پلیس دیدگاه «خودش» را درباره حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرده، نظر نهایی را «قاضی» می‌دهد

در همین حال ، پلیس گفت كه یكی از دلایل سقوط اتوبوس روزنامه نگار “عدم مراقبت و بی توجهی هماهنگ كنندگان سفر در مورد كمبود وسیله نقلیه مناسب” بود. این حادثه اعلام شده است ، اما قاضی با بررسی کلیه گزارش های پرونده و مصاحبه با افراد ، نظر نهایی خود را در این مورد اعلام می کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران یک اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست روز چهارشنبه (2 ژوئیه) در حوالی ناکاده سرنگون شد. اطلاعیهبا توجه به “بی احتیاطی و شیب های راننده اتوبوس به دلیل ناکافی بودن سرعت رانندگی به دلیل پیچش” (نامه راهور به مواد 129 و 130) و عدم وجود گزارشی در مورد دلایل تصادف اتوبوس روزنامه نگاران و سربازان منتشر شد. راننده با شرایط جاده و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با سهل انگاری و ترافیک آشنا نیست. ادارات ایمنی مسئول سرنگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام شدند.

مسعود تجریشی در بیانیه پلیس یکی از دلایل واژگونی اتوبوس روزنامه نگار محیط زیست “سهل انگاری و سهل انگاری هماهنگ کنندگان سفر به دلیل کمبود وسایل نقلیه مناسب” بود. مجله سلامتی ایران وی گفت: پلیس از دید کارشناسان خود مقصر این حادثه را اعلام کرده است اما قاضی پرونده با بررسی کلیه گزارش ها و مصاحبه با مردم نظر نهایی خود را در این مورد اعلام خواهد کرد. قاضی پرونده در حال کار بر روی پرونده ای است که از روز دوشنبه (27 ژوئیه) اتوبوس روزنامه نگار را سرنگون کرد و در حال جمع آوری اسناد از آژانس های مختلف از جمله پلیس ، آژانس حفاظت از محیط زیست و هلال احمر است.

خبر مرتبط:  بخش باقی مانده از ساختمان فروریخته در میامی تخریب شد

دبیر کارگروه ملی و نماینده تام الاختیار مجری طرح نجات دریاچه ارومیه گفت: روز سه شنبه (29 ژوئیه) کمیسیون مدنی مجلس تشکیل شد و گزارش کمیته ایمنی راه و پلیس راهور در این ملاقات. باید یک جلسه مدنی ارائه شود. این گزارش به مواردی مانند آژانس اجاره اتومبیل ، چگونگی وقوع حادثه ، کارهای ترمیم کننده ، وضعیت جاده و غیره می پردازد.

وی گفت: در این گزارش ، عملکرد هلال احمر و نیروهای امدادی مورد بحث قرار گرفته و هنگامی که نیروهای این سازمان در صحنه حاضر می شوند ، هنگام ورود نیروها ، امداد ، معالجه و … بحث می شود. “

تعزیریشی با بیان اینکه کاهش ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از نگرانی های اصلی مردم و مقامات در ایجاد امنیت روانی در جایگزینی حمل و نقل شخصی در جاده ها و شهرها است ، خاطرنشان کرد: ماده 8 قانون هوای پاک دولت را به این تصمیم محدود می کند که آنها انواع وسایل نقلیه را می پوشید ، اما با شکایت شخصی به دادگاه اداری لغو شد. به دنبال این حکم دادگاه اداری ، وکلای شورای محترم نگهبان قوانین تعیین سن فرسودگی اتومبیل را غیرقانونی دانستند. بنابراین ، در جلسات ویژه ، آژانس های مربوطه به این نتیجه رسیده اند که بررسی های فنی مکرر در مدت زمان کوتاه ممکن است قوانین لغو شده را تغییر دهد.

عواقب از بین رفتن سن سایش وسیله نقلیه در سالهای آینده

وی تأکید کرد: حذف سن بچه گربه ها بدون اعمال نظارت دقیق بر معاینه فنی وسایل نقلیه می تواند در سالهای آینده منجر به تصادف شود ، بنابراین تصمیم گیری در مورد سن لفظ و پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعیین موضوعات و نماینده کمیسیون ایمنی راه انجام شد. . “، کمیسیون مدنی پارلمان گزارش عمومی را درباره مسائل اخیر به مجلس ارائه می دهد. تصادفات جاده ای.

خبر مرتبط:  آموزش سواد رسانه‌ای به فعالان مدیریت بحران تهران

وی با اشاره به بخشنامه عیسی کالانتری ، مدیر دفتر برنامه ریزی و ادغام مرکز احیای دریاچه ارومیه ، دبیر گروه ویژه ملی و نماینده تام الاختیار مجری طرح نجات دریاچه ارومیه ، گفت: با حضور تعدادی معرفی شد پزشکان متخصص در بیمارستانها ، آماده برای بخش اورژانس بیمارستان و اتاق عمل و رزرو اتاقهای بیماران بستری در صورت تصادف. “وی مجدداً تحت آزمایشات بالینی قرار گرفت تا این افراد پس از ترخیص از بیمارستان ارومیه و تحت نظارت بر یک پزشک متخصص.

وی گفت: در روز آخر روانپزشکان بیمارستان از روزنامه نگارانی که نیاز به راهنمایی و درمان روانشناختی داشتند بازدید کردند. افرادی که در ارومیه بستری هستند با حضور همکاران در استان تحت معالجه هستند و انشاالله همه به جز یکی در این هفته آزاد می شوند. از روز دوشنبه (27 ژوئیه) ، ما جلسات جدی داخلی و انطباق شرکت ها با بیمه مرکزی را برای پرداخت باج گیری و خسارت آغاز کرده ایم. در این هفته ، نتایج آخرین پیگیری ها را در اتوبوس به خبرنگاران گزارش می دهیم.

تجریشی گفت: “ما با یکی از پزشکان ارتوپدی کشور ، یک ارتوپد بیمارستان ، در مورد احتمال کوتاه شدن زمان مراحل اداری صحبت کرده ایم تا بتوانیم از این هفته روند خسارت به خبرنگاران محترم را آغاز کنیم.” حادثه در حال انجام است جمع آوری و به تهران منتقل می شود خسارت برابر پرداخت می شود

نیاز به تهیه دستورالعمل هایی برای سفر روزنامه نگاران به خارج از شهر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، بر لزوم تدوین دستورالعمل هایی برای سفرهای خروجی برای روزنامه نگاران و سربازان تأكید كرد: یكی از مهمترین موضوعات در این زمینه ، موضوع نظارت ، همراه با تعیین وسایل نقلیه متناسب با سن برای چنین كارهایی است. به دلیل هزینه های بالای نگهداری ، خودروهای فرسوده و اتومبیل های جدید نیاز به نظارت فنی كامل دارند ، زیرا ماشین های فرسوده می توانند هوا را آلوده كرده و از نظر ایمنی تلفات جانی ایجاد كنند. طبق کمیسیون ایمنی راه ، اتوبوس های روزنامه نگاران و سربازان تحت معاینه فنی قرار گرفته اند و اجازه داده شده است که در ایستگاه های پلیس راهور پیش روند ، اما مجاز به ادامه مسیر هستند ، اما به دلیل فرسودگی قطعات خودرو ، به درستی کار نمی کنند

خبر مرتبط:  بیش از ۲۰۰ قربانیِ سیل در اروپا و احتمال افزایش تلفات

نگهبانان مرکز توان بخشی دریاچه ارومیه در حین سفر روزنامه نگار نگهبان هستند

در بخشی دیگر از سخنان خود ، تاجیریشی در پاسخ به این س ISال مجله سلامتی ایران که آیا سازمان حفاظت محیط زیست از سفر ارومیه به خبرنگاران آگاه است یا خیر گفت: “سازمان احیای دریاچه ارومیه یک سازمان هماهنگ کننده و سیاستگذار است ، بنابراین سازمان های مستقلی در مناطقی مانند به عنوان امنیت و سایر قابلیت ها. “تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند و ایمنی زیر مجموعه های اصلی قطعاً در جریان است و باید یک نسخه از تور برای همه تجهیزات مربوطه ارسال شود.

وی درباره ناآگاهی استاندار آذربایجان غربی از بازدید روزنامه نگار گفت: بله. حالا می گوید نمی دانسته است. ما باید هر یک از مجموعه های موجود در سلسله مراتب اداری و در زمینه اطلاع رسانی این تور را بررسی و بررسی کنیم و اینکه چه مراحلی برداشته شده است و باید مراقبت شود تا از وقوع این حوادث ناگوار در آینده جلوگیری شود. و دستورالعمل های ویژه تهیه و تنظیم شده است.

انتهای پیام