نماد سایت مجله سلامتی ایران

پایان امدادرسانی هلال احمر در خوی/ امدادرسانی به ۲۱ هزار و ۵۳۵ زلزله‌زده

پایان امدادرسانی هلال احمر در خوی/ امدادرسانی به ۲۱ هزار و ۵۳۵ زلزله‌زده

ستاد مدیریت بحران, مدیریت بحران, هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر از پایان عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی خبر داد و گفت: در یک هفته گذشته ۹۱۵ نفر از نیروهای امدادی در ۵۲ روستا ۹ اردوگاه اسکان اضطراری برپا کرده و به ۲۱ هزار و ۵۳۵ نفر از زلزله‌زدگان خدمات ارائه کرده‌اند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، یعقوب سلیمانی با ارائه گزارش نهایی اقدامات جمعیت هلال احمر درپی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی در ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ گفت: در مجموع ۵۲ روستا با بهره‌مندی از توانایی خانه‌های هلال، دهیاران و همچنین تیم‌های عملیاتی و امدادی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات ابتدایی وقوع زلزله، اردوگاه‌های امدادی هلال‌احمر برپا و زلزله زدگان اسکان اضطراری یافتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به متاثرین از این حادثه با صرف بیش از ۳۵۳ میلیارد ریال هزینه خبر داد و گفت:‌ توزیع بسته‌های زیستی، امدادی و بهداشتی میان زلزله‌زدگان انجام شد. همچنین تاکنون ۴۳۰۷ دستگاه چادر، ۱۱۱۹ تخته موکت، ۳۱۶۶ تخته پتو، والور ۵۲۶ شعله، بخاری برقی ۲۵۷۴ شعله، ۱۵۰۰ عدد آبمیوه و ۲۶۸۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در میان زلزله‌زدگان تمامی مناطق متأثر از زمین لرزه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر به ۲۱ هزار و ۵۳۵ نفر و ۴۳۰۷ خانوار متاثر از زلزله خدمات ارائه کرده‌اند. گفت: همچنین به منظور ارزیابی میزان خسارات و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی این زلزله، ۹۱۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶۰ تیم عملیاتی شامل تیم‌های ارزیاب، آنست، آواربرداری، اسکان اضطراری، تغذیه و … با به کارگیری ۲۰۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

سلیمانی با اشاره به اعزام تیم های پیشرو شهرستان خوی به مناطق زلزله‌زده بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در استان گفت: در همان دقایق ابتدایی زلزله علاوه بر تشکیل ستاد مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان و سازمان امداد و نجات، ستاد مدیریت حوادث استانداری با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های متاثر نیز تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانه‌های هلال در امدادرسانی به بلایای طبیعی، اظهار کرد: طبق وظایف و اهداف از پیش تعیین شده برای خانه‌های هلال، در همان لحظات ابتدایی زمین‌لرزه خوی، ۱۵ خانه هلال در روستاهای اطراف شهرستان خوی با هماهنگی مرکز فرماندهی ستاد استان به‌حالت آماده باش درآمده و بلافاصله ارزیابی وضعیت افراد و ابنیه روستا را قبل از رسیدن تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر آغاز و نتایج را به ستاد فرماندهی عملیات استان اعلام کردند.

سلیمانی تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از داوطلبان فعال به زلزله‌زدگان امدادرسانی کرده و ۸۰ نفر داوطلب نیز در شهرستان‌های چایپاره، پلدشت، شوط، ماکو و چالدران در حالت آماده باش بودند.

وی از تهیه و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم در تمامی مناطق زلزله زده با مشارکت خیرین و نیروهای داوطلب هلال احمر به همراه اعضای موسسه خیریه عترت بوتراب خبر داد و گفت: همچنین در ادامه‌ی همراهی داوطلبین و خیرین، علاوه بر تهیه ۴۳۰ پرس غذای گرم برای عوامل اجرایی هلال احمر و اهدای اقلام غیرنقدی شامل ۵۰۷ پتوی دو نفره، ۱۰۰ بسته نان خشک، ۹۷۰ قوطی کنسرو تن ماهی و ۵۰۰ قوطی کنسرو لوبیا با مشارکت خیرین شرکت مس به خانواده‌های آسیب دیده، مدرسه‌ای پیش ساخته با ظرفیت ۵۰ نفر به دانش آموزان روستاهای همجوار بدلان، قریس و صوفی شهرستان خوی نیز اهدا شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: اعضای تیم سحر شهرستان خوی متشکل از یک تیم که در دوره‌های آموزشی و تخصصی حضور داشتند، با هدف خدمت رسانی، ارائه حمایت‌های روانی و خدمات فرهنگی به کودکان، عازم مناطق زلزله زده شدند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، به گفته سلیمانی اعضای تیم سحر خدمات خود را در قالب سه گروه تخصصی گروه PFA کمک های اولیه روانشناختی، گروه CFS فضای دوستدار کودک، گروه MDI رسانه و مستند سازی ارائه دادند.

سلیمانی گفت: حمایت جمعیت هلال‌احمر از زلزله‌زدگان تا پایان برطرف شدن آلام مردم زلزله زده شهرستان خوی ادامه دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل