علمی و پزشکی

یک نسخه خوراکی برای پیشگیری از آلزایمر

ممکن است آلزایمر یک بیماری اجتناب ناپذیر به نظر برسد و همه با افزایش سن به آن مبتلا می شوند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، روانپزشک تغذیه و سبک زندگی بیمارستان عمومی ماساچوست، دکتر. اوما نایدو دیدگاه متفاوتی دارد.

او در مجله انگلیسی «Today» نوشت که عواملی در اختیار شماست که برای جلوگیری از بروز این بیماری کاملاً ضروری است. انتخاب های غذایی اشاره شده.

به گزارش دویچه وله، نیدو توصیه می کند برای بهبود سلامت مغز، میوه ها، روغن زیتون، سبزیجات، امگا 3 و ادویه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

وای

توت ها حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی هستند که عملکرد حافظه را تقویت می کنند. به لطف فیبر بالا، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه، این میوه ها سلامت میکروبی را بهبود می بخشد و به کاهش التهاب کمک می کند. میوه های تازه را به صبحانه خود اضافه کنید.

روغن زیتون

مصرف «فرا بکر» و روغن زیتون خالص با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است، زیرا این ترکیبات می‌توانند به «خودخواری» یا «فرایند طبیعی تصفیه سلول‌های مغزی» کمک کنند. افزودن روغن زیتون خالص به سس های سالاد خانگی یا ریختن آن روی سالاد راهی عالی برای دریافت فواید آن است.

سبزیجات تیره

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و چغندر با سطوح بالای فولات مکمل‌های عالی برای وعده‌های غذایی هستند. افرادی که فولات کافی (نوعی ویتامین B9) دریافت نمی کنند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های عصبی و روانی مانند زوال عقل و افسردگی هستند.

امگا 3

همچنین باید به دنبال غذاهایی باشید که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. برخی تحقیقات نشان می دهد که امگا 3 به عملکرد سلول های مغز کمک می کند و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. ماهی های چرب، مغزها و دانه های مختلف مانند سالمون، این مواد مغذی ضروری را فراهم می کنند.

خبر مرتبط:  آیا داروی جدید استرازنکا مشابه واکسن آن عمل می‌کند؟

ادویه ها

ادویه های مختلفی مانند زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین، زعفران، رزماری و زنجبیل به رژیم غذایی ما رنگ و طعم می بخشند و در عین حال هر کدام از آنها خواصی برای سلامت مغز و تقویت خلق و خو دارند. ترکیبات فعال گیاهانی مانند زنجبیل، سیر می توانند مسیرهای التهابی را هدف قرار داده و از بیماری های عصبی پیشگیری کنند.

انتهای پیام/