چگونه با اختلالات خُلقی ناشی از تغییر فصل کنار بیاییم؟

با آمدن پاییز و زمستان ، برای برخی افراد ، هوای سرد ، روزهای کوتاه و شبهای تاریک و همچنین عدم تفریح ​​و پیک نیک در دشت ها و آفتاب در اکثر روزها ، حالتی غم انگیز است.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، بازگشت به زندگی “عادی” در این مرحله از اپیدمی عامل دیگری است.

در مقاله ایندیپندنت آمده است: “میلیون ها متخصص بهداشت روان در یک سال و نیم گذشته از خانه خارج شده اند و شیوه زندگی آنها در زمستان گذشته مانند سالهای گذشته نبود.” اپیدمی کرونا بدین معناست که شما مجبور نیستید منتظر وسیله نقلیه عمومی باشید یا در تاریکی صبح زود بیدار شوید. بنابراین تعجبی ندارد که برای بسیاری از ما ، پاییز و زمستان امسال ناامیدکننده تر از همیشه است.

استیون باکلی ، مدیر اطلاعات در موسسه ذهن در انگلستان می گوید: “معمولاً افراد افسرده می شوند وقتی اوضاع تغییر می کند ، به ویژه امسال ، تابستان ما را به طور کامل زنده نکرده است.”

اما او هشدار می دهد که تفاوت زیادی بین ناراحتی و داشتن یک اختلال جدی به نام اختلال عاطفی فصلی وجود دارد. کارشناسان تخمین می زنند که از هر 100 نفر در انگلستان سه نفر در مرحله ای از زندگی به این بیماری مبتلا می شوند.

اگر “سلامتی” دارید ، تغییر آسون ها تأثیر بسیار عمیق تری بر روحیه و سطح انرژی شما خواهد گذاشت.

باکلی می گوید: “بسیاری از مردم از خورشید و روزهای طولانی شادتر و پر انرژی تر هستند.” اما اگر از اختلال عاطفی فصلی رنج می برید ، تغییر در آسون ها می تواند بر روحیه و سطح انرژی فرد تأثیر عمیقی بگذارد و منجر به افسردگی و پیامدهای جدی برای زندگی روزمره شود.

خبر مرتبط:  جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های همه گیری کرونا در جهان

سیستم درمان عمومی انگلستان اندوه و تغییرات خلقی ، عزت نفس پایین ، گریه ، گوشه گیری ، از دست دادن لذت از فعالیت ها و احساس سرخوردگی و گناه را از علائم رایج اختلال عاطفی فصلی برشمرده است.

افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی بیکاری ، از دست دادن تمرکز ، خواب طولانی مدت و افزایش اشتها را تجربه می کنند. برخی از آنها دائماً این تأثیرات را در دوره های “شیدایی” (شیدایی) تجربه می کنند ، که در طول آن بسیار شاد ، پرانرژی و اجتماعی می شوند.

بنابراین ، یک فرد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی چه می تواند بکند تا در اختلال پاییزی بهتر شود؟

– برو بیرون

باکلی می گوید پیاده روی ، به ویژه بعد از ظهر یا روزهای آفتابی ، می تواند در کاهش عوارض موثر باشد.

وی تاکید کرد: نظرسنجی اخیر از افرادی که مشکلات روحی و روانی دارند نشان می دهد گذراندن زمان در خارج از خانه محبوب ترین راه برای سازگاری با تغییرات و استرس های 18 ماه گذشته است. گذراندن وقت در پارک یا باغ یا نشستن پشت پنجره نیز می تواند مثر باشد.

– فعال بمان

فعالیت بدنی می تواند در بهبود خلق و خو و افزایش انرژی بسیار مثر باشد. این فعالیت لازم نیست شدید و خسته کننده باشد. تکالیف ، باغبانی یا پیاده روی اوقات فراغت همه می توانند مفید باشند. تحقیقات نشان داده است که ورزش در فضای باز مانند دویدن یا دوچرخه سواری در درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​روانی مانند داروهای ضد افسردگی مثر است.

خبر مرتبط:  تزریق واکسن کرونا در مجموعه تاریخی نیاوران

– زنده

کارشناسان می گویند: تلاش برای زنده ماندن و توجه به محیط اطراف بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که در خارج از منزل هستید. هنگام قدم زدن از زیبایی برگها و تغییر رنگ آنها یا آبی آسمانی لذت ببرید. اگر احساس می کنید زمستان سخت است ، نگرش خود را تغییر دهید بی نظمی به ممنون از زیباییمعجزه خواهد کرد

اگر تغییرات خلقی ، افکار و رفتارهای شما بیش از دو هفته طول کشید ، این متخصصان توصیه می کنند با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است پزشک شما را از امکانات کمک و پشتیبانی موجود مطلع کند یا در موارد شدید مشاوره روانشناسی یا “درمان شناختی-رفتاری” یا داروها را پیشنهاد دهد.

انتهای پیام