علمی و پزشکی

کدام خوراکی‌ها در بهبود زخم‌ها موثر هستند؟

در شرایط مختلف، از یک برش ساده تا یک تصادف بزرگ، می تواند منجر به صدمات شود. شرایط دردناکی که با تغذیه مناسب به سرعت بهبودی کمک می کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران و طبق اعلام دفتر اصلاحات تغذیه وزارت بهداشت، همه ما دچار آسیب می شویم. بیشتر زخم ها در افراد سالم زمانی که تمیز و عاری از عفونت باشند به سرعت بهبود می یابند، اما انواع دیگر آسیب ها جدی تر هستند و اغلب نیاز به مداخله پزشکی دارند. خوشبختانه، انتخاب یک رژیم غذایی سالم می تواند با تامین انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین های مورد نیاز به بهبودی شما کمک کند.

التیام زخم با تغذیه خوب

وعده های غذایی سالم و متعادلی بخورید که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از همه گروه های غذایی مانند پروتئین، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات کامل است.

سبزیجات و میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند مانند توت فرنگی یا اسفناج بخورید.

برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کنید و غذاهای پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی مصرف کنید.

برخی از جراحات ممکن است نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی خاص تری برای بهبود داشته باشند. قبل از شروع مکمل ها با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین مصرف کنید. یک منوی معمولی ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، لوبیا یا عدس برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ یا گوشت کبابی برای شام باشد.

آب بیشتری بنوشید.

خبر مرتبط:  تزریق ۷۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان تهران/ کاهش ۴۹ درصدی فوتی ها

برای افراد مبتلا به دیابت، سطح قند خون خود را کنترل کنید تا از بهبود زخم جلوگیری شود.

انتهای پیام/