علمی و پزشکی

چطور می‌توان خشم و عصبانیت را کنترل کرد؟

مجله سلامتی ایران/ لرستان یکی از روانشناسان که دارای اختلال وسواس فکری است، می گوید: «هرکسی می تواند تجربه متفاوتی از خشم داشته باشد.

“تقریبا همه مردم مقدار کمی از خشم را روزانه تجربه می کنند. بیشتر کارشناسان معتقدند خشم و عصبانیت برای بقای انسان ضروری هستند، بنابراین زمانی که احساس می کنید در معرض خطر یا حمله قرار می گیرید، خشم بهترین محرک برای محافظت است.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر می توانید کنترل خود را از دست بدهید و به شدت عصبانی شوید که می تواند ویرانگر باشد و هزار و یک مشکل برای شما ایجاد کند.

کاووسی افزود: حمله به فردی که به شما صدمه می زند برای شما خوب و مناسب نیست، اکثر مردم ابزار کمی برای مقابله با عصبانیت دارند یا اصلاً ندارند.

وی گفت: ابراز خشم برای سلامتی مفید است اما باید به درستی انجام شود و همیشه از پرخاشگری پرهیز شود.

وی گفت: ابراز خشم نباید خودسرانه باشد، زیرا در این صورت شما از دیگران محافظت می کنید، بلکه بیشتر از اینکه صرفاً مشکل را حل کنید، شرایط را تشدید می کنید، طبیعتاً ممکن است دیگران از شما و در رابطه شما دور باشند. تلاطم ایجاد می شود یا به طور کامل ناپدید می شود.

کاووسی با بیان اینکه وقتی سرکوب می شود تشدید و گسترش می یابد، گفت: وقتی کینه دارید، به آن فکر نمی کنید و سعی نمی کنید حواس تان را پرت کنید.

این روانشناس ادامه داد: در مواجهه با عصبانیت همیشه باید آرامش را هدف قرار دهید، باید سعی کنید با تعدیل خشم خود را آرام کنید که با ترکیبی از حالت ها و تمرینات فیزیکی و شناختی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

خبر مرتبط:  ضرورت تزریق دُزسوم واکسن کرونابرای سنین بالای۶۰سال/ بازگشت تدریجی تهران به زندگی عادی

او با اشاره به راهکارهای کنترل خشم می گوید: باید یاد بگیرید که آرام باشید، نفس عمیق بکشید و به چیزهایی که دوست دارید فکر کنید و سعی کنید آنها را تصور کنید.

کاووسی گفت: «روی همه چیز، پیاده روی، ورزش، تمیز کردن کابینت آشپزخانه و بسیاری از فعالیت های فیزیکی دیگر که به طرز شگفت انگیزی مفید بوده اند، ذهن خود را پاک کنید.

این روانشناس افزود: گاهی عصبانیت و عصبانیت نشان دهنده عواقب مشکلاتی است که در زندگی با آن روبه رو می شوید. ” این عصبی بودن گره کار شما را باز نمی کند و مطمئناً احساس خوشایندی نیست.

“با همسایگان خود به خوبی ارتباط برقرار کنید. شاید وقتی کسی با شما مخالف است، اولین کلمات انزجاری را که به ذهنتان خطور می کند و باعث دردسر شما می شود را بگویید. اگر به حرف های دیگران گوش می دهید، به هدف خود فکر کنید. صرفه جویی

“وقتی شرایط پیچیده است و شما از عصبانیت خلاص می شوید، شوخی راهی عالی برای کاهش تنش است، موقعیت موجود را به گونه ای بازسازی کنید که عصبانیت و عصبانیت را برای شما دشوار کند.”

این روانشناس تاکید کرد: خشم عاطفی کاملاً ذاتی و طبیعی است و برای حفظ منافع ضروری است اما بسیار مضر نیز هست.

وی گفت: ما باید یاد بگیریم که خشم خود را کنترل کنیم و اجازه ندهیم عصبانیت ما را کنترل کند.

انتهای پیام/