عمومی

چگونه یک غلط املایی، سبب شد تا نام یک امامزاده جابجا شود؟

روز سه شنبه ، 9/1/1379 ، در دفتر کار خود نوشتم: “دیروز و امروز ، عصر به مدت نیم ساعت به خدمت آیت الله شبیری جانجانی آمدم. هر روز در این زمان ، گروهی از دانشجویان و علاقه مندان به دفتر آیت الله سید رضا صدر ، خانه سابق خدا بیایید. “امروز من از امامزاده نصرالدین که روبروی مسجد امام حسن عسکری (ع) است سال کردم. وی گفت:

آقای نجفی ، اساساً مبتنی بر الطالب ، نوشت که او متعلق به نسل بتانی است ، بیشتر به این دلیل که نام الدین از نسل بطحانی ذکر شده است. وی گفت: در نسخه مسجد جامع ، “در بم مدفون است”. از قضا ، امام جمعه نصرالدین در باوم نیز وجود دارد. “شکل شجره نامه اکنون در امامزاده اشتباه است و هیچ مبنایی ندارد.”

طبیعتاً من نزدیک تربت پاکان ، دوست دانشمند آقای مدرسی ، رفتم. وی در جلد دوم مکتب سورانیک نوشت: از نخستین آثار قرن نهم – در چاپ چاپ شده کتاب عمادت الطالب – مکتب سورانیک در کنار قلعه ناصرالدین علی کوم ذکر شده است. از نوادگان امام مظطبی ، به خاک سپرده شد. مطابق این مقاله ، صاحب انور الموششاین دارای شجره و اجتهاد در شجره نامه برخی از امامان و در معابد کم است ، مورد قبول است. بعد از او و هنوز دیگران ، چه سلیقه ها و تاریخچه هایی بر اساس این اجتهاد بافته شده است. حضرت استاد علامه شری شبیری جانجانی ، از علمای بزرگ كوم ، كه در مقابله و تصحیح نسخه اصلی خود با تعدادی نسخه خطی مهم ، در این روند ، نسخه موجود را تصحیح می كند: نسخه كتابخانه بزرگ از 3524 Kom Masid (ص 182 كا ‘) bajah ، 182 ، توسط امام ابن جلال کرمانی ، ص. یازدهم) “باشکوم بوم” به جای “باشک کم” ذکر شده است ، این به دلیل این است که کارمانی نویسنده آن است ، و “بم” وجود ندارد دادن چنین آدرس دقیق درباره “Kom” به اعتبار منطقی نزدیکتر است. (تربت پاکان: 20/2)

سالها پیش ، من از مسجد جامع عکسی از این نسخه گرفتم. فکر می کنم این درخواست دوست عزیزم آقای موری موتو بود. من آن را ذکر کردم و بر اساس آدرس آقای مدرسی مقاله را به شرح زیر یافتم:

خبر مرتبط:  بیگانگان قطعه ندادند، خودمان ساختیم

و جانشین وی نصرالدین بن عالیه بن مهدی بن محمد بن الحسین بن ایید بن محمد بن احمد بن ظفر بن محمد الباثانی است که در مکتب واقعی سورانیک مدفون است. (نسخه شماره 3524 ، ص 18 ، ص ، سطر یازدهم).

در نسخه چاپی عمد الطالب از این تعریف به عنوان “سوكوم” یاد شده است (امدت الطالب ، چاپ شده توسط انصاریان كوم ، 1417 ق ، ص 68). در منتهی الاعمال (1/583) توسط عماد الطالب ذکر شده است: و من بیتانی ، ناصرالدین علی بن مهدی بن محمد بن حسین بن زاید بن محمد بن احمد بن ایفن ظفر عبدالرحمن مدفون در رانندگی تا محله سورانیک از ظفر بن محمد العرازی در «منهال الجرب فی انساب العرب» نقل شده است (كوم ، مرعشی ، 1419 ، ص 99): «… قم قم “در یک مدرسه واقعی در منطقه سورانیک”.

ظاهراً قرار است امام زاده ناصرالدین در نزدیکی سوق كوم باشد. سوک کم که اکنون آن طرف بازار و قبل از این خیابان گیر کرده است [آذر] در زمان رضاشاه به سمت مسجد امام ادامه داشت. در اینجا یک زیارتگاه گمنام وجود دارد و این معبد را معبد موجود در “سوک کم” می نامند.به همین دلیل کتیبه ای نوشته شده و نام آن را زیارتگاه نصرالدین گذاشته اند.

در حال حاضر کتیبه ای در امامزاده نصب شده است که نصرالدین نام دارد و در واقع مجاور یا نزدیک بازار کوم است. این کتیبه به سفارش آیت الله مرعشی تهیه شده و بر اساس همان هجی است. در این کتیبه آمده است: بازسازی توسط اداره اوقاف کم ، مورخ 1411 هجری قمری 1369 ه.

EzUob1613541805.png

عبارت موجود در نسخه اصلی طالب در مسجد جامع

نام آن مانند “شاك بم” در بسیاری از منابع تاریخی باستان آمده است. در تجارب ملتها (42/7) آمده است: و ابن بختیار به زرافه رفت ، و مرتبه و عمل کرد ، و دعای آنها را برای اطاعت از کسانی که به پول و مال پناه می برند ، و پادشاه و آنها نگهبانان کرمان بزرگ.

در معاهده آل علی برای المقوف علی (افضل الدین کارمانی م 652) آمده است: امیر مجاهد الدین (رحمه الله علیه) شخصیت و چهره “7 “شش سال پیش این روز در آینه غیب ، بنابراین در بیست و دومین روز ماه رمضان ، سه شنبه ، ملک بدیح از مرز آریز کوبنان فرود آمد و از آنجا به باخ و نرماشیر برخاست. (اكد العلی ، تهران ، 1977 ، ص 76 و ر.ك: 65 ، 100) به همین ترتیب ، بهترین وقایع كرمان یا آغاز زمان (ص 21 ، 33 ، 92) از دولت تاریخ ناشی می شود (248 ، 268 ، 312) و منابع دیگر. این نام در حافظ ابرو (2/1108) ، اطلاعات سعدین (جلد 1 ، کتاب اول ، ص 366 و جلد 1 ، کتاب دوم ، ص 1139) و بسیاری منابع دیگر ذکر شده است. تاریخ کرمان.

خبر مرتبط:  ضرورت مدیریت جهادی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای سربلندی ایران - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در شرح تاریخ امپراطوری (ص 312) آمده است: بخش: در تاریخ باستان کرمان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود (یا گرمسیری و سرد ، صعودی و جنایی). Shak Baum ، مرکز گرمسیری ، به شما می رود. در سخنان سمت العلی (ص 117) ، گفته می شود كه شاك باام كناره و كوه است.

صحیف الارشاد (ص 208) می گوید: این را بدانید: دارالامان کرمان ، سرزمین و کشور پهناور [فسیح‏] در زمان سلف از هفت شهر تشکیل می شد و بنیانگذار آن شاه اردشیر بن ساسان بن بابکان بن بهرام بن ساسان بن بهمن بن اسفندیار بن کشتاساف بود و اولین شهر از کارمان آباد به کجوان هفتام معروف بود. [است].

مانند امامزاده ناصرالدین در باوم ، در مجموعه نصیری ، بخشی از تاریخ شهر باوم ، به وی اشاره شده است. این متن را از وب سایت Basatin (کد مطلب 868) دریافت کردم: پنجم

“دروازه نرماشیر” مشرف به محل دفن حضرت رفیع الدرجات است ، از جمله “امامزاده نصیرالدین” ، کبا الوسلین ، از نوادگان حضرت قدو al العریفین و حضرت سید الساجدین. (درود و صلوات الله) آنها رفقا و همراهانی هستند که می توانند به شهر بزرگ مدینه بروند. یک شب ، در خواب جمال ، او را با کمال حضرت رسول و کل راهنما مشاهده کردند. او وضعیت را به زبان باز ترجمه کرد: ای کودک! این سرزمین برای شما ذکر شده است و شما باید ازدواج کنید و آن را به یک شخص خاص بدهید [معرفی] ساخته شده توسط

بخصوص در مورد همسایگان سورانی در طالبان ، من آن را در هیچ جای دیگری پیدا نکردم. نمی دانم این کلمه به درستی ضبط شده است یا کلمه دیگری اصلاح شده است. تحقیقات بیشتر در مورد تاریخ های محلی مورد نیاز است.

خبر مرتبط:  پیروزی‌های محیط‌زیستی در سال ۱۳۹۹

از معلم پرسیدم که آیا آنها علاوه بر آنچه در تربت پاکان داشتند ، توضیحی برای من می نویسند. وی این سند را ارسال کرده است ، که برخی از آنها نیز در بالا ذکر شده است:

از خبر درگذشت دوست عزیز دانشمندم – احسان اشراکی خسته شدم. او یکی از دوستان قدیمی بود که ما آخرین بار در سال 1979 ملاقات کردیم ، اما قبل از آن ، به دلیل دوستان و علایق مشترک ، او را در طول سالهایی که رئیس گروه تاریخ بود ، ملاقات کردم. فکر نمی کنم چیزی بیش از آنچه در منابع فارسی تاریخ کرمان دیده اید در مورد Shak Baam داشته باشم. آنچه را که پس از انتشار تربت پاکان در جلد دوم دیدم نوشتم ، جایی که بیانات مفید و صحیح مقام معظم رهبری را نقل می کنم ، که به همان روشی گیج کننده نقل می کنم: “سمت العلی: نسخه 13 عباس پسر بهمن اسفندیار ، بنیانگذار شهر کرمان بود. در تعاریف کتاب اقبال: 117 می گوید: تقسیم کوه در کنار کوه است و در انتشارات ، جرکلی ، معروف در محمد بن بن ابراهیم طالطلی ، معروف به ابن شاق اللیل ، در سال 455 درگذشت. عقد العلیى: 66 می گوید: کارمان به دو قسمت تقسیم شده است: قسمت شرقی بم و قسمت غربی سیرجان ، بنابراین در این کتاب ، هر کجا که باشد بحث در مورد باوم ، به منطقه کوهستانی شرق کرمان اشاره دارد (ص. 13 ، 48 و 95 ، و یادداشت ها: 8 ، 19 و 43.) سمت العلی: 95: 21: و یادداشت 47. همچنین بند سیرجان در پیمان آل علی: 66 و تبصره 74) محکم و سربلند باشید. با احترام: حسین مدرسی. مارکوم در ایمیل دیگری گفت: اکنون من به دنبال چیزی در البیان و التحین جاهج هستم. من مرجع را در صفحه 96-97 این نسخه ، که توسط دارالجیل بیروت منتشر شده است ، مشاهده کردم و به جناحهای عمان و بحرین تحت نظر عبدالقییس اشاره داشت.

چگونه غلط املایی نام معبد را تغییر داده است؟