علمی و پزشکی

پنج علامت ضعیف بودن عضلات مرکزی بدن

عضله مرکزی یک اصطلاح کلی است که برای توصیف ماهیچه هایی که ستون فقرات، شکم، کمر و کمر را کنترل می کنند استفاده می شود. بسیاری از ورزشکاران تنها به این امید که شکمشان شکسته شود، روی عضلات اصلی خود تمرکز می کنند. با این حال، مزایای داشتن ماهیچه های مرکزی قوی بیشتر از مزایای داشتن سیکس تکه یا توانایی حرکت تخته در روز است.

داشتن عضلات مرکزی قوی در کنار زیبایی که به بدن می بخشد، ستون فقرات را تقویت می کند و می تواند به شما کمک کند تا به درستی بایستید یا بنشینید. استحکام ستون فقرات و موقعیت مناسب ستون فقرات می تواند به کاهش کمردرد کمک کند. اما چگونه می توان فهمید که عضلات مرکزی بدن در وضعیت خوبی هستند؟ در این گزارش به پنج علامت اشاره شده که نشان می دهد عضلات مرکزی بدن ضعیف شده اند و راه هایی برای رفع آن پیشنهاد شده است.

پنج نشانه ضعف در عضلات مرکزی بدن

کمر درد

کمردرد شایع ترین عارضه جانبی است که نشان دهنده ضعیف شدن عضلات مرکزی بدن است. عملکرد ماهیچه های مرکزی بدن حمایت از ستون فقرات است و به عنوان مرکزی که همه حرکات از آنجا منشا می گیرند. اگر این ماهیچه ها آماده نباشند به این معنی است که در زمان نیاز به فعالیت آماده نیستند، ستون فقرات در خطر کار بیش از حد قرار می گیرد و تنش و تنش عضلانی ایجاد می شود.

چه کاری می توان کرد؟

وقتی صحبت از کمردرد به میان می‌آید، مهم است که با یک متخصص در مورد چگونگی تقویت صحیح عضلات مرکزی خود صحبت کنید. بسیاری از افرادی که کمردرد را تجربه می کنند ابتدا شروع به تقویت عضلات مرکزی بدن خود می کنند، اما کمردرد آنها ممکن است به دلیل مشکلات دیگری باشد. بنابراین، نداشتن راهنمایی مناسب می تواند باعث تشدید و تشدید کمردرد شود.

خبر مرتبط:  ۵ توصیه برای کاهش دردهای مفصلی در هوای سرد

تعادل ضعیف

باور کنید یا نه، این فقط پاها و مچ پا برای تعادل بدن نیست. ماهیچه های مرکزی بدن نقش مهمی در این زمینه دارند. عضلات مرکزی بدن لگن را احاطه کرده و به تثبیت آن کمک می کنند – اگر عضلات این ناحیه ضعیف باشند، بدون شک تعادل فرد تحت تأثیر قرار می گیرد. ماهیچه های اصلی خود را به صورت عملی تقویت کنید. به طور فعال روی تقویت ماهیچه هایی که پاها را به مرکز بدن متصل می کنند تمرکز کنید. تقویت این عضلات تاثیر فوق العاده ای در تعادل و فعال شدن عضلات مرکزی بدن دارد. بهتر است برای تقویت این عضلات از متخصصان کمک بگیرید تا حرکت تقویتی مناسبی را برای شما فراهم کنند.

پنج نشانه ضعف در عضلات مرکزی بدن

خم شدن

انحنای بالاتنه نشانه دیگری از ضعیف بودن عضلات مرکزی بدن است. ستون فقرات شما به طور طبیعی خمیده نیست و سرتان به سمت جلو کشیده شده است.همه این علائم نشان می دهد که باید عضلات مرکزی بدن خود را تقویت کنید. شاید باور نکنید اما با انجام تمرینات قدرتی می توانید این عضلات را تقویت کرده و این مشکلات را حل کنید.

تقویت مداوم عضلات مرکزی وضعیت نشستن را بهبود می بخشد. انجام حرکات اصلاحی که این عضلات را تقویت می کند به فرد کمک می کند وضعیت نشستن و ایستادن مناسب را برای مدت طولانی حفظ کند و به تدریج به آن عادت کند. با گذشت زمان، حفظ وضعیت بدنی خوب با تلاش کمتر بسیار آسان تر می شود.

درد پا و مچ دست

درد پا و درد مچ از دیگر علائمی است که نشان می دهد عضلات مرکزی بدن ضعیف هستند. هنگامی که عضلات مرکزی بدن ضعیف هستند، فاقد حمایت کافی برای اسکلت مرکزی بدن هستند، بنابراین بدن به درستی متعادل نمی شود که در نهایت می تواند به عضلات و مفاصل محیطی آسیب برساند. قبلاً در مورد تعادل صحبت کرده ایم. هنگامی که عضلات اصلی بدن برای حفظ تعادل مناسب ضعیف هستند، وزن روی پاها می افتد و باعث می شود پاها بیشتر کار کنند و وزن بیشتری بر روی بافت های کف پا وارد کنند.

خبر مرتبط:  بهترین نوع ماسک برای مصون ماندن از اُمیکرون

هنگامی که ستون فقرات در هنگام کشش یا فشار دادن نمی تواند از بدن حمایت کند، مچ دست تحت فشار بیشتری قرار می گیرد و به مرور زمان منجر به سفتی یا درد می شود. اگر درد مزمن مچ دست یا ساق پا دارید که به مرور زمان بهبود نمی یابد، می تواند نشانه ضعف عضلات مرکزی باشد.

چه کار باید بکنیم؟

اگر مدتی است که سعی کرده اید درد پا یا مچ دست خود را تسکین دهید و موفق نشدید، تمرکز خود را برای تقویت عضلات عمیق بدن خود تغییر دهید. ما در مورد دراز و نشست و کرانچ صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد تمریناتی صحبت می کنیم که شامل تعادل خوب بدن، مچ دست، مغز و پاها می شود. پیلاتس اغلب از ضربه زیاد، توان خروجی بالا و بارگذاری سنگین عضلات و اسکلتی جلوگیری می کند. پیلاتس اغلب از ضربه زیاد، توان خروجی بالا و بارگذاری سنگین عضلات و اسکلتی جلوگیری می کند.

نفست را نگه دار

تنگی نفس یکی دیگر از علائم ضعف عضلات مرکزی است. اگر در حین راه رفتن و ورزش مدام به شما یادآوری می شود که نفس بکشید، این نشانه آن است که عضلات مرکزی بدن شما به درستی کار نمی کنند. عضله مرکزی عمیق بدن تا حدودی از دیافراگم تشکیل شده است. دیافراگم عضله اصلی تنفسی است. هنگامی که عضلات مرکزی بدن به اندازه کافی پایدار نیستند یا نمی دانند که چگونه در اکثر موارد به درستی درگیر شوند، دیافراگم برای جبران آن فشرده می شود. یکی از بارزترین نشانه های این اتفاق این است که هنگام ورزش باید همیشه نفس خود را حبس کنید.

خبر مرتبط:  انتظار افزایش سرعت انتشار اُمیکرون در ایران/ضرورت «تعویق امتحانات حضوری» و «دورکاری کارمندان»

چه کاری می توان کرد؟

برای حل این مشکل در هر مرحله و هر تمرینی که انجام می دهید نفس بکشید. هنگام نفس کشیدن دیافراگم کوچک نمی شود. اما اگر بعد از ورزش متوجه شدید گردن یا ستون فقرات خود دچار درد یا درد شدید، نشان می دهد که به جای دیافراگم از عضلات دیگری برای تقویت عضلات مرکزی بدن خود استفاده کرده اید که در این صورت می توانید از متخصص کمک بگیرید.

منبع: ایرنا