علمی و پزشکی

۵ توصیه برای کاهش دردهای مفصلی در هوای سرد

کاهش دما و سرما در اکثر روزهای زمستان می تواند درد لگن را در این فصل تشدید کند، به خصوص در افراد آسیب پذیر و حساس.

به گزارش مجله سلامتی ایران، افت ناگهانی فشار هوا در روزهای اخیر می تواند منجر به تورم استخوان ها و مفاصل زانو شود و تسکین درد مفاصل را دشوارتر کند.

با این حال، راه‌هایی برای کنار آمدن با این درد غیرقابل تحمل ناشی از آرتروز و استفاده از برخی درمان‌های جایگزین غیر از دارو وجود دارد.

به گفته هند، کارشناسان می‌گویند رعایت این پنج نکته می‌تواند به بیماران در کاهش درد و خشکی مفاصل در روزهای سرد کمک کند:

1. ورزش: هوای سرد می تواند باعث سفت شدن و خشک شدن عضلات و مفاصل شود که منجر به ناتوانی در ورزش می شود. مردم فکر می کنند که ورزش درد مفاصل را افزایش می دهد. اگر درد برای مدت طولانی ادامه پیدا نکرد، همیشه به افراد توصیه می شود برای افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدن، فعالیت بدنی انجام دهند.

2. بدن خود را گرم کنید: گرمای خون به کاهش درد کمک می کند. بنابراین، بیماران باید در زمستان گرم بمانند. وان آب گرم، جوراب و دستکش می تواند به تسکین درد کمک کند.

3. کاهش وزن: در صورت کاهش وزن، فشار روی زانوها و باسن شما کاهش می یابد که فشار کمتری به مفاصل شما وارد می کند. این کار مقابله با التهاب مفاصل را در زمستان آسان تر می کند.

4. معجزه ماساژ را فراموش نکنید: داده های تحقیقاتی اخیر نشان داده اند که ماساژ درمانی می تواند به آرامش عضلات حداقل برای هشت هفته کمک کند.

خبر مرتبط:  آیا بعد از واکسیناسیون به کووید طولانی مبتلا می‌شویم؟

5. آب زیاد بنوشید: نوشیدن آب زیاد در فصل زمستان برای همه ضروری است. مردم اغلب فکر می کنند که نوشیدن آب کافی فقط در تابستان ضروری است، اما به دلیل هوای خشک زمستان، بدن انسان به رطوبت بیشتری نیاز دارد. نوشیدن یک فنجان چای داغ یا یک کاسه سوپ به همان اندازه مفید است. نوشیدن هشت لیوان آب در روز بهترین درمان برای کاهش درد در فصل سرما است.

در عین حال در صورت درد و ناراحتی ناشی از عوارض مفصلی باید با متخصص و درمانگر مشورت کرد.

انتهای پیام/