عمومی

۱۲ اقدام برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

این گزارش که توسط 28 متخصص برتر زوال عقل جمع آوری شده است ، 12 گام اساسی را که می توانید برای جلوگیری از این بیماری بردارید ، نشان می دهد. به گفته متخصصان ، با انجام هر چه سریعتر این اقدامات ، می توانیم میزان ابتلا به بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی 40 درصد کاهش دهیم.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، عصر ایران وی با اشاره به گزینه های آسان مراقبت های بهداشتی نوشت: “زوال عقل یک عامل واحد را شامل نمی شود و ممکن است برخی از مشکلات پیشگیری و درمان این بیماری را توضیح دهد.” دمانس به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، عادات غذایی ، ورزش و عفونت رخ می دهد. این عوامل و بسیاری از عوامل دیگر خطر ابتلا به این بیماری ویرانگر را افزایش می دهد.

خوشبختانه ، یک مطالعه جدید منتشر شده در The Lancet علل زوال عقل را تقسیم می کند.

این مطالعه نشان داد که صدمات سر در میانسالی با 3٪ از موارد زوال عقل مرتبط است. در سنین میانسالی ، مصرف بیش از حد الکل تقریباً با 1٪ موارد ، و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با حدود 2٪ از کل موارد زوال عقل مرتبط است ، اگرچه زنان بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا قرار دارند.

کاهش شنوایی در میانسالی در اکثر موارد (8٪) در جهان عامل خطر زوال عقل است. تحصیلات پایین در ابتدای زندگی با اختلاف کمی (7٪) عامل خطر بعدی است. و سومین عامل خطر ادامه مصرف سیگار است که 5٪ کل موارد زوال عقل را تشکیل می دهد.

خبر مرتبط:  هیچ‌وقت برای تغییر دیر نیست

اکنون ، محققان درک بهتری از عوامل خطر افزایش نرخ زوال عقل در جهان دارند و لیستی از اقدامات برای کاهش این میزان را ارائه داده اند.

گزارشی که توسط 28 متخصص برتر زوال عقل جمع آوری شده است ، 12 مهمترین اقدامات برای جلوگیری از این بیماری را ذکر کرده است. به گفته متخصصان ، با انجام هر چه سریعتر این اقدامات ، می توانیم به میزان قابل توجهی 40٪ خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهیم.

این 12 اقدام شامل موارد زیر است:

فشار خون سیستولیک را در 130 میلی متر جیوه یا کمتر حفظ کنید (حدود 40 سال)

– از گوش در برابر میزان زیاد صدا محافظت کنید و در صورت کم شنوایی از سمعک استفاده کنید

– کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و دود دخانیات دست دوم

– تا آنجا که ممکن است از سر در برابر آسیب محافظت کنید

– الکل را ترک کنید

– سیگار کشیدن را ترک کن

– ارائه آموزش ابتدایی و متوسطه به کودکان

در میانسالی و بعد از آن سبک زندگی فعال را دنبال کنید

– برای جلوگیری از چاقی چه کاری باید انجام شود (رژیم غذایی سالم و ورزش گزینه های خوبی در این زمینه هستند)

– برای جلوگیری از دیابت چه کاری باید انجام شود (رژیم غذایی سالم و ورزش گزینه های خوبی در این زمینه هستند)

برای جلوگیری از افسردگی هر کاری که می توانید انجام دهید (رژیم غذایی سالم ، ورزش ، تمرینات مراقبت از خود مانند مراقبه و کمک خوب از متخصصان بهداشت روان)

خبر مرتبط:  پیش از عید، تهران را تعطیل کنید

– تعامل اجتماعی را تقویت کنید

بیشتر نکات موجود در این لیست اصول زندگی سالم است و به راحتی قابل اجرا است. در حال حاضر ، شما ممکن است نکاتی را دنبال کنید ، اما ممکن است برخی تغییرات دیگر را نیز برای محافظت از سلامت مغز خود در نظر بگیرید.

وقتی نوبت به کاهش خطر زوال عقل می رسد ، محافظت از شنوایی ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از افراد از ارتباط قوی بین کم شنوایی و زوال عقل بی اطلاع هستند.

تحقیقات نشان داده است که کاهش شنوایی با 24٪ خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که افراد کم شنوا باید بیشتر تلاش کنند تا بفهمند دیگران چه می گویند ، از جمله اینکه منابع مغزی کمتری برای عملکردهای شناختی دیگر دارند یا افراد کم شنوا از نظر اجتماعی منزوی هستند. آنها از این وضعیت شرمنده اند. انزوای اجتماعی یکی از مواردی است که خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

در هر صورت ، اگر متوجه کیفیت شنوایی شدید ، به پزشک گوش خود مراجعه کنید تا وضعیت خود را بررسی کند و اینکه آیا باید از سمعک استفاده کنید یا خیر. این می تواند تفاوت بین مغز سالم پیر یا مغز ناسالم باشد.

انتهای پیام