نماد سایت مجله سلامتی ایران

از چند کشور اروپایی برای برگزاری اردوی مشترک به ایران دعوت کرده‌ایم/ به دنبال افزایش سهمیه برای هانگژو هستیم

از چند کشور اروپایی برای برگزاری اردوی مشترک به ایران دعوت کرده‌ایم/ به دنبال افزایش سهمیه برای هانگژو هستیم

سرپرست فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با آنا:

علم, فناوری, گرجستان

سرپرست فدراسیون بوکس گفت: تا پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو از چند کشور اروپایی دعوت کرده‌ایم تا برای برگزاری اردوی مشترک به ایران بیایند.

روح الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط فعلی فدراسیون بوکس اظهار داشت: مشکلات مالی وجود دارد، اما سعی کرده‌ایم آن‌ها را حل کنیم. حتی از فدراسیون‌هایی هم که جزو بهترین‌ها هستند بپرسید عنوان خواهند کرد ما هم دارای مشکلات عدیده مالی هستیم. بالاخره شرایط دوران سرپرستی است و با دوره ریاست زمین تا آسمان تفاوت دارد.

وی درباره شرایط تیم ملی بوکس گفت: اردو‌های تیم ملی بزرگسالان تا ماه جاری در جریان است و پس از آن مدت کوتاهی را بنا به تدابیر کادرفنی به استراحت خواهند پرداخت و سپس دوباره اردو‌ها تا زمان بازی‌های آسیایی ادامه خواهد داشت. در این میان نیز پیش از اعزام بوکسور‌ها به هانگژو در داخل خود ایران اردوی مشترکی با برخی کشور‌های اروپایی داشته باشیم. می‌خواستیم با هندوستان اردوی مشترک تدارک ببینیم، اما زمان آن با تاخیر همراه شد. البته با برخی کشور‌ها از گرجستان گرفته تا ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه با ارسال نامه‌نگاری درخواست کرده‌ایم به صورت جداگانه برای برگزاری اردوی مشترک به ایران سفر کنند.  

سرپرست فدراسیون بوکس تصریح کرد:مجبوریم هزینه‌های حضور آن‌ها را در ایران خودمان تامین کنیم. از طرف دیگر سالن فضا و گنجایش کمی دارد و این شرایط برای ما نیست بتوانیم میزبانی از ۲ کشور را به صورت همزمان بر عهده بگیریم. مسابقه دادن به شکل تدارکاتی با چند کشور فواید خوبی برای بوکسور‌های ما داشت، اما به دلیل کوچکی سالن این امر برای ما فراهم نبود. ان‌شاءالله در آینده هم مشکل سالنی که وجود دارد حل شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا نهرودی تا پایان بازی‌های آسیایی به عنوان سرمربی به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: نهرودی کارش را به شکل خوبی ادامه می‌دهد و تا پایان بازی‌های آسیایی هم قراردادش اعتبار خواهد داشت.

وی در واکنش به اینکه شنیده شده سهمیه بوکس برای هانگژو افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: سهمیه ما برای حضور در هانگژو پنج ورزشکار است حتی در آخرین مکاتبه‌ای که با نصرالله سجادی داشتیم او به ما گفت سهمیه‌مان برای المپیک آسیایی تنها پنج بوکسور است. باز باید با او به صحبت بنشینیم تا شرایط برای ما بهتر پیش برود، زیرا بچه‌های ما در راه کسب سهمیه المپیک هم باید به مسابقه بپردازند و حضور ما در چین یک محک خوبی برای ورزشکاران قلمداد می‌شود.

سرپرست فدراسیون بوکس درباره اینکه حمایت‌ها از طرف وزارت ورزش راضی کننده است یا خیر، تصریح کرد: وزارت ورزش هم مشکلات خاص خودش را دارد، اما باز تا جایی که بوده بودجه به ما تخصیص داده و کاری نیز که در توانشان بوده برای ما انجام داده هر چند برای رشته المپیکی مانند بوکس این مبلغ خیلی ناچیز است. ما هم نباید چشم انتظار وزارت ورزش باشیم و باید خودمان هم کار‌هایی برای جذب حامی مالی انجام دهیم.

حسینی در پایان با اشاره به حضور تیم نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: تا ۳ هفته دیگر مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا پیش روی ما است و تصمیم به اعزام تیم داریم، اما هنوز مشخص نیست چه تعداد اعزام خواهند شد. خوشبختانه در نوجوانان و جوانان چند ورزشکار مستعد شناسایی کرده‌ایم که در صورت توجه بیشتر آینده روشنی برای آن‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم. البته در این بین هم مربیان این ورزشکاران فرصت کمی برای تمرین دادن داشتند، زیرا قرار بود مسابقات مهرماه سال گذشته برگزار شود، اما به تیرماه سال جاری موکول شد. از طرف دیگر نیز زمان امتحانات بچه‌ها هم در پیش بوده، اما باز امیدواریم این مسائل روی کار آن‌ها تاثیر منفی نگذارد و بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

خروج از نسخه موبایل