌ ها استفاده می‌کنند. در اصل فیلر ها یا حجم‌ دهنده‌‌ های پوستی انواع مختلفی دارند. در ایران از میان انواع فیلر ها، ژل بیشتر قابل توجه افراد فرار گرفته است؛ نوع دیگری از فیلر، چربی میباشد. در تزریق چربی از چربی‌ های خوn فرد استفاده می‌شود؛ به‌ طوری که چربی از ناحیه‌ هایی که چربی زائد دارند، مانند شکم و ران، برداشته می شود و به موضع مورد نظر تزریق می‌شود. به علت اینکه بافت‌ های بدن با چربی تزریق شده، واکنش بدی نشان نمی‌دهند، ماندگاری و تاثیرات این روش زیاد بوده و عوارض آن بسیار محدود است.

به‌ ویژه زمانی که اصول درمانی و مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل رعایت شود، بسیاری اشخاص برای کم شدن چین و چروک، رفع فرو رفتگی‌ های صورت مثل فرو رفتگی گونه‌ ها یا برای حجم دادن به بخش هایی از بدن مثل لب‌ ها، سینه و باسن از روش تزریق چربی استفاده می‌کنند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک معتبر مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط خود بهترین روش برای تزریق چربی را انتخاب نمایید و از آن بهره مند شوید.

انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

مراحل تزریق چربی:

تزریق چربی در سه مرحله انجام می‌شود که در ادامه به طور خلاصه هر سه مرحله را شرح می‌دهیم.

مرحله اول برداشت چربی یا هاروست:

پزشک، بخشی از بدن را که قرار است چربی از آن برداشته شود، مشخص می‌کند و به آن قسمت داروی بی‌حسی تزریق می‌کند.

سپس با ایجاد یک برش کوچک در آن بخش یک لوله که سرنگی به آن وصل است را وارد آن قسمت می‌کند و چربی رقیق شده با داروی بی‌حسی را از آن قسمت استخراج می‌کند.

مرحله دوم جداسازی و خالص کردن چربی به دست آمده:

چربی به دست آمده در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا سرم، خون و سایر محتویات از چربی جدا شده و خالص شود.

سپس چربی خالص را در سرنگ های مخصوص کوچکی که برای تزریق استفاده می‌شود قرار می‌دهند.

مرحله سوم تزریق چربی به قسمت مورد نظر:

قسمتی که هدف تزریق چربی می‌باشد آماده می‌شود. جراح توسط سرنگ کوچکی که آماده‌ کرده‌ است و حاوی چربی می‌باشد را وارد ناحیه مورد نظر می‌کند و تزریق را با دقت کامل انجام می‌دهد. این کار را تا جایی انجام می‌دهد که به شکل و حجم مد نظر دست یابد.

بعضی از جراحان پس از تزریق فیلر  ناحیه را مقداری ماساژ دورانی می‌دهند تا چربی به طور یکنواخت در همه‌ جا پخش شود. اما بعضی از جراحان تنها به دقت کافی در زمان تزریق بسنده می‌کنند. البته روش دیگری نیز برای جوانسازی به کار گرفته می‌شود و تقریبا شبیه تزریق چربی است. این روش تزریق ژل و فیلر است که همانند این عمل، شرایط خاص خود را دارد.

_نکته: این عمل جراحی بسته به میزان تزریق به دو حالت بی‌حسی موضعی و بی‌حسی عمومی انجام می‌شود. اگر قسمت تزریق کوچک باشد از روش بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. مورد دیگری که باید خاطر نشان کرد این است که بسته به ویژگی های شخصی هر کس احتمال دارد چربی تزریق شده بعد از مدتی از طریق بدن جذب شود. به همین دلیل گاهی به تشخیص پزشک 1.5 برابر بیشتر از حجم مد نظر چربی تزریق می‌شود. گاهی هم پزشکان در صورت جذب شدن چربی در جلسات متعدد تزریق چربی را انجام می دهند. همه چیز بستگی به تشخیص پزشک متخصص دارد.

عمل تزریق چربی طولانی‌ تر از تزریق‌ های دیگر مانند تزریق ژل میباشد؛ زیرا در این عمل، مواد تزریق از قبل مهیا نیست و باید ابتدا استخراج چربی از بدن خود فرد و سپس خالص‌ سازی آن انجام شود، اما در تزریق‌ هایی که مواد تزریق از قبل مهیا است، زمان تزریق کوتاه‌ تر است.

اما به طور کلی، مدت زمانی که تزریق زمان میبرد، به عوامل زیر بستگی دارد:

موضع تزریق

طول مدت تزریق به وسعت محل مورد نظر بستگی دارد، به‌ طوری که تزریق برای محلی که وسعت کم دارد، کوتاه‌ تر و برای محلی که وسعت بیشتری دارد، طولانی‌ تر است.

برای مثال برای تزریق چربی به صورت، حدوداً یک ساعت زمان لازم است، اما تزریق چربی به باسن یا سینه ممکن است چهار یا پنج ساعت به طول بینجامد.

حجم تزریق

هرچه حجم تزریق بیشتر باشد، زمان بیشتری برای استخراج، خالص‌ سازی و تزریق لازم است.

در کل باید گفت، به طور میانگین عمل تزریق چربی ممکن است بین یک تا سه ساعت طول بکشد.

مزایای تزریق چربی:

در تزریق چربی، از چربی‌ های بدن خود شخص متقاضی استفاده می‌شود و مزایای تزریق چربی ریشه در همین موضوع دارد.

این تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، مزایایی به شرح زیر دارد:

کاهش واکنش آلرژیک:

استفاده از چربی بدن شخص، احتمال واکنش‌‌ های آلرژیک را به ماده‌ خارجی کم می‌کند. زیرا سیستم ایمنی بدن شخص به تزریق چربی واکنش منفی نشان نمی‌دهد.

طبیعی و ماندگار:

نتایج به دست آمده تزریق آن دائمی و طبیعی و ماندگار خواهد بود. تزریق چربی نسبت به شیوه های دیگر ماندگاری بیشتری دارد.

متخصصان ماندگاری این تزریق را بین هفت تا ده سال تخمین می‌زنند. همین مورد سبب می‌شود که هزینه‌ ای که برای تزریق کردن چربی می‌کنید، توجیه اقتصاد نیز داشته باشد.

مؤثر در جوانسازی:

برای جوانسازی پوست صورت و کاهش چین و چروک‌ های بدن، مؤثر و کم‌ خطر است.

خارج شدن چربی اضافی از بدن و رسیدن به تناسب اندام:

در این روش پزشک متخصص چربی‌ های زائد را از برخی نقاط بدن که چاقی موضعی دارد، استخراج می‌کند و آن را به قسمت مورد نظر تزریق می‌کند.

این کار سبب می‌شود که چاقی‌ های موضعی شما برطرف شده و به تناسب اندام برسید.

پر کردن فرو رفتگی‌ ها:

با این تزریق بخش هایی از بدن که در اثر کهولت سن، لاغر و استخوانی شده‌ اند، پر و حجیم می‌شوند. همچنین با تزریق چربی می‌توان بین بخش های نا متقارن بدن، مانند صورت یا بافت سینه، تقارن ایجاد کرد.

رفع جای زخم و سوختگی:

این تزریق چربی جای زخم و سوختگی را از بین می‌برد و اسکار ها را پر می‌کند.

مناسب برای سنین مختلف:

می‌توان برای اشخاص سی تا هفتاد و پنج سال چربی تزریق کرد. بنابراین هم جوان‌ ها، هم میانسال ها و هم اشخاص بالای شصت سال می‌توانند از این روش بهره ببرند.

 

خروج از نسخه موبایل