نماد سایت مجله سلامتی ایران

تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری

تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری

مجله سلامتی ایران/آذربایجان شرقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخته پیشرفته گفت: هدف ما تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری، توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول آفرین اولویت‌دار است. 

مصطفی میلانی روز دوشنبه در نشست تخصصی با شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: تلاش ما تقویت و تعامل با پارک‌ها است تا در حوزه توسعه فناوری شاهد پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. 

وی گفت: رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات آینده نگاری فناوری است. 

میلانی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت داخلی زیست بوم نوآوری و با توجه به ظرفیت همکاری‌های فناورانه بین المللی، هدف از حضور در بین شرکت‌های پارک علم و فناوری، حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار با شناسایی و شبکه سازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی، ساخت، تامین تجهیزات و مواد و برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مرتبط برای رفع کمبودها، حمایت از برنامه شتاب‌دهی مرکز نوآوری تخصصی است.

وی در خصوص هدف ستاد در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، عنوان کرد: ایجاد مشروعیت در نهادهای سیاست‌گذار به منظور اتخاذ سیاست‌های مناسب برای توسعه فناوری در کشور مطرح شده و ما تمام اهتمام خود را برای پیشبرد اهداف به کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل