علمی و پزشکی

کاهش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی با شام گیاهی

مجله سلامتی ایران / زاوی خراسان طبق گفته انجمن غدد درون ریز ، خوردن یک وعده غذایی گیاهی می تواند خطر بیماری قلبی را 10 درصد کاهش دهد.

محققان دریافته اند افرادی که کربوهیدرات های فرآوری شده و وعده های غذایی چرب بیشتری مصرف می کنند بیشتر از کسانی که بیش از صبحانه می خورند دچار بیماری قلبی می شوند. فشار خون ، حمله قلبی ، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی شایع ترین دلایل مرگ و میر هستند.

سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهد که هر ساله 17.9 میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی عروقی می میرند که 31٪ از کل مرگ و میر در جهان را تشکیل می دهد. افرادی که به طور منظم چربی های اشباع ، گوشت های فرآوری شده و قندهای اضافی مصرف می کنند ، در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. در مقابل ، خوردن یک رژیم غذایی سالم برای قلب با سبزیجات و غلات کامل و گوشت کمتر می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

محققان باید روی زمان و کیفیت رژیم غذایی تمرکز کنند تا راه حلی برای کاهش خطر بیماری های قلبی ارائه دهند. آنها داده های حاصل از نظرسنجی ملی بهداشت و تغذیه (NHANES) را که شامل 27،911 بزرگسال در ایالات متحده است ، تجزیه و تحلیل کردند. اطلاعات رژیم غذایی طی دو روز متوالی مصاحبه با شرکت کنندگان جمع آوری شد.

محققان میزان بیماری های قلبی شرکت کنندگان را با صبحانه ، صبحانه و شام با چربی های مختلف ، کربوهیدرات ها و پروتئین ها مقایسه کردند و دریافتند که خوردن یک وعده غذایی گیاهی با 10 درصد کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است.

خبر مرتبط:  راهکارهای کاهش عطش در روزه‌داری

محققان گفتند: “غذاهای سالم همیشه توصیه می شود ، خصوصاً برای افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند ، اما متوجه می شویم که خوردن گوشت فرآوری شده و کربوهیدرات در وعده صبحانه خطر کمتری دارد.”

این مطالعه در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است.

انتهای پیام