نماد سایت مجله سلامتی ایران

بررسی کامل فواید و مضرات مکمل های بدنسازی

بدنسازی, مکمل, ورزش

در ورزش و بدنسازی سلامت بدن در اولویت قرار دارد و بعد از آن زیبایی و تناسب اندام قرار می گیرد. به همین دلیل باید ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را قبل و بعد از ورزش را با مکمل های بدنسازی و مواد غذایی تامین کرد. افراد ورزشکار با توجه به نوع فعالیت بدنی و هدفشان از ورزش هر یک نیاز به نوع خاصی از ترکیبات مغذی و ویتامین ها دارند. در ادامه فواید هر یک از انواع مکمل های بدنسازی و مضرات آنها را بررسی می کنیم.

بدنسازی, مکمل, ورزش

دلایل استفاده از مکمل بدنسازی

مکمل‌های بدنسازی به عنوان ابزارهایی برای حمایت از عملکرد ورزشی و بهینه‌سازی نتایج تمرینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حین ورزش و انجام فعالیت های قدرتی عضلات بدن دچار آسیب شده و بدن به مرور آن را ترمیم می کند. اما برای اینکه بتوانید روند ترمیم و ریکاوری عضلات را بهبود ببخشید و به رشد آنها نیز کمک کنید، لازم است از پروتئین و سایر مواد غذایی استفاده کنید.

به چند دلیل به ورزشکاران خرید مکمل اصل توصیه می شود از قبیل:

فواید مکمل های بدنسازی

مکمل های بدنسازی دارای تنوع بالایی بوده و هر یک مزایای خاصی دارند و متناسب با هدفتان از ورزش و شرایط بدن می توانید استفاده کنید. از بهترین انواع مکمل های بدنسازی که فواید متعددی دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتئین وی

یکی از بهترین مکمل های بدنسازی که به شدت به ورزشکاران توصیه می شود، پروتئین وی است. این نوع از مکمل ها دارای انواع مختلف پروتئین وی ایزوله، کنسانتره و هیدرولیزه است که مصرف آن بعد از تمرین های قدرتی مناسب است. برخی از مزایای پروتئین وی عبارتند از:

مکمل BCAA

از دیگر مکمل های بدنسازی BCAA است که در اغلب مواقع با پروتئین وی و سایر مکمل ها ترکیب می شود. مکمل BCAA یا اسیدهای آمینه شاخه‌دار شامل سه آمینواسید ضروری به نام‌های لوسین، ایزولوسین و والین است. این مکمل دارای مزایای متعددی برای بدن، به ویژه برای ورزشکاران و افرادی که تمرینات بدنسازی انجام می‌دهند. از جمله فواید مکمل بدنسازی BCAA می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در نهایت، مصرف BCAA برای ورزشکاران و افرادی که تمرینات بدنسازی انجام می‌دهند می‌تواند مفید باشد، اما استفاده از آن باید متناسب با نیازهای فردی و با نظر متخصص تغذیه یا پزشک انجام شود.

مکمل گلوتامین

گلوتامین یک آمینواسید غیر ضروری است که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و نقش‌های مهمی در فرآیندهای مختلف بدن ایفا می‌کند و از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکمل کراتین

کراتین یکی از محبوب‌ترین و موثرترین مکمل‌ها در دنیای بدنسازی و ورزش است. این مکمل به دلیل مزایای متعددش برای افزایش قدرت، استقامت و حجم عضلانی مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است. برخی از فواید مکمل بدنسازی کراتین عبارتند از:

مضرات مکمل های بدنسازی

اگرچه مکمل‌های بدنسازی می‌توانند به بهبود عملکرد ورزشی و رشد عضلات کمک کنند، اما مصرف بی‌رویه و بدون مشورت با پزشک می‌تواند عوارض جانبی جدی به دنبال داشته باشد. برخی از مضرات این مکمل ها عبارتند از:

خرید مکمل بدنسازی اصل

برای خرید مکمل بدنسازی اصل بودن آنها اهمیت بالایی دارد و باید از ترکیبات موجود در آنها اطمینان کامل داشته باشید. علاوه براین، نوع مکمل و دوز و نحوه استفاده از آنها نیز حتما باید توسط مربی باتجربه تعیین شود. جی استار3 واردکننده انواع مکمل بدنسازی اصل برندهای معتبر دنیا است و محصولات خود را به صورت اینترنتی ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید مکمل بدنسازی می توانید با شماره 09123955697 تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل