نماد سایت مجله سلامتی ایران

بهترین روغن گیاهی برای پوست صورت خشک

روغن های طبیعی، بهترین گزینه مراقبتی برای حفظ سلامت پوست هستند. هنگامی که شروع به استفاده از روغن های طبیعی کنید، تولد دوباره را به پوست تان هدیه خواهید داد. بیش تر روغن های گیاهی برای انواع پوست عالی هستند. اما اگر پوست خشکی دارید، باید از روغن های خاصی استفاده کنید. در این مطلب، بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک را به شما معرفی می کنیم. قیمت روغن خام سبوس برنج دکتر بیز کاملا بستگی به نواسانات ارز دارد.

روغن تراپی پوست راهکاری عالی برای پوست خشک

یکی از روش های رفع مشکلات پوستی، مخصوصا خشکی پوست، روغن تراپی پوست است. در این روش، روغن هایی که حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید هستند، روی سطح پوست ماساژ داده می شود. ماساژ روغن روی سطح پوست باید به صورت مرتب صورت بگیرد. اگر پوست تان را روغن تراپی کنید، از مزایایی بهره مند خواهید شد. مزایای روغن تقویت پوست خشک عبارتند از:

روغن‌های تقویت کننده پوست خشک
انواع روغن تقویت کننده پوست خشک، شامل روغن هسته انگور، روغن آووکادو، روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن آرگان و روغن جوانه گندم است. این روغن ها، پوست را هیدراته نگه می دارند و سطح رطوبت آن را متعادل می کنند. چند قطره از این اسانس ها را روی پوست خشک استفاده کنید. علاوه بر خاصیت آبرسانی، از این روغن ها می توان برای جوانسازی، بهترین روغن رفع چروک و درمان آکنه نیز استفاده کرد.

تاثیر روغن آرگان در درمان خشکی پوست

یکی از انواع روغن گیاهی برای پوست خشک، روغن آرگان است. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می باشد که از پوست در برابر رادیکال های آزاد و عوامل خارجی محافظت می کند. شما می توانید، برای داشتن پوستی جوان، مرطوب و زیباتر، خرید روغن آرگان را در برنامه تان قرار دهید. روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود. اغلب این روغن در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از این روغن به صورت خالص، تاثیری فوق‌العاده بیشتر وشگفت انگیزی خواهد داشت. حتما موقع خرید روغن آرگان، به اصل بودن و خالص بودن آن دقت کنید.

روغن ماراکوجا مناسب برای پوست خشک

روغن طبیعی ماراکوجا از گیاهی با همین نام گرفته می‌شود. این روغن دارای مزایای بسیاری برای پوست و موی شما است، برای از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی حتما از روغن ماراکوجا استفاده کنید.
فراموش نکنید برخی افراد دارای پوست‌های حساسی هستند و ممکن است به روغن ماراکوجا حساسیت داشته باشند؛ به این افراد پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده، مقداری از روغن را روی آرنج خود بمالند اگر حساسیتی نشان نداد می‌توانید از آن برای دیگر نقاط پوست‌تان هم استفاده کنید. برای استفاده باید چند قطره از این روغن طبیعی را به میزان نیاز کف دست‌تان بریزید، سپس آن را روی قسمت‌های خشک پوست‌تان بمالید.

روغن آرگان مناسب برای پوست خشک

روغن آرگان از درخت آرگان مراکش گرفته می‌شود و از آنجایی که پوست را به خوبی مرطوب می‌کند از بهترین محصولات مراقبتی برای پوست‌ خشک محسوب می‌شود. از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی که به طلای مایع شهرت دارد به واقع می‌تواند برای پوست شما جادو کند و پوستی لطیف و درخشان برایتان بسازد. اگر پوست صورت‌تان خشک است حتما این روغن را برای درمان آن استفاده کنید.

روغن انگور مناسب برای پوست خشک

روغن انگور یکی از بهترین و قوی‌ترین مرطوب‌کننده‌هایی است که می‌توان برای پوست خشک از آن استفاده کرد. این روغن طبیعی برای انواع پوست و حتی در صنعت آشپزی هم قابل استفاده است ولی برای کسانی که دارای پوست خشک هستند به شدت توصیه می‌شود چرا که به لایه‌های پوستی شما اجازه تغذیه می‌دهد و به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی برای پوست عمل می‌کند. ناگفته نماند چند عنصر خاص هم در این روغن طبیعی وجود دارد که به شدت به سفت شدن لایه‌های پوستی کمک می‌کند از این جهت می‌تواند علائم پیری و چروک شدن پوست را تا جد زیادی در پوست شما از بین ببرد.

روغن زیتون مناسب برای پوست خشک

روغن زیتون به دلیل توانایی مرطوب کنندگی شدید، مدت‌هاست که به عنوان یک ماده درمانی برای درمان پوست خشک و دیگر امراض پوستی استفاده می‌شود. از طرفی روغن آرگان شرکت بیز همچنین به دلیل داشتن خواص آبرسان و فواید آنتی اکسیدانی در اکثر پاک‌کننده‌های روغنی یکی از اصلی‌ترین عناصر  محسوب می‌شود. از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل استفاده و موثر هست. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن طبیعی زیتون آسیب‌های پوستی، ترک‌های پوستی، خشکی و خارش را درمان و التیام می‌بخشد و رطوبت را تا حد زیادی به پوست برمی‌گردانند.

بهترین روغن برای مرطوب کردن پوست

عمده ی مشکلات پوستی می تونه ناشی از عدم آبرسانی به پوست باشه. بنابر این خوبه که قبل از بروز هر نوع عارضه ی پوست پیشگری بشه. یکی از این راهها که کاملا هم مقرون به صرفه است، استفاده ی از انواع روغن مرطوب کننده ی پوسته، بعضی افراد بر این باورند که استفاده از روغن های طبیعی برای مرطوب کردن و از بین بردن خشکی پوست باعث تحریک چربی های موجود در پوست میشه و در نتیجه صورت مستعده زدن جوش میشه. و این درحالیه که تصوری کاملا باطل و بدون هیچ پشتوانه ی علمی در باورها جا پیداکرده. اتفاقا استفاده از روغن های مرطوب کننده به دلیل داشتن اسیدهای چرب و پلی فنول وآنتی اکسیدان، باعث می شه که

بنابر این اگر که میخوای یه پوست شاداب و با کیفیت داشته باشی قبل از هر چیز باید با راهکارهاش آشنا بشی. مثلا یکی از راهکارهای داشتن یه پوست جذاب و جوون اینکه بهترین روغن برای خشکی پوست و بهترین روغن ماکادمیا بیز پوست رو بشناسی و به اندازه و به جا ازش استفاده کنی.

 

خروج از نسخه موبایل