حوادث

تداوم جست‌وجوی پاراگلایدرسوار مفقودی در دماوند با مشارکت ۲۰۰ نفر

ایران, خانواده, کوهنوردی

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به تداوم عملیات جست‌وجوی پاراگلایدرسوار مفقود شده در دماوند در روز سوم حادثه، گفت: ۱۷ تیم امدادی هلال‌احمر از راه‌های زمینی و هوایی در حال جست‌وجوی این فرد هستند و تیم‌های هیات کوهنوردی و مردمی نیز در عملیات جست‌وجو مشارکت دارند.

به گزارش مجله سلامتی ایران مرتضی مرادی پور گفت: روز ۱۳ خردادماه حوالی ساعت ۱۸ احتمال سقوط؛یک فروند پاراگلایدر در منطقه مشاء دماوند به سامانه ۱۱۲ هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: خلبان پاراگلایدر به همراه دو خلبان دیگر با وجود هشدارهای هواشناسی از امام زاده‌هاشم اقدام به پرواز کرده بودند که دوخلبان پرواز بی‌خطری را انجام دادند ولی یکی از پاراگلایدر سواران از ظهر روز ۱۳ خرداد ناپدید شده است.

معاون عملیات سازمان امدادونجات ادامه داد: با توجه به اینکه موبایل پاراگلایدر سوار مفقودی بدون شارژ بوده و قبل از پرواز خاموش شده  همچنین جی‌پی‌اس دستگاه پاراگلایدر مفقودی، خاموش بوده است، محل حادثه فرد مفقودی ردیابی نشده و در روز اول ۲۰امدادگر از استان‌های تهران و مازندران، عملیات جست‌وجو را شروع کردند و عملیات جست‌وجو در روز گذشته ۱۴ خردادماه نیز بدون نتیجه ادامه پیدا کرده است.

مرادی‌پور افزود: امروز ۸۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۷ تیم امداد زمینی و تیم امداد هوایی از طریق بالگرد، مساحت ۳۰ کیلومتر مربعی از منطقه کوهستانی و ارتفاعات دماوند را جست‌وجو کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وی با اشاره به اینکه جلسه با مدیران بحران دماوند و خانواده این پاراگلایدر سوار برگزار و ۲۰ نقطه مشکوک شناسایی و موردجست‌وجو قرار گرفته، گفت: با کمک تیم‌های امدادی هلال‌احمر و بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای هیات کوهنوردی و مردم عادی، جست‌وجودر مناطق مختلف ادامه دارد اما تاکنون اثری از فرد مفقود شده به دست نیامده است.
انتهای پیام 

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.