علمی و پزشکی

پزشکان ساعت تابستانی را دوست ندارند

کارشناسان می گویند زمان استاندارد بهتر است با ریتم های شبانه روزی بدن یا چرخه های منظم خواب و بیداری زمانی که ساعت در پاییز یک ساعت به عقب برمی گردد، جفت شود. ساعت‌های بیولوژیکی برای بدن طراحی شده‌اند که وقتی هوا صاف است از خواب بیدار می‌شویم و در تاریکی می‌خوابیم و صبح‌ها بیشتر آفتابی می‌شویم.

تابستان الگوی فعلی را معکوس می کند و نور خورشید بیشتری را در عصر فراهم می کند. متخصصان خواب می گویند این برخلاف ساعت بیولوژیکی ما است و برای سلامتی ما مضر است.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا بر مسائل بهداشتی و ایمنی مربوط به تغییر زمان تمرکز می کند و هر بهار ساعت با طیف گسترده ای از مسائل ایمنی و بهداشت عمومی از جمله افزایش حملات قلبی و سکته مغزی، اختلالات خلقی و تصادفات وسیله نقلیه به طور ناگهانی تغییر می کند. شامل موتور

طبق مطالعه ای که در مجله روانشناسی کاربردی منتشر شده است، ما در هفته اول به طور متوسط ​​40 دقیقه در شب می خوابیم، پس از ساعاتی که در طول روز صرفه جویی در وقت و آسیب بیشتر به سایت می گذرانیم. کار مرتبط است.

بر اساس مطالعه ای که در ژانویه 2020 در Current Biology منتشر شد، تصادفات مرگبار پس از انتقال از فصل بهار به تابستان شایع تر است. این مطالعه نشان می دهد که تصادفات رانندگی منجر به فوت در هفته پس از تغییر زمان بهار به تابستان 6 درصد افزایش یافته است. نویسندگان نتیجه می گیرند که حذف این تغییرات فصلی می تواند از 28 تصادف مرگبار در سال جلوگیری کند.

خبر مرتبط:  شعار روز جهانی سرطان: "از شکاف ارائه خدمات درمانی بکاهیم"

طبق مطالعه ای که در Sleep Medicine منتشر شده است، خطر حمله قلبی در هفته اول پس از تغییر به زمان تابستان 3 درصد افزایش می یابد. این مطالعه نشان داد که با انتقال به زمان استاندارد در پاییز، هیچ تغییری در ضربان قلب مشاهده نشد.

اگر عدم تطابق بین ساعت‌های بیولوژیکی و چرخه‌های خواب و بیداری ما در طول تابستان در طول سال ادامه داشته باشد، ممکن است شاهد افزایش میزان مشکلات سلامتی مختلف مرتبط با اختلالات ریتم شبانه‌روزی باشیم، از جمله دیابت نوع 2، چاقی و موارد دیگر. زوال عقل

دکتر. الین ام. روزن، دانشیار و محقق خواب در دانشگاه، گفت: چرخه روزانه نور و تاریکی نشانه قدرتمندی از زمان است که به همگام سازی ساعت بدن کمک می کند. بنابراین، ریتم شبانه روزی ما با قرار گرفتن در معرض نور زیاد در عصر در طول روز قطع می شود، که می تواند تأثیر منفی بر سلامت و ایمنی داشته باشد.

منبع: سایت Avery D Health