علمی و پزشکی

۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت

خشم یک احساس سالم انسانی است، اما زمانی که از کنترل خارج شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، عصبانیت باعث تغییرات فیزیولوژیکی و بیولوژیکی بسیاری می شود که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون و افزایش هورمون های انرژی، آدرنالین و نورآدرنالین می شود.

احساس خشم می تواند توسط هر عامل و هر فرد یا هر موقعیتی ایجاد شود. گاهی اوقات مسائل زندگی شخصی می تواند منجر به عصبانیت شود. سه راه اصلی مقابله با خشم عبارتند از: «بیان، سرکوب و آرامش».

ابراز خشم به شیوه ای انتقادی، نه به شیوه تهاجمی، روشی سالم برای ابراز خشم است. برای انجام این کار، باید بیاموزید که چگونه نیازهای خود را روشن کنید و چگونه آنها را بدون آسیب رساندن به دیگران برآورده کنید. توجیه به معنای قلدری یا توقع نیست، به معنای احترام به خود و دیگران است.

هندوستان تایمز نکاتی را برای مقابله با خشم به روشی سالم بیان می کند:

قبل از صحبت، فکر کنید: توصیه می شود کمی استراحت کنید، وضعیت را دوباره ارزیابی کنید، دیگران را در نظر بگیرید و سپس صحبت کنید. وقتی عصبانی می شویم در مورد چیزهایی صحبت می کنیم که بعداً پشیمان می شویم.

وقتی آرام شدید، عصبانیت خود را ابراز کنید: پس از آسودگی خاطر، احساسات خود را به شیوه ای بدون تقابل بیان کنید و به نگرانی هایی که با آن روبرو هستید رسیدگی کنید.

ورزش: فعالیت بدنی به کاهش استرس و شل شدن عضلات کمک می کند. هنگام عصبانیت توصیه می شود برای بهبودی مدتی پیاده روی یا ورزش کنید.

خبر مرتبط:  یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

به خود استراحت دهید: در اواسط روز و زمانی که شرایط استرس زا است، استراحت کنید. این به شارژ مجدد ذهن و بدن برای مقابله با استرس کمک می کند.

راه حل های ممکن را شناسایی کنید: با خودتان صحبت کنید که خشم راه حل نیست. به راه حل های ممکن برای عوامل و موقعیت هایی که شما را عصبانی می کنند فکر کنید.

به “من” بچسبید: به جای شکایت از رفتار و کردار طرف مقابل، نگرانی هایی که با آن روبرو هستید و تاثیری که روی شما می گذارد را بیان کنید.

اجتناب از نفرت: رنجش شخص دیگری ما را ناراضی می کند. بهتر است دیگران را ببخشید و خشم را کنار بگذارید.

از طنز برای کاهش استرس استفاده کنید: آرام کردن فضا با شوخ طبعی به کاهش استرس کمک می کند. می تواند در نهایت حال ما را بهتر کند.

تمرین مهارت های تمدد اعصاب: تمرین تنفس عمیق یا صحبت با خود و اطمینان از بهبود وضعیت، راه‌هایی برای آرام کردن ذهن و کاهش خشم هستند.

زمان دریافت کمک را بیاموزید: کنترل خشم می تواند چالش برانگیز باشد. بهتر است برای یادگیری نحوه برخورد با این احساس از متخصص کمک بگیرید.

انتهای پیام/