حوادث

چرا خبر بد برایمان جذاب است؟

“خواندن اخبار بد نشان دهنده نیاز وسواس گونه ما به پاسخ در هنگام ترس است. ما از نظر بیولوژیکی تمایل به انجام این کار داریم. روزنامه نگاری تا حدودی با این گرایش بازی می کند و مخاطبان را با عناوین و اخبار تحریک آمیز جذب می کند؛ زیرا ترس و فوریت را برمی انگیزد. ” (ماهنامه مدیریت ارتباطات)

به گزارش مجله سلامتی ایران، یکصد و چهل و ششمین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با موارد «اخبار بد و اضطراب» و «روابط عمومی دانشگاهیان» با مدیریت امیرعباس تاکی پور و سردبیری علی منتشر شد. ورامینی.

شماره جولای این مجله به بررسی مورد ویژه «اخبار بد و اضطراب» می پردازد تا پاسخی به چرایی جذابیت اخبار بد بیابد و در مورد دوم به بررسی سابقه و حضور «روابط عمومی دانشگاهیان» می پردازد.

خواندن اخبار بد نیاز وسواسی ما به پاسخ را در زمانی که می ترسیم نشان می دهد. ما از نظر بیولوژیکی به این کار تمایل داریم. روزنامه نگاری تا حدودی با این گرایش بازی می کند و با عناوین و اخبار تحریک آمیز مخاطب را جذب می کند. زیرا ترس و فوریت را برمی انگیزد. احساس می کنم اگر آخرین اخبار را می دانستم می توانستم بهتر از خودم و خانواده ام محافظت کنم اما به نظر می رسد در عصر جدید باید رفتارمان را تغییر دهیم. در غیر این صورت، اضطراب اخبار بد ما را نابود می کند. در شماره جدید ماهنامه مدیریت به موضوع چرا خبر بد جذاب است؟ اثرات روانی بر انسان چیست؟ آیا جهان آنقدر تیره و تار است که در اخبار می شنویم؟

خبر مرتبط:  دستگیری ۱۰۱۱ سارق حرفه‌ای در طرح‌های رعد و کاشف

در این مراسم از اساتید ارتباطات و روزنامه نگاری محمدمهدی فرقانی، علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیکی و مجید رضائیان سوال شد که چرا اخبار بد خبر هستند؟ با بیزان عبدالکریمی و صالح نجفی اخبار بد از منظر فلسفی بررسی می شود و سهیل رحیمی و مصطفی سلیمانی به جنبه های روانی خبر بد می پردازند. زهرا آزاق، پژوهشگر ارتباطات و محسن محمودی از دیگر نویسندگان پرونده هستند.

عمر «تحصیلات دانشگاهی» روابط عمومی کمتر از تأسیس «واحدهای روابط عمومی» در مؤسسات ایرانی است و پیشرفت ها و سرعت توسعه آن بسیار کند است، اما در نهایت روابط عمومی به عنوان یک حرفه و تخصص ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشگاه ها ابتدا دوره کارشناسی خود را در دانشگاه علامه طباطبایی سازماندهی کردند. کمی دیر است؛ در روزگاری که دانشگاه ها رونق نداشتند. در ایران دانشگاه های زیادی وجود دارد. اما از نظر روابط عمومی دانشگاهی همچنان لازم است; چون ما در روابط عمومی سنت نداریم و کاملا مشتری مدار هستیم. پرونده راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی به دلیل این اتفاق در آخرین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

حسینعلی افخمی، استاد روابط عمومی دانشگاه علامه و بنیانگذار مقطع کارشناسی ارشد در این زمینه، در مورد لزوم توجه دانشگاهی و هر سه محقق، استادان علیرضا عبداللهی نژاد، رضا صبری و منصور سای و ارتباطات و روابط عمومی صحبت کرد. کارگران، در مورد این رویداد در این رویداد صحبت کردند.

این ماهنامه متعلق به موسسه مطبوعاتی حلقه ایده آل است، مدیر مسئول: امیرعباس تاکی پور، سردبیر: علی ورامینی، حسن نمک دوست تهرانی، مسعود شاهحسینی، محسن آزموده، آرمین هاشمی، صبا حیدرخانی و کلانخانی، تحریریه محسن. محمودی، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقی پور، طراح جلد: جلیل نوربخش و گرافیک: نگار آشتیانی.

خبر مرتبط:  معاون عمرانی وزیر کشور: به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، دهیاری داده شود

انتهای پیام/