چطور ۱۱۰ سال عمر کنید؟

داشتن سه دوست صمیمی ، مسواک زدن و مسواک زدن هر روز شما را صد ساله می کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، ادید “با استفاده از یک مدل ریاضی ، محققان دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرده اند که بین سالهای 2020 و 2100 ، تعداد افرادی که 100 سال یا بیشتر زندگی می کنند افزایش می یابد و احتمال زنده ماندن بیش از 100 سال هر روز افزایش می یابد.”

مایکل پرس ، نویسنده مقاله و دانشجوی دکترا در دانشگاه واشنگتن می گوید: “رکورد پیرترین فرد روی زمین احتمالاً در این قرن شکسته خواهد شد.”

تا به امروز ، سوابق پیرمرد متعلق به جین کلمنت است. یک زن فرانسوی که در سال 1997 در سن 122 سال و 1640 روز درگذشت. مطابق مطبوعات ، 687 درصد احتمال دارد که فرد تا سال 2100 به سن 1270 برسد و 21 درصد به 130 سال تا 2100 می رسد.

عوامل زیادی در افزایش زندگی انسان نقش دارند ، از جمله پیشرفت های علم پزشکی و زیست شناسی. در حقیقت ، پیشرفت های زیادی در زمینه زیست شناسی پیری انجام شده است به طوری که برخی از کارشناسان معتقدند ما در نهایت قادر به “درمان” پیری خواهیم بود.

اندرو استیل ، دانشمند و نویسنده کتاب Ageless: The New Science of Ageing ، می گوید: “اگر ما به جای بیماری های خاص مرتبط با سبک زندگی ، بر روند پیری تمرکز کنیم.” “ما خواهیم فهمید.”

به عنوان مثال ، محققان اکنون می خواهند بدانند چگونه “سلول های پیری” را هدف قرار دهند. به جای تقسیم و تشکیل سلولهای جدید ، سلولهای پیری مواد شیمیایی و مولکولهایی را آزاد کرده و آزاد می کنند که عملکرد سلولهای سالم را مختل کرده و باعث واکنش التهابی می شوند. با افزایش سن ، تعداد سلول های پیری افزایش می یابد ، اما مطالعات روی موش ها نشان می دهد که می توانیم این سلول ها را حذف کرده و طول عمر موش ها را افزایش دهیم.

خبر مرتبط:  کپی کارت بانکی دامی برای خالی کردن حساب

استیل می گوید: “تصور کنید افرادی که اکنون تا سن 120 سالگی تا 2100 زندگی می کنند هیچ داستان علمی در مورد آینده دور نیستند.”

مطالعه دیگری که در ماه مه منتشر شد ، نشانگرهای زیستی پیری در خون افراد را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که انسان هایی که در محیط های بدون استرس و بدون بیماری زندگی می کنند ، می توانند 150 سال عمر کنند.

علاوه بر این ، انسانها می توانند کارهایی را برای افزایش طول عمر خود انجام دهند.

مطالعه ای در سال 2018 از دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که از 50 عادت سالم ساده پیروی می کنند – کیفیت غذا خوردن ، تغذیه سالم ، انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​، حفظ وزن سالم و پرهیز از الکل و سیگار کشیدن – عمر طولانی تری داشته اند. به مدت 50 سال

تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن 25 وعده میوه و 30 وعده سبزیجات با مرگ و میر کمتر ارتباط دارد.

دون ونسون ، یک روزنامه نگار ، گفت که بسیاری از شیوه های خاص به مردم در مناطق آبی – مناطقی که مردم بیشتر جهان در آن زندگی می کنند – کمک کرده است که عمر خود را افزایش دهند. به عنوان مثال ، داشتن حداقل 30 دوست صمیمی که از نظر احساسی از شما حمایت می کنند ، پیاده روی منظم انجام می دهید و 50 روز 202 دقیقه خواب در هفته به افزایش عمر این افراد کمک کرده است.

استیل می گوید: “مسواک زدن و مسواک زدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فراموشی را کاهش می دهد.” رعایت بهداشت دهان و دندان التهاب با درجه پایین را که می تواند به سیستم ایمنی شما آسیب برساند از بین می برد.

خبر مرتبط:  تامین ۳۰ درصد از هزینه های خدمات زیربنایی مسکن آنلاین توسط وزارت راه - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مطالعه دانشگاه واشنگتن با استفاده از داده های پایگاه بین المللی طول عمر انجام شد که افراد 110 ساله و بالاتر را در 132 کشور دنبال می کند.

منبع: CNBC

انتهای پیام