علمی و پزشکی

چند توصیه برای مراقبت از سلامت روان

خودمراقبتی و به ویژه مراقبت از سلامت روان بخش مهمی از زندگی هر فرد است.

به گزارش مجله سلامتی ایرانبرای ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی به پول و زمان زیادی نیاز نیست. در عوض، می توان گام های ساده ای برای ایجاد تغییرات در زندگی برداشت.

در اینجا چند راه ساده و کاربردی برای مراقبت از سلامت روان خود با توجه به سلامت روان آورده شده است.

1. در مورد احساسات خود صحبت کنید.
صحبت در مورد احساسات می تواند به مراقبت از سلامت روان شما کمک کند. صحبت کردن در مورد احساسات به افراد کمک می کند تا بهتر با آن کنار بیایند و وقتی ناراحت می شوند با آن کنار بیایند.

2. فعال بمانید.
ورزش منظم عزت نفس شما را افزایش می دهد و به تمرکز، خواب و احساس بهتر کمک می کند. ورزش مغز و سایر اندام های حیاتی شما را سالم نگه می دارد و برای سلامت روان شما مفید است.

3. با محیط اطراف خود در تماس باشید.
هیچ چیز بهتر از برقراری ارتباط و گفتگوی چهره به چهره نیست. با این حال، در این شرایط همیشه نمی توان با همسایگان خود از طریق تلفن صحبت کرد یا با آنها به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرد.

4. در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.
همه از اینکه گاهی اوقات چه احساسی دارند یا بر اساس آن برنامه ریزی نمی کنند خسته می شوند. وقتی احساس می کنید که به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید، بهترین راه حل این است که از دیگران کمک بخواهید.

خبر مرتبط:  ایران در آستانه موج سهمگین‌تر کرونا / افزایش ۳۸.۲ درصدی فوتی‌ها در هفته اخیر

5. قدر محیط اطراف و روابط اجتماعی خود را بدانید.
توجه به یکدیگر می تواند نقش مهمی در حفظ روابط افراد داشته باشد. می تواند افراد را بیشتر و بیشتر به یکدیگر نزدیک کند.

انتهای پیام/