نماد سایت مجله سلامتی ایران

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس کدام است؟

پوست

پوست های حساس نسبت به سایر تایپ های پوستی واکنش پذیرتر و بسیار آسیب پذیرتر هستند. وجود برخی از مواد در ترکیبات و فرمولاسیون محصولات امکان دارد باعث بروز آلرژی یا قرمزی، التهاب، خارش و سوزش در این دسته از افراد شود. به همین دلیل همیشه توصیه میشود افرادی که پوست حساس دارند قبل از خرید محصول به لیست مواد تشکیل دهنده آن توجه کنند. محصولات پوستی مناسب تایپ حساس باید عاری از هرگونه مواد مضر مانند پارابن، سیلیکون، عطر و رایحه های مصنوعی، سولفات، فتالات، گلوتن و … باشد. با شناخت بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی بدون پارابن میتوانید لیست انتخابات خود را محدودتر کنید.

پوست

اما بهترین کرم های مرطوب کننده ایرانی و خارجی مناسب برای پوست حساس کدام است؟

5 مدل از بهترین کرم های مرطوب کننده خارجی و ایرانی مناسب تایپ حساس

اگر قصد خرید کرم مرطوب کننده برای پوست حساس را دارید پس معرفی 5 محصولی که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد می تواند به شما کمک شایانی داشته باشد.

1.      کرم نرم کننده پوست خشک و حساس درماتیپیک

اگر به دنبال یکی از بهترین مرطوب کننده های ایرانی برای پوست حساس خود هستید، این کرم مناسب شما است. این کرم مرطوب کننده چند کاره است و علاوه بر ترمیم کنندگی پوست موجب لطافت و طراوت پوست نیز می شود. استفاده از آن هر گونه خارش، اگزما، التهاب پوستی را رفع می کند. حاوی کمپلکس سرامید و مانع از هدر رفتن رطوبت پوست می شود. این کرم مرطوب کننده به خوبی از پوست صورت در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

2.     کرم مرطوب کننده پوست خشک و حساس کیووی فاقد ترکیبات استروئیدی

کرم کیووی حاوی مواد مغذی برای پوست است و ماندگاری بالایی دارد. این محصول یکی از بهترین کرم های مرطوب کننده مناسب پوست های خشک و حساس است که در اثر کمبود رطوبت دچار ترک خوردگی شده اند. قدرت جذب بالایی داشته و به عمق لایه های زیرین پوست نفوذ می کند. علاوه بر این نیز خارش، التهاب و قرمزی پوست را هم برطرف می کند. فاقد رنگ، پروپیلن گلیکول و لانولین است و به همین دلیل مناسب پوست های حساس کودکان و بزرگسالان است.

3.      کرم مرطوب کننده پوست حساس لافارر

کرم مرطوب کننده پوست حساس لافارر مناسب پوست دست و صورت بوده و موجب لطافت و طراوت پوست می شود. این کرم به دلیل خاصیت آبرسانی بالایی که دارد پوست را نرم و لطیف می کند و چین و چروک پوست را هم کاهش می دهد. ماندگاری بالایی دارد و هیچگونه آسیبی به پوست وارد نمی کند. این محصول با داشتن مجوز از سازمان غذا و دارو کیفیت بالایی دارد و استفاده مداوم از آن لطافت و طراوت پوست را بازیابی می کند.

4.     کرم مرطوب کننده دست و صورت پوست حساس آردن آتوپیا

کرم مرطوب کننده ایرانی آردن یکی دیگر از بهترین محصولات رطوبت رسان برای تایپ حساس است که ماندگاری بالایی داشته و به واسطه برخورداری از ترکیبات منحصر به فردش، خشکی و زبری پوست صورت را کامل رفع می کند و موجب شادابی و طراوت پوست صورت می شود. این محصول حاوی هیالورونیک اسید بوده و سبب آبرسانی و هیدراته کردن لایه های عمیق زیر پوست می شود.

5.     کرم مرطوب کننده قوی پوست های خشک و حساس ریچموند

کرم مرطوب کننده ریچموند ساخت اسپانیا بوده و در ترکیبات آن از عصاره آلوئه ورا و اوره استفاده شده است. کرم ریچموند نیز به عنوان یک مرطوب کننده ایرانی/خارجی پوست های حساس را به خوبی آبرسانی کرده و خاصیت ترمیم کنندگی و التیام بخشی دارد و موجب نرمی و استحکام پوست نیز می شود. استفاده از این کرم ترک های پوستی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. این محصول قرمزی، خارش، اگزما، التهاب و ترک خوردگی پوستی را التیام می بخشد.

کرم مرطوب کننده برای پوست حساس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خشکی و قرمزی یا حساس شدن پوست در اثر کمبود رطوبت میان بافتی پوست است؛ بنابراین باید از یک مرطوب کننده مناسب با پوست حساس استفاده کنید. البته محصول مورد نظر باید خاصیت آبرسانی و ترمیم کنندگی داشته باشد. استفاده از کرم های مرطوب کننده سازگار با تایپ حساس باید منجر به کاهش عارضه های پوستی شود. از مهمترین ویژگی های یک کرم مرطوب کننده برای پوست حساس عبارتند از:

جمع بندی:

از مشکلات پوست های حساس می توان به قرمزی، زبری، خارش و التهاب اشاره کرد. البته با استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست حساس می توان این علائم را بر روی پوست تا حد قابل توجهی کاهش داد.  انتخاب کرم مرطوب کننده باید با دقت بالایی انجام شود. در واقع کرم مرطوب کننده باید حاوی آبرسان و مواد مغذی باشد تا با استفاده از آن رطوب پوست تامین و التهاب و قرمزی پوست نیز کاهش یابد. بنابراین در زمان انتخاب کرم مرطوب کننده پوست متناسب با نوع پوست خود ابتدا به ویژگی های هر کدام توجه کنید تا در آخر بتوانید کرم مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که با پوست شما سازگاری داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل