کاهش وزن و ۹ نکته که برای آن کار نمی‌کنند

در اینجا چند نکته آورده شده است که به عقیده متخصصان تغذیه نباید برای کاهش وزن در نظر گرفته شوند.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، عصر ایران وی نوشت: “از رژیم غذایی قدیمی سوپ کلم گرفته تا روش های عجیب و غریب و جدید خوردن پنبه برای پر کردن معده شما ، متخصصان تغذیه انواع نکات مربوط به کاهش وزن را شنیده اند که برخی از آنها عجیب نیستند.” اما خطرناک و مضر در نظر گرفته می شوند. برخی باورهای رایج در مورد چگونگی لاغر شدن ، گاهی اوقات شما را به بیراهه می برد. در اینجا چند نکته آورده شده است که به عقیده متخصصان تغذیه نباید برای کاهش وزن در نظر گرفته شوند.

خوردن را سخت کنید

از لحاظ نظری ایجاد موانعی در خوردن غذا مانند استفاده از چنگال به جای قاشق برای کمک به کمتر خوردن ، یا استفاده از دست غیر غالب منطقی خواهد بود. اما این یک راه حل عملی برای مشکل پرخوری نیست.

به گفته کری گابریل ، متخصص تغذیه ، در مواردی که آهسته غذا می خورید ، باز هم می توانید یک وعده غذایی کامل بخورید. زمان زیادی می برد و اگر فردی مشغول باشید می تواند مشکل ساز شود. همچنین ، غذا خوردن به روشی عجیب باعث می شود در مقابل دیگران دیوانه به نظر برسید.

قبل از غذا لباس تنگ بپوشید

پوشیدن لباس تنگ قبل از غذا خوردن تغییر سبک دیگری است که می تواند منجر به ناراحتی شود. شاید شنیده باشید که با پوشیدن لباس تنگ قبل از غذا خوردن ، توجه بیشتری به آنچه در دهان خود می گذارید ، می کنید. اما مراقبت از وزن در طی … می تواند منجر به مکالمه منفی با شما شود ، و هنگامی که می خواهید سالم بمانید ، قطعاً این چیزی نیست که می خواهید.

به گفته بانی تب دیکس ، متخصص تغذیه ، اشکالی ندارد که به خود انگیزه دهید تا لباسی را که دوست دارید بپوشید ، اما بهتر است بیشتر به آنچه در بشقاب است تمرکز کنید ، نه اینکه آنچه را در کمد خود دارید. بده ، یادداشت کن

خبر مرتبط:  اصل ماجرای «متراژ دست و پا» چه بود؟

اسموتی ها و چنگال را به شیک تغییر دهید

در اواسط یک روز شلوغ ، تهیه میوه یا اسموتی یا پروتئین شیک تزریق شده با ماست زمان زیادی لازم ندارد تا اینکه درگیر فرآیند تهیه و خوردن میوه شوید. اما جایگزینی همه موارد نرم و صاف برای کاهش وزن احتمالاً راه حل پایداری نیست.

به گفته آنتونی دی مارینو ، متخصص تغذیه ، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام خوردن غذای نرم یا شیک به جای آنها در نظر گرفت. کالاهای جایگزین آلس معمولاً کالری و فیبر کمتری دارند ، بنابراین برای مدت طولانی احساس سیری نخواهند کرد.

همچنین ، بسیاری از جایگزین ها معمولاً حاوی مقادیر زیادی قند هستند که می تواند منجر به افزایش قند خون شود ، و اگر دیابت یا پیش دیابت داشته باشید می تواند یک مشکل جدی باشد.

همان غذا را بخورید

برخی از غذاها مانند غذاهای گریپ فروت یا سیب زمینی فقط شامل یک ماده غذایی یا گروهی از غذاها هستند. اما طبق گفته کری گابریل ، این نه یک دستورالعمل برای رابطه سالم با غذا است و نه خصوصاً جذاب است. این وضعیت می تواند منجر به اختلال در خوردن شود.

در همین حال ، عدم رعایت رژیم های غذایی مختلف در طولانی مدت بیشتر از رسیدن به اهداف کاهش وزن در بیمارستان بستری است.

خوردن فقط یک نوع غذا برای مدت طولانی می تواند منجر به کمبود سایر مواد مغذی شود. سرانجام ، می تواند منجر به بیماری های تهدید کننده زندگی شود.

کربوهیدرات مصرف نکنید

کاهش مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی مانند کتو یا اتکینز نباید اثرات کاهش وزن را نفی کند. اما برای بسیاری از افراد ، از بین بردن كربوهیدرات ها كاملاً یك مرحله جدی است كه در طولانی مدت جواب نمی دهد.

تحقیقات نشان داده است که با حذف کامل یک گروه رژیم غذایی ، بدون شک دچار کاهش وزن خواهید شد ، اما پیامدهای خاص خود را دارد. پرهیز از کربوهیدرات (منبع اصلی انرژی بدن) کیفیت زندگی را با گذشت زمان کاهش می دهد. رژیم کم کربوهیدرات می تواند منجر به گرسنگی ، تحریک پذیری ، خستگی ، خلق و خوی ، یبوست ، سردرد و مغز مه آلود شود.

خبر مرتبط:  تجدید دیدارهای تاریخی؟ - مجله سلامتی ایران

اگر قصد دارید برای کاهش وزن از خوردن کربوهیدرات استفاده نکنید ، بهتر است قبل از شروع با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

رژیم کم کربوهیدرات می تواند شما را در معرض خطر سنگ کلیه ، پوکی استخوان و نقرس قرار دهد.

هر لقمه را چندین بار بجوید

عامل دیگری که برخی افراد کاهش وزن می دانند جویدن تا زمانی که یک تکه غذا مایع شود ، است.

خوب جویدن غذای شما فکر بدی نیست ، اما برای کاهش وزن یک ماده جادویی نیست.

به گفته کری گابریل ، چندین بار جویدن قبل از بلعیدن غذا خوب است و به هضم بهتر غذا کمک می کند و آهسته غذا خوردن به تقویت سیری کمک می کند ، اما این یک مرحله زمانبر است. بسته به ارتباط فرد با غذا و غذای مصرفی ، این امر باعث می شود فرد نسبت به غذای خود وسواس پیدا کند و در واقع از خوردن آن لذت نبرد.

از چربی خودداری کنید

یکی از اصلی ترین توصیه ها برای کاهش وزن در دهه های 1980 و 1990 اجتناب از چربی بود. اما تحقیقات نشان داده است که نوع مناسب چربی ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم ، حتی رژیم غذایی طراحی شده برای کاهش وزن هستند.

طبق گفته بانی تب دیکس ، چربی یک ماده مغذی ضروری است که نه تنها به جذب ویتامین ها و مواد مغذی محلول در چربی کمک می کند ، بلکه به شما کمک می کند با خوردن غذا سیر و راضی باشید تا از پرخوری جلوگیری کند. انتخاب نوع مناسب چربی عامل مهمی در هنگام تلاش برای کاهش وزن یا به طور کلی تغذیه سالم است.

چربی های اشباع نشده و غیر اشباع ، انواع مختلفی هستند که می توانید به طور منظم در رژیم غذایی خود استفاده کنید. آجیل ، آووکادو و روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن آووکادو تنها چند گزینه ای است که می توانید در نظر بگیرید.

خبر مرتبط:  عملیات اطفای حریق در انبار الکل ادامه دارد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

از خوردن غذاهای مورد علاقه خود خودداری کنید

هنگام تلاش برای کاهش وزن ، به شما توصیه می شود که از غذاهای مورد علاقه خود پرخوری نکنید. اما پرهیز از غذاهایی که دوست دارید این احتمال را افزایش می دهد که بعد از اتمام رژیم غذایی ، و هنگامی که بیشتر آنها را در مقادیر نامعقول می خورید ، سراغ آنها بروید.

به جای تلاش برای کاهش وزن به عنوان یک راه کوتاه مدت برای جلوگیری از خوردن غذاهای مورد علاقه خود ، با افزودن چیزهایی که لذت می برید می توانید مزایای طولانی مدت بیشتری داشته باشید.

یک برنامه کاهش وزن پایدار همیشه شامل غذاهایی می شود که فرد از خوردن آن لذت می برد زیرا این باید یک رژیم غذایی باشد که شما در زندگی خود بگنجانید و نه یک تغییر موقتی در زندگی شما باشد.

فقط کالری ها را قطع کنید

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، همه ما در مورد مفهوم اساسی دریافت کالری و سوزاندن کالری اطلاعات داریم. کاهش وزن ممکن است ساده به نظر برسد ، اما همه ما می دانیم که کم غذا خوردن کاهش وزن نیست و عوامل مختلفی در این معادله پیچیده نقش دارند.

به گفته آنتونی دی مارینو ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کاهش وزن می تواند تا زمانی که کمبود کالری وجود نداشته باشد ، وجود داشته باشد ، اما انواع کالری ها نیز مهم هستند. بدن انسان یک سیستم بیولوژیکی پیچیده است که غذا را به روش های مختلف با مواد مغذی مختلف پردازش می کند. تغییرات جسمی و هورمونی در پاسخ به غذاهایی که می خوریم اتفاق می افتد.

اگر متوجه شدید که دریافت مقدار مشخصی کالری باعث کاهش وزن نمی شود ناامید نشوید. با کمک متخصصان تغذیه می توانید انواع غذاها و رژیم ها را تجربه کنید.

خوردن غذاهای کم پردازش و انتخاب غذاهای کامل احساس رضایت کلی را افزایش می دهد ، بنابراین احتمال پرخوری را کاهش می دهد و به شما انرژی پایدار در طول روز می دهد و با گذشت زمان ترکیب بدن را بهبود می بخشد.

انتهای پیام