چای و ارتباط آن با کاهش وزن

اگر به طور مرتب نوشیدنی های غیر الکلی ، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های شیرین می نوشید ، نوشیدن چای به شما کمک می کند تا به تلاش های کاهش وزن خود برسید.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، عصر ایران “چای یک نوشیدنی محبوب در جهان است که به تأمین آب مورد نیاز بدن کمک می کند ، دارای عطر و طعم و طعم بسیار خوبی است و با توجه به نوع گیاهی که از آن ساخته می شود ، سطح انرژی را افزایش می دهد. به تقویت بدن یا خواب بهتر کمک کنید.

اگر سعی در کاهش وزن دارید ، قطعاً چای یکی از بهترین دوستان شما خواهد بود. این ماده نه تنها جایگزین بدون کالری برای برخی از نوشیدنی های شیرین و پرکالری است بلکه دارای خواصی است که به کاهش اشتها ، پشتیبانی از متابولیسم و ​​در نهایت رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند.

البته ، چای یک نوشیدنی جادویی نیست که فقط منجر به کاهش وزن شود ، اما همچنین می تواند به عنوان حمایتی از یک رژیم متعادل و رژیم غذایی مورد توجه قرار گیرد.

می تواند جایگزین میان وعده های نامناسب باشد

توجه به سیگنال هایی که بدن در هنگام گرسنگی ارائه می دهد و خوردن غذاها یا میان وعده ها برای سرکوب این احساس مهم است. اما گاهی اوقات ، آنها گرسنگی را برای احساس دیگری اشتباه می گیرند. به احتمال زیاد شما تشنه یا بی حوصله هستید و این احساس می تواند گرسنگی را گیج کرده و شما را به خوردن تنقلات وسوسه کند.

نوشیدن یک فنجان چای داغ می تواند به مبارزه با این شرایط و افزایش سیری کمک کند. هنگامی که سوخت مناسب بدن خود را تأمین کنید ، احتمال گرسنگی شما را کاهش می دهد. نوشیدن یک فنجان چای راهی عالی برای تشخیص اینکه آیا واقعاً گرسنه هستید یا بدن شما به دلایل دیگری این احساس را دارد.

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد

مشخص شده است که انواع خاصی از چای باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند.

خبر مرتبط:  پایان هویدا - مجله سلامتی ایران

هرچه پیرتر می شوید ، متابولیسم بدن به طور طبیعی کند می شود ، اما هنگامی که سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنید ، سوخت و ساز بدن می تواند بهبود یابد.

به طور خاص ، چای سبز یکی از گزینه های توصیه شده در این زمینه است. این چای سرشار از کافئین و کاتچین های آنتی اکسیدان است که هر دو میزان متابولیسم را افزایش می دهند ، بنابراین به سوزاندن کالری بیشتر در طول روز کمک می کند.

طبق تحقیقی که در سال 2009 انجام شد ، شرکت کنندگان روزانه چهار تا پنج فنجان چای سبز مصرف کردند و به طور متوسط ​​دو پوند (907 گرم) بیشتر از کسانی که چای نخوردند از دست دادند. دو گروه به طور مساوی ورزش کردند.

ممکن است جایگزین نوشیدنی های پر کالری باشد

اگر به طور مرتب نوشیدنی های غیر الکلی ، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های شیرین می نوشید ، نوشیدن چای به شما کمک می کند تا به تلاش های کاهش وزن خود برسید.

تا زمانی که شیرین کننده ای مانند شکر یا شیر به چای خود اضافه نکنید ، یک نوشیدنی بدون کالری دارید و اگر می خواهید میزان چربی و قند بدن خود را کاهش دهید ، چای جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و پرکالری است. تبدیل می شود.

می تواند نفخ شکم را کاهش دهد

اگر شک دارید که نفخ در تلاش برای کاهش وزن شما تداخل ایجاد می کند ، چای قاصدک به عنوان یک ادرار آور طبیعی می تواند بازی را از طرف شما تغییر دهد. با خلاص شدن از شر مایعات اضافی بدن ، لاغرتر به نظر می رسید.

چای قاصدک دارای خواصی است که به کاهش وزن بدن کمک می کند. همچنین ، این چای به سم زدایی از کبد کمک می کند. هنگامی که کبد به درستی کار می کند ، مواد مغذی با کارآیی بیشتری توسط بدن جذب می شوند و این باعث افزایش متابولیسم می شود.

اگر از سایه های سایشی استفاده می کنید ، قبل از مصرف چای قاصدک با پزشک خود مشورت کنید زیرا این گیاه ممکن است در برخی از آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای خوراکی به خصوص در کبد تداخل ایجاد کند.

خبر مرتبط:  خرید بهترین موتورسیکلت از فروشگاههای موتور سیکلت در ایران

چای لیمو گزینه عالی دیگری برای از بین بردن نفخ معده است. این چای حاوی آنتی اکسیدان D-limonene است که به دلیل اثرات ادرار آور شناخته شده است.

می تواند به جلوگیری از تجمع چربی اضافی کمک کند

چای سبز حاوی یک کاتچین به نام epigallo catechin gallate است که به دلیل اثرات ضد التهابی ، پشتیبانی از متابولیسم سالم و کاهش ذخیره چربی شناخته شده است.

به طور کلی ، آنتی اکسیدان های موجود در چای با کاهش استرس اکسیداتیو از سلامت متابولیسم پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ، آنها می توانند به حفظ سطح متعادل قند خون کمک کنند ، که به تنظیم ذخیره چربی کمک می کند.

چای سبز ، به ویژه پودر موکا ، غنی از اپی گالوکاتچین گالات است ، بنابراین نوشیدن آن صبح یا بعد از ظهر به جای قهوه به کاهش ذخیره چربی و وزن کمک می کند.

اپی گالوکاتچین گالات ، که در جلوگیری از تشکیل سلولهای چربی جدید نقش دارد ، اشتها را نیز کاهش می دهد. به نظر می رسد اپی گالوکاتچین گالات و سایر آنتی اکسیدان ها از روند بهبودی بعد از ورزش پشتیبانی می کنند و به شما کمک می کنند هوشیاری بیشتری داشته باشید ، این امر برای تحرک و ورزش مهم است.

گزینه دیگری که می توانید در این زمینه در نظر بگیرید چای سفید است. این چای نه تنها غنی از آنتی اکسیدان است ، بلکه مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که چای سفید از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کرده و تجزیه چربی را افزایش می دهد.

به تعادل سطح هورمون کمک می کند

وقتی عدم تعادل هورمونی وجود داشته باشد ، کاهش وزن به خصوص با افزایش سن دشوارتر می شود. دمنوش های گیاهی به تعادل سطح هورمون ها کمک کرده و بر این اساس کاهش وزن را تسهیل می کنند.

خبر مرتبط:  پیش بینی برداشت ۱۹۰ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

چای رویبوس یکی از نمونه هایی است که برخی شواهد اثر آن را در سوزاندن چربی نشان داده است.

آسفالتن سرشار از چای ریبوز است و مطالعات نشان داده است که این فلاونوئید هورمون های استرس را که باعث افزایش اشتها و ذخیره چربی می شوند ، کاهش می دهد.

مطالعه دیگری در سال 2007 نشان داد که چای سیاه سطح طبیعی کورتیزول و آرامش بدن را تسریع می کند. مقادیر بالای کورتیزول می تواند سلول ها را در برابر انسولین مقاوم کرده و در نتیجه باعث افزایش وزن شود.

این ماده به تأمین سوخت مورد نیاز بدن در هنگام ورزش با شدت بالا کمک می کند

وقتی صبح یا بعد از کار تنبل می شوید ، تمایل کمتری به انجام فعالیت بدنی دارید ، که در نهایت به معنای سوزاندن کالری کمتر است. به همین منظور ، برخی از متخصصان نوشیدن چای را قبل از رفتن به باشگاه توصیه می کنند.

کافئین موجود در برخی از انواع چای مات سبز ، سیاه و یربایی می تواند به افزایش سطح انرژی و انگیزه کمک کند ، بنابراین نوشیدن آن می تواند در هنگام ورزش با تلاش بیشتر کالری بیشتری بسوزاند. .

فقط 30 تا 60 دقیقه طول می کشد تا به حداکثر میزان کافئین در جریان خون برسد و اثر آن معمولاً سه تا پنج ساعت است.

ممکن است نوشیدن چای در صبحانه یا یک ساعت پس از بیدار شدن را در نظر داشته باشید. افزودن شکر به چای بر اهداف کاهش وزن شما تأثیر منفی می گذارد و برای بهبود عطر و طعم چای می توانید کمی لیمو به آن اضافه کنید بدون اینکه کالری زیادی اضافه کنید.

لیمو سرشار از ویتامین C است و از ثبات قند خون پشتیبانی می کند ، که یکی از اصول کاهش وزن مزمن و تقویت متابولیسم است.

مطالعات بیشتر نشان داده است افرادی که روزانه سه تا پنج فنجان چای می نوشند از مزایای بیشتر این نوشیدنی بهره مند می شوند.

انتهای پیام