نماد سایت مجله سلامتی ایران

اشتباهات داوری از نرمال هم بیشتر است/ مربی داخلی برای هدایت تیم ملی فوتبال بهتر است

اشتباهات داوری از نرمال هم بیشتر است/ مربی داخلی برای هدایت تیم ملی فوتبال بهتر است

به گزارش شفاف، هومن افاضلی کارشناس فوتبال در گفت: درباره سطح بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: لیگ ما رقابتی است و چند تیم برای قهرمانی می‌جنگند و فوتبال خوبی هم بازی می‌کنند و نسبت به سال‌های گذشته مسابقات ما از لحاظ تاکتیکی پیچیدگی دارد هر چند به لحاظ مالی و مدیریتی چالش‌های زیادی دارد.

او ادامه داد:  سال‌های متمادی ما در تولید بازیکن کوتاهی کردیم و به تیم‌های پایه بی توجه بودیم و رهایش کردیم و از لحاظ تولید بازیکن اتفاقات خوبی نمی‌افتد و در میان مدت و دراز مدت با مشکل مواجه خواهیم شد و کیفیت لیگمان پایین خواهد آمد، اما در حال حاضر سطح فنی  مسابقات لیگ خوب است.

هر بازی برای تیم نفت مسجد سلیمان حکم فینال را دارد 

مدیر فنی سابق نفت مسجد سلیمان  درباره بازی این تیم برابر تیم پرسپولیس بیان کرد: بازی سختی برای تیم نفت مسجد سلیمان است چرا که شرایط این تیم به صورتی است که هر بازی برایش حکم فینال را دارد و اگر نتواند ۳ امتیاز این بازی بگیرد با توجه به اختلافی که نسبت به تیم چهاردهم جدول رده بندی دارد در شرایط سختی قرار می‌گیرد.

چالش مالی باعث تنش در تیم نفت مسجد سلیمان شده است 

کارشناس فوتبال درباره اینکه بازیکنان نفت مسجد سلیمان به خاطر مسائل مالی اعتصاب کردند و حتی عنایتی هم استعفا داد، گفت: این تیم چالش مالی دارد و زمانی که در یک تیم چالش وجود دارد تنش ایجاد می‌شود و بازیکنان تمام تمرکزشان روی فوتبال نخواهد بود و این موضوع تبعاتی دارد. اگر یک باشگاه  این چالش مالی را برای چند سال پیاپی داشته باشد به مرور تیم از لحاظ نفری تحلیل می‌رود و اول فصل نمی‌تواند یار‌های خوبی بگیرد و بازیکنان خوب هم به تدریج به تیم‌های دیگر می‌روند و همین اتفاق برای تیم نفت مسجد سلیمان رخ داد.

پرسپولیس می تواند دوباره به شرایط ایده آل خود برگردد 

او درباره شرایط تیم پرسپولیس  در لیگ برتر فوتبال بیان کرد:  تیم پرسپولیس مدتی  روند نزولی  داشت و در آن زمان، تیم‌های سپاهان و استقلال توانستند فاصله خود را با این تیم جبران کنند. اگر سرخپوشان همین بازی که برابر سپاهان انجام دادند را در لیگ برتر هم ارائه بدهند دوباره به شرایط ایده آل خود برمی گردند.

افاضلی درباره اینکه  پریرا می‌تواند مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند، گفت:  با این تعداد بازی که او انجام داده سخت است تا درباره او قضاوت کنیم. باید صبر کنیم تا ببینیم می‌تواند مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند یا نه!

مهمترین فاکتور برای قهرمانی آمادگی ذهنی است 

کارشناس فوتبال درباره اینکه شانس کدامیک از تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی بیشتر است، گفت: در یک سوم پایانی مسابقات لیگ هستیم و فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است. مهمترین فاکتور این است که به لحاظ روحی و روانی  کدام تیم می‌تواند از لحاظ ذهنی خودش را مدیریت کند.

او افزود: تیمی که به لحاظ مالی تنش داشته باشد این موضوع می‌تواند مشکل ایجاد کند. همچنین  اگر تیمی از لحاظ ذهنی نتواند خودش را در رقابت با ۲ تیم دیگر نگه دارد طبیعتا این مسائل می‌تواند در شکل بازی و نتایج آن تیم تاثیر بگذارد. مهمترین فاکتور این است که از لحاظ ذهنی تیم‌های بالای جدول  بتوانند شرایط خود را کنترل کنند و مدیریت باشگاه‌ها باید کمک کنند تا بتوانند این شرایط را حفظ کنند.  

یک مربی را در طول یک فصل نمی شود قضاوت کرد 

افاضلی درباره عملکرد مربیان خارجی را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: من فکر می‌کنم که با توجه به اینکه نیم فصل دوم هنوز باقی مانده است زود است درباره این مسائل صحبت کنیم. معمولا تغییر مربی  شوک کوتاه مدتی به یک تیم می‌دهد. فکر می‌کنم اگر یک مربی بتواند ۲ سال در یک تیم باشد در آن صورت می‌توانید درباره تاثیرش صحبت کنید، اما با یک فصل نمی‌توانید به طور دقیق بگویید آن مربی موفقی بوده یا نبوده است.

اشتباهات داوری از نرمال هم بیشتر است 

او درباره اینکه یحیی گل محمدی مدعی شده که اشتباهات داوری برای تیم پرسپولیس زیاد رخ داده است، گفت: فشار بر روی مربیان زیاد است. داوران ما هم بی اشتباه نیستند و در برخی از بازی‌ها اشتباهات تاثیرگذار دارند و این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد، اما گاهی اوقات این اشتباهات در کشورمان از نرمال هم بیشتر می‌شود.

 داوری ها از فوتبالمان عقب تر نیستند 

کارشناس فوتبال تصریح کرد: مربیان ما نسبت به سایر مربیان کشور‌های دیگر بیشتر تحت فشار هستند و امنیت شغلی مربیان ما کمتر از جا‌های دیگر است به همین علت فشار‌های زیاد مدیریتی که مربوط به باشگاه‌ها است به مربیان زیاد وارد می‌شود.  فشار کمبود ها‌ی مالی و سخت افزاری به مربی سرایت می‌کند. با توجه به اینکه  مربیان امنیت شغلی کمتری دارند و این مسائل روی نتایج تیم‌ها تاثیر می‌گذارد و تنش در فوتبال ما از استاندارد بین المللی بالاتر است. برخی از اوقات اشتباهات داوری از حد استاندارد‌ها هم بالاتر است و مربیان زیر فشار هستند و  از کوره در می‌روند و عکس العمل‌هایی دارند. به نظرم راه حل اول این است که استاندارد‌های داوری خود را بالاتر ببریم. البته داوری‌ ها ا از فوتبالمان عقب‌تر نیستند.

افاضلی درباره گزینه‌های داخلی مطرح شده برای هدایت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: این اسامی به صورت  حدس و گمان مطرح شده است. اگر رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد آن وقت می‌شود نظر داد، اما در حس و گمان افراد زیادی مطرح می‌شوند. اظهار نظر درباره چنین مسئله‌ای غیرحرفه‌ای است.

او درباره اینکه گزینه داخلی یا خارجی برای هدایت تیم ملی فوتبال مناسب است، گفت: من فکر می‌کنم با توجه به زمانی که تا جام ملت‌های آسیا داریم و تیم ملی باید برای این مسابقات آماده شود بهترین گزینه داخلی است.

خروج از نسخه موبایل