نماد سایت مجله سلامتی ایران

با مشاوره اجباری موافق نیستم

با مشاوره اجباری موافق نیستم

با مشاوره اجباری موافق نیستم

به گزارش باشگاه جوانی خبرگزاری مجله سلامتی ایران، سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست تخصصی با مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به اهمیت مشاوره گفت: خوشبختانه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سطح کشور فعالیت و کارکرد خوبی داشته اند.

وی افزود: با مشاوره اجباری موافق نیستم، بلکه باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا جوانان با میل خود و با آگاهی به اهمیت آن به سمت مشاوره بروند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه نحوه تعامل و سازوکارها فرهنگسازی و بومی سازی شود گفت: یکی از موارد مهم، ارتقا دانش مشاوران است که باید با ایده پردازی و شیوه های نوین مشاوره زمینه فرهنگ سازی مشاوره را فراهم کنند.

کلهر افزود: حمایت مالی و زیر ساختی می کنیم ولی باید در حد معقول باشد، گاهی حمایت ها مخرب است و باید مستقل بودن را آموزش دهیم و قطعا نقش حمایتی خود را ایفا می کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای مراکزی که پیش گام در تولید محتوا و نقش آموزشی تاثیرگذاری داشته باشند بسته های حمایتی خواهیم داشت.

معاون وزیر ورزش بر بومی سازی روش ها و دانش های مشاوران بر اساس فرهنگ و شرایط منطقه ای تاکید کرد و گفت: دانش جهانی است و تست ها سرجای خودش مفید خواهد بود ولی باید بومی شوند و طبق فرهنگ و شرایط زندگی مشاوره ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل