۲۰ نکته کلیدی تغذیه در زمان ابتلا به کرونا

در مورد بیماری ، هنگامی که خطر شیوع و عفونت های کرونری در کشور زیاد است ، توجه به برخی عوامل تغذیه مهم است. زیرا با تغذیه مناسب می توانید ایمنی خود را تقویت کنید.

به گزارش مجله سلامتی ایران و به گفته دفتر وزارت بهداشت برای اصلاح تغذیه جامعه ، در اینجا 20 نکته مهم تغذیه ای برای بیماری عروق کرونا ویروس قلب آمده است:

– نوشیدن آب را فراموش نکنید. حتماً روزانه 6 لیوان آب بنوشید.

– مصرف غذاهای سرخ شده مانند کاکائو ، کتلت ، خورش ، کباب و غیره ممنوع است.

– در این مدت فقط غذای پخته بخورید.

مصرف غذاهای پروتئینی مانند حبوبات ، تخم مرغ ، گوشت و کره بادام زمینی بدون قند را افزایش دهید.

هر روز تخم مرغ کاملا پخته بخورید.

مصرف قند و شکر را محدود کنید.

غذاهای کنسرو شده ، گوشت های فرآوری شده و فست فودها ممنوع است.

– خوردن میوه و سبزیجات را در طول روز فراموش نکنید.

غذاهای صنعتی حاوی قند مانند بیسکویت ، کیک ، مربا ، نوشیدنی های سرد ، مالت و آب میوه های صنعتی ، شیرینی ، آب نبات و شکلات ممنوع است.

محصولات لبنی مانند پشه پروبیوتیک را با یک وعده غذایی روزانه مصرف کنید.

غذاهای تحریک کننده (مانند برخی غذاهای تند مانند چیلی) را در رژیم غذایی خود حذف کنید.

خوردن انواع اقلام صبحانه شامل عسل ، عدس ، فرنی ، تخم مرغ ، پنیر و گردو و آرد.

– بادام ، بادام ، پسته ، گردو و کنجد را می توان روزانه در ماست ، سوپ و فرنی ریخت.

خبر مرتبط:  ۴ محور محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات شش روزه

مکمل های ویتامین D ، ویتامین C و روی را در این دوران فراموش نکنید. 50،000 واحد مکمل ویتامین D هفتگی یک ماه پس از شروع علائم ، 75 تا 100 میلی گرم روزانه و 1000 میلی گرم مکمل ویتامین C به مدت دو هفته پس از شروع علائم مصرف کنید.

– جوانه گندم جوانه زده ، عدس بو داده ، عدس و غیره را در سوپ ، خورش و ملاس معمولی سرو کنید.

از غذاهای دیر هضم با پنیر پیتزا ، ماکارونی و قارچ اجتناب کنید.

در صورت اسهال ، مصرف مکمل های ویتامین C تا رفع این مشکل ممنوع است. در صورت اسهال ، هویج را با کمی روغن و نمک به عنوان دوغ پروبیوتیک بخورید.

از میوه های حاوی ویتامین A مانند موز ، انبه ، میوه و سبزیجات مانند هویج استفاده کنید.

– در غذای خود از لیمو استفاده کنید.

مصرف قهوه ، چای قوی ، نسکافه یا شکلات تلخ ممنوع است.

انتهای پیام