علمی و پزشکی

۴ ویتامین و ماده معدنیِ ضروری برای قلب

نکات زیادی برای حفظ سلامت قلب وجود دارد، یکی از مهم ترین آنها پیروی از یک رژیم غذایی سالم با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

به گزارش مجله سلامتی ایران، سلامت قلب یکی از عوامل مهم در حفظ سلامت کلی بدن است.

در این مقاله با اشاره به «ویتامین سرآشپز»، مصرف چهار ویتامین و مواد معدنی، افزودن آنها به رژیم غذایی روزانه، ضمن حفظ سلامت عمومی بدن و همچنین بهبود سلامت و عملکرد قلب توصیه می شود. و مواد معدنی:

ویتامین دی – طبق بسیاری از مطالعات پزشکی، کمبود ویتامین D برای سلامتی افراد خطراتی را به همراه دارد. ویتامین D در واقع زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد توسط بدن تولید می شود و به تنظیم فشار خون کمک می کند. با این حال، عواملی مانند قرار گرفتن کم در معرض نور خورشید، چاقی یا سن می تواند باعث کمبود این ویتامین در بدن شود. بسیاری از افراد برای تامین نیاز روزانه به این ویتامین برای جبران کمبود خود مکمل مصرف می کنند و بهترین توصیه این است که طبق توصیه پزشک از مکمل ها استفاده کنید.

اسید فولیک – اسید فولیک که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود، ویتامین دیگری است که برای سلامت قلب ضروری است. این ویتامین به تنظیم میزان اسید آمینه خون به نام «هوموسیستئین» کمک می کند که با خطر احتمالی لخته شدن خون در ارتباط است. منابع طبیعی ویتامین B9 شامل کلم بروکلی، عدس، کلم بروکسل و مارچوبه است.

منیزیم – منیزیم یک ماده معدنی طبیعی است که در سبزیجات سبز تیره، آجیل و غلات و برخی مواد غذایی دیگر یافت می شود. کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است. مکمل ها یا مکمل های منیزیم بخورید یا غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج، سویا، آووکادو و شکلات تلخ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

خبر مرتبط:  افزایش بیماران کووید در سنگاپور به رغم واکسیناسیون ۸۱ درصدی

پتاسیم – طبق گفته انجمن غذا و تغذیه موسسه پزشکی آمریکا، رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات می تواند به شما کمک کند مقدار توصیه شده روزانه 4700 میلی گرم را دریافت کنید. پتاسیم از دیرباز به عنوان ماده معدنی تنظیم کننده فشار خون شناخته شده است. گفته می شود که موز سرشار از پتاسیم است، به طوری که سیب زمینی در واقع دو برابر بیشتر از موز هم اندازه پتاسیم دارد. پتاسیم را می توان به عنوان مکمل خوراکی نیز مصرف کرد.

انتهای پیام/