حوادث

انجام بیش از ۲۰ هزار مورد عملیات جاده‌ای در ۱۴۰۱

استان تهران, استان سمنان, استان مرکزی

سرپرست سازمان امدادونجات کشور از انجام ۲۰ هزار عملیات جاده‌ای در ۳۵۴ روز گذشته خبر داد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، محمودی با اشاره به رشد ۲۴ درصدی انجام عملیات جاده ‎‏ای در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، گفت: در ۳۵۴ روز گذشته، ۲۰ هزار و ۷۰۱ مورد عملیات جاده‌ای انجام شده است که انجام عملیات جاده ای در محورهای برون شهری، رشد ۲۴ درصدی و انجام عملیات نجات فنی در محورهای برون‌شهری نیز، ۲۵ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: به طور میانگین در هر روز ۵۱ عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محورهای برون‌شهری کشور انجام شده است.

وی با اشاره به این که طی این مدت زمان، ۵۱۳۷ مصدوم محبوس در خودرو، طی ۳۹۸۳ مورد عملیات نجات فنی رهاسازی شده‌اند، افزود: طی ۳۵۴ روز گذشته از سال ۱۴۰۱ با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در سوانح جاده‌ای، ۱۲ هزار و ۷۵۹ مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انتقال و ۴۰۰۵ مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کرده اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور، عنوان کرد: در این مدت زمان، شاهد رشد ۶۹ درصدی عملیات جاده‌ای در محورهای برون‌شهری استان سمنان و کاهش ۱۳ درصدی عملیات جاده‌ای در محورهای برون شهری استان مرکزی نسبت به سال ۱۴۰۰ بودیم که استان‌های اصفهان، مازندران و گلستان با انجام به ترتیب ۱۷۵۶، ۱۵۲۹ و ۱۳۰۹ عملیات از استان‌هایی هستند که بیشترین عملیات جاده‌ای برون‌شهری انجام شده است.

محمودی با اشاره به اینکه انجام عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری استان آذربایجان شرقی ۱۰۹ درصد افزایش داشته است، گفت: انجام عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری استان تهران نسبت به سال گذشته نیز ۶۷ درصد کاهش داشته است که استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان، به ترتیب با انجام ۴۷۶، ۳۴۶ و ۳۲۷ عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری در صدر آمار قرار دارند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی ادامه داد: بیشترین عملیات جاده‌ای در محور گالیکش – کلاله با ۲۱۰ مورد و بیشترین عملیات نجات فنی در محور سیرجان – بندرعباس با ۶۰ مورد انجام شده است.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.