حوادث

اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن نیمه شعبان در قم

حمل و نقل, حمل و نقل عمومی, رانندگی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن نیمه شعبان در محورهای منتهی به مسجد جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه در استان قم را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران، با اشاره به ولادت امام زمان (ع) و برگزاری جشن نیمه شعبان در نقاط مختلف کشور و به خصوص استان قم، گفت: در همین راستا نیز تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری این مراسم و به خصوص در شهر قم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برابر اعلام پلیس راهنمایی ورانندگی استان قم اجرای طرح ترافیکی نیمه شعبان در چندین فاز عملیّاتی واجرایی، پیش بینی شده است، گفت:  این طرح ها از ساعت هفت صبح روز سه شنبه آغاز شده و تا پایان مراسم و عادی شدن ترافیک ادامه خواهد داشت.  

شیرانی درباره این محدودیت‌ها گفت: در بلوار پیامبر اعظم(ص) باند شرقی ازسمت حرم مطهر به سمت مسجد مقدّس جمکران از روز سه‌شنبه و بنابر وضعیت ترافیکی بلوار محدودیت برای تردد خودروهای سواری اعمال خواهد شد. همچنین  در باند مخالف یعنی باندغربی این بلوار نیز تردد به صورت رفت و برگشت در اختیار وسایل نقلیه امدادی و عمومی شامل تاکسی و اتوبوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه زائران و مسافران تحت هیچ شرایطی اجازه تردد باوسیله نقلیّه شخصی در این مسیر را نخواهند داشت، گفت:همچنین  امکان پارک وسیله نقلیّه دراین محدوده میسّر نیست. در دسترس‌ترین پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی شهروندان از ساعت هفت صبح روز سه شنبه تا حوالی ساعت ۱۷، پارکینگ انسجام واقع در میدان مرجعیّت به سمت بلوار شهید کبیری قبل از زیرگذرحضرت خدیجه(س) است. زائران پس از پارک وسیله نقلیّه در پارکینگ انسجام با استفاده ازحمل ونقل عمومی و همچنین به صورت پیاده امکان تشرّف به سمت مسجد مقدّس جمکران را خواهند داشت.

  رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: بعد ازساعت ۱۷ روزسه شنبه نیز به‌دلیل پیش بینی ترافیک درمسیر قبلی در دسترس‌ترین معبر برای تشرف به مسجد مقدس جمکران، مسیر بلوار آیت‌اله بروجردی، خیابان ولیعصر، خیابان ظهور و استفاده از پارکینگ‌های مقابل کلانتری جمکران، یعنی ارکینگ ظهور وناظم زاده است.  

شیرانی افزود: مسافران و زائران نیز باید توجه داشته باشند که در صورت ورود از مسیر آزادراه تهران – قم پس از ورود به شهر قم از مسیرآزاد راه کاشان ازکیلومتر ۱۰ وارد جاده لبن شده و سپس ازمسیرمیدان بقیّه‌الله، به پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدّس جمکران هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین مسافران و زائرانی که از سایر شهرها و استان‌های کشور وارد قم می‌شوندف می‌توانند از مسیرمیدان ۷۲ تن، بزرگراه امام علی(ع)، میدان ولیعصر(عج)، میدان بقیّه الله به پارکینگ‌های شماره ۴، ۹ و ۱۰ و یاوران مهدی(عج) وارد شوند.

شیرانی با بیان اینکه پارکینگ شماره۳ جمکران برای پارک اتوبوس‌های بیرون شهری در نظرگرفته شده است، گفت: مسیر دسترسی به این پارکینگ‌ها از بزرگراه امام علی(ع)، میدان ولیعصر(عج)، میدان بقیّه الله، میدان انتظار، میدان منجی و پارکینگ شماره۳ است.  

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تردد کامیون‌ها و تریلی از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه در اطراف مسجد مقدس جمکران ممنوع است و در محدوده شهر قم نیز بنابر نیاز و بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی اعمال خواهد شد.

وی افزود: از تمامی مسافران و زائران می‌خواهیم نهایت همکاری را با پلیس راهنمایی و رانندگی درترددها وتوقف‌ها داشته باشند وبه تمام تابلوها وعلائم نیز دقت کنند. همچنین از توقف در ورودی پارکینگ‌ها و مقابل ایستگاه‌های صلواتی و ایجاد راهبندان خودداری کرده وتا حد امکان ازسیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.