چگونه در هوای خیلی گرم راحت تر بخوابیم؟

به گفته متخصصان بهداشت در انگلستان ، دمای ایده آل اتاق برای خوابیدن بین 16 تا 21 درجه سانتیگراد است و مغز شما باید کمی سردتر از بقیه بدن باشد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، متخصص خواب Silentnight دکتر. دارانا رامالاخان به ایندیپندنت گفت: خواب بهتر برای پردازش داده ها در طول روز و ترمیم و تعادل بدن و ذهن مهم است.

وی تاکید کرد: در یک سناریوی ایده آل ، برای اینکه بخوابیم خوب ، باید مقداری اختلاف دما بین بدن و مغز ما وجود داشته باشد – یعنی بدن گرم و سر سرد باشد.

برای خنک ماندن و خواب راحت چه کنیم؟

در اینجا 20 روش برای خواب خوب در هوای گرم آورده شده است:

1 ورق خود را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید ، اما ابتدا آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. اگر یخچال شما مناسب نیست ، پوشیدن لباس خواب یا روبالشی نیز مفید است.

۲ یک بطری آب گرم را با آب یخ پر کنید و آن را روی “نقاط خنک کننده” بدن خود قرار دهید: می توانید کیسه آب گرم خود را با آب سرد پر کنید و در فریزر فریز کنید و سپس آن را با خود به رختخواب ببرید.

3 قبل از خواب کرم خنک کننده Aloevera را به بدن خود بمالید. اگر کرم را در یخچال بگذارید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

4 یک بطری خالی عطر را پر کنید یا آن را با آب یخ اسپری کنید و آن را در کنار تخت خود قرار دهید ، آن را روی صورت ، گردن و زانو اسپری کنید.

خبر مرتبط:  ماجرای بروز "قارچ سیاه" در مبتلایان کرونا / خودسرانه کورتون مصرف نکنید

5 لباس خواب نخی نازک بپوشید و ملحفه های ساخته شده از پنبه خالص را انتخاب کنید. از آنجا که پنبه با کیفیت خوب از هوا عبور می کند ، بهترین پارچه برای خوابیدن و خنک شدن است.

6 دیو گیبسون ، متخصص خواب به شما توصیه می کند مراقب باشید که بیش از حد پروتئین مصرف نکنید زیرا با افزایش متابولیسم ، دمای بدن شما را افزایش می دهد.

7 غذای تند بخورید ، اما حداقل سه ساعت قبل از خواب – به تعریق کمک می کند و تعریق بدن را خنک نگه می دارد.

8 صبح ورزش کنید ، نه عصر برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد.

9 شب شب حمام گرم بگیرید تا دمای بدن شما کاهش یابد. از دوش یخ استفاده نکنید زیرا بدن شما با تغییر گرما به تغییرات ناگهانی دما واکنش نشان می دهد.

گیبسون برخلاف تصور عمومی می گوید برای خنک نگه داشتن خانه ، باید در طول روز از پنجره ها به بیرون نگاه کرده و پرده ها را کنار بگذاریم.

11 تمام وسایل اتاق خواب را خاموش کنید زیرا باعث ایجاد گرما می شوند. همچنین پریزهای برق را جدا کنید.

. پاهای خود را با قرار دادن آنها در زیر ملحفه یا روی کیسه یخ سرد نگه دارید.

13 یک ظرف پر از یخ را جلوی پنکه قرار دهید تا هوای اتاق خنک شود.

۱۴ به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، اما نه در شب. نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب برای حفظ رطوبت بدن کافی است و در عین حال برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار نمی شوید.

خبر مرتبط:  قرائت گزارش کمیسیون بهداشت در خصوص کرونا

۱۵ در تختی جدا از سایر اعضای خانواده بخوابید. دو جسم برابر دو برابر حرارت تولید شده توسط بدن است.

۱۶ در صورت امکان ، در طبقه همکف دراز بکشید ، زیرا گرما در طبقه بالا زیاد است.

۱۷ می توانید با جوراب خیس یا خیس یا تی شرت خیس بخوابید.

۱۸ قبل از خواب پاها و مچ دست خود را با آب سرد بشویید.

19. به گفته دکتر رامالاخان ، اگر نصف شب بیدار می شوید ، مقداری عصاره نعناع را روی پیشانی خود بمالید.

20 یک تکه پارچه نرم را خیس کرده و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و در حالی که در رختخواب هستید روی پیشانی خود بگذارید.

انتهای پیام