علمی و پزشکی

چگونه معلمان فرسودگی شغلی را در همه‌گیری کرونا کاهش دهند؟

مجله سلامتی ایران / زاوی خراسان بسیاری از معلمان از اضطراب در مورد عملکرد دانش آموزان و سلامتی آنها در طی اپیدمی رنج می برند.

آنی مورفی ، مدیر مرکز انتقال فناوری بهداشت روان در دانشکده مشاغل بهداشتی راتگرز در نیوجرسی ، ایالات متحده ، گفت: “معلمان می توانند با کمک مدیران استرس و اضطراب را کنترل کنند.”

علائم فرسودگی شغلی شامل بیماری ، خستگی مفرط ، ناامیدی ، فرسودگی شغلی ، فراموشی ، حواس پرتی ، خستگی ، اختلالات خواب و از دست دادن اشتها با کاهش وزن یا افزایش وزن است. با گذشت زمان ، فرسودگی شغلی می تواند منجر به اضطراب ، افسردگی و مشکلات جسمی شود.

مورفی گفت: “بهترین راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی داشتن یک برنامه مراقبت از خود است که شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی ، یوگا یا زمان چرت زدن باشد که از آن لذت می برید.”

وی توصیه کرد: با برنامه ریزی فعالیت های مرتبط در یک دوره معین ، کار و زندگی را متعادل کنید. وی توضیح داد ، به جای پاسخ فوری به ایمیل ها ، آنها را برای مدتی مسدود کنید و دوباره باز کنید. شما می توانید به طور خودکار پاسخی الکترونیکی داشته باشید که به افراد اجازه می دهد بدانند پاسخ ایمیل در زمان مقرر ارسال می شود ، بنابراین انتظار پاسخ فوری را نداشته باشید. همچنین ، بعداً به ایمیل آنها پاسخ دهید تا بتوانید فاصله بین ساعات کاری و غیر کاری را به حداقل برسانید.

مورفی پیشنهاد کرد که از یک متخصص بهداشت روان نیز به دنبال کمک حرفه ای باشید.

خبر مرتبط:  مقاومت میکروبی؛ تهدیدی مهم برای سلامت عمومی

وی گفت: مدیران مدارس می توانند به طور منظم جلسات علنی برگزار كنند ، در مورد نگرانی های معلمان و كارمندان بحث كنند ، به طور مرتب ارتباط برقرار كنند و اطمینان حاصل كنند كه همه از همه چیز ، چگونگی و دلیل تصمیم گیری آگاه هستند و همه ذینفعان را درگیر می كنند.

مورفی گفت: “مدیران می توانند محیط پرورشی ایجاد كنند كه بتوانند كار خوبی را معرفی كنند ، تیم سازی را ارتقا دهند و به معلمان و كارمندان در مورد حمایت از سلامت جسمی و روانی آموزش دهند.”

انتهای پیام