نماد سایت مجله سلامتی ایران

آماده برگزاری همایش شهدای مدافع حرم هستیم

آماده برگزاری همایش شهدای مدافع حرم هستیم

مجله سلامتی ایران/قم سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان قم صبح امروز با حضور در دفتر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن قدردانی از اجرای رزمایش رهروان شهدا با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم دکتر حامد حیاتی در دیدار با حجت‌الاسلام حسن هنرمند گفت: آماده هستیم اقدامات و تمهیدات مشترکی جهت خدمت به خانواده شهدا در جهاددانشگاهی پیش ببریم و در نظر داریم همایشی با عنوان همایش شهدای مدافع حرم در استان برگزار کنیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: توافقاتی که در گذشته داشتیم با کمک معاونان بنیاد در حال نتیجه گیری است.

حسینی ادامه داد: در بحث شهدا یک کار بزرگ در سطح کشوری انجام می دهد یک بانک اطلاعاتی از شهدای دانشجو توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در حال انجام است که در آن وصایای شهدا نیز طبقه‌بندی و فهرست خواهد شد.

وی افزود: در خصوص پیشنهاد همکاری جهاددانشگاهی و بنیاد شهدا و امور ایثار گران استان بحث این بود که از والدین شهدا که در قید حیات هستند بتوانیم مستنداتی جهت نگارش تاریخ شفاهی تهیه، تدوین و منتشر کنیم.

حسینی بیان کرد: در بحث شهدای مدافع حرم هم آماری که ما داریم چیزی حدود ۳۷۰ شهید مدافع حرم در استان قم هستند که حدود ۳۰ شهید ایرانی و بقیه اتباع هستند، با کمک بنیاد شهید و سپاه استان همایشی را در سطح استان با این موضوع برگزار کنیم و مستندات خوبی گرداوری و پردازش کنیم تا همایش وزینی برگزار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هنرمند نیز در این دیدار گفت: هر کس بتواند برای شهدا کاری انجام بدهد حتی یک ذره باشد راه دوری نمی‌رود اگر کسی محبتی به ما بکند ما تشکر می‌کنیم و این یک فرهنگ عام است و از نژاد ایرانی نشأت می‌گیرد.

وی افزود: یک روزی نیاز داشتیم و زیر حمله و فشار دشمن بودیم، رزمندگان اسلام با این که می‌دانستند ممکن است آسیب ببینند یا کشته شوند به میدان آمدند و از میهن دفاع کردند، کسانی بودند مثل جوان‌های امروز آرزوی تشکیل خانواده و لذت بردن از زدگی در کنار خانواده شان را داشتند. ما تا عمر داریم باید از این ها تشکر کنیم کار خیلی بزرگی بوده است، زندگی ما را نجات داده‌اند، باید این فرهنگ ترویج شود و خانواده ایثارگران تکریم شوند.

هنرمند بیان کرد: این امری است که پیامبر اسلام خودشان به این موضوع اهتمام داشتند و امیرالمؤمنین هم این امر را بسیار جدی و مصر ادامه می‌دادند پیگیر رسیدگی به خانواده شهدا و پوشش نیازهای آن‌ها بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: کسی از جهاددانشگاهی یا خبرگزاری های زیر مجموعه آن توقع پرداخت حقوق به ایثارگران و خانواده‌هایشان را ندارد اما می‌توانند در خبرگزاری‌ها پیگیر مطالبات آنها باشند، تفاهم‌نامه‌ای اجرا کنند و خدمتی برسانند.

حسن هنرمند با قدردانی از رئیس سابق جهاددانشگاهی ابراز امیدواری کرد: با روحیه رئیس جدید این امر خدا پسندانه رو به رشد باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خوبی در گذشته با همکاری کنگره شهدا و بنیاد شهید انجام شده و فعالیت‌های ما باید در ادامه آن باشد و موازی کاری یا دوباره کاری نشود.

در پایان این دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اهدای لوح سپاس، تابلو منقش به نام حضرت ولی عصر (عج) و کتاب بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی که با عنوان “رهنمود” منتشر شده است از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم قدردانی کرد. 

انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل