نماد سایت مجله سلامتی ایران

ارائه ۲۱ مقاله در چهارمین همایش بین المللی معماری دست کند

ارائه ۲۱ مقاله در چهارمین همایش بین المللی معماری دست کند

ارائه ۲۱ مقاله در چهارمین همایش بین المللی معماری دست کند

مجله سلامتی ایران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با برررسی مقالات ارائه شده به دبیرخانه چهارمین همایش بین المللی دست کند ۲۱ مقاله پذیرش و در خرم آباد ارائه می شوند.

عطا حسن پور در گفت و گو با مجله سلامتی ایران افزود: این همایش از ۲۲ تا ۲۴ آبان و با حضور ۷۰ شرکت کننده در سطح ملی و بین المللی با مقالاتی از پژوهشگران داخلی و پژوهشگرانی از کشورهای فرانسه ایتالیا و ترکیه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این همایش با محورهای مفاهیم و مبانی نظری بستر فرهنگی و میراث ناملموس بستر طبیعی در معماری دست کند تجارب و حفاظت از معماری دست کند و با شعار “تاب آوری در برابر مخاطرات تغییر اقلیمی و بلایا” در اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به حضور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور رییس پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی کشور پژوهشگران داخلی و خارجی و استاندار لرستان در چهارمین همایش بین الملی اظهار کرد: این همایش با همکاری اتاق بازرگانی خرم آباد صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور دانشگاه هنر دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه تهران دانشگاه لرستان و ایکوموس ایران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان یکی از قطب های معماری دست کند ایران محسوب می شود؛ تاکنون پژوهش های باستان شناسی و میدانی به عمل آمده که بیش از یکصد معماری دست کند در استان شناسایی و ۵۰ اثر از آنها مستند نگاری شده است.

حسن پور افزود: در پایان این همایش کتاب مجموعه مقالات منتشر خواهد شد.همایش بین المللی معماری دست کند پیش از این در شهرهای کرمان تهران و همدان برگزار شده است.

چهارمین همایش بین المللی معماری دست کند روزهای ۲۲ تا ۲۴ آبان به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لرستان در محل اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار می شود.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل