عمومی

پایانه مرزی “پیشین” ترانزیت و تردد بین ایران و پاکستان را هموار می‌کند

“داریوش امانی تهرانی” امشب (سه شنبه) در آستانه بازدید از روستای تیس چابهار و در آستانه سفر وزیر امور خارجه پاکستان به کشورمان گفت: و نیم هکتار با 250 هزار هکتار بهره برداری از زمین وجود دارد.

وی با بیان اینکه 28 میلیارد تومان برای سایت اول هزینه شده است گفت: یک ساختمان 450 متر مربعی برای سایت اول مرز.

رئیس آژانس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: برای انجام کارهای کوچک مرتبط با این سایت هنوز به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس آژانس راهداری و حمل و نقل جاده ای ، که ادعا می کند مرز “سابق” سومین مرز مشترک ما با پاکستان است ، گفت: “ما خدا را شاکریم که” ریمدان “و دو مرز قبلی را کمی قبل از 1400 ساخته است. این پروژه از همکاران ما هستیم آماده فعالیت در جنوب سیستان و بلوچستان.

وی گفت: “اما از آنجا که با دولت پاکستان تا حدودی هماهنگی داریم ، این پرتاب فردا انجام می شود.”

داریوش امانی تهرانی گفت: پس از گشودن این مرزها ، شاهد حضور دستگاه های اجرایی مختلف در منطقه خواهیم بود و ورود ، خروج و ترانزیت نیز توسعه می یابد.

وی گفت: این مرز امکانات بسیار بهتری را برای مسافران فراهم کرده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ساعاتی پیش برای افتتاح مرز رسمی وارد فرودگاه كونارك – چابهار شد و توسط گروهی از فرمانداران و مدیران سیستان و بلوچستان مورد استقبال قرار گرفت.

فردا ، اول ماه مه 1400 ، سومین گذرگاه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان همزمان افتتاح می شود ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از چابهار بازدید کرد.

خبر مرتبط:  سندروم «زیبای خفته» چه علائمی دارد؟

به همین ترتیب ، گذرگاه پیشین-ماند باید در شهر راسک افتتاح شود.

اکنون ترافیک رسمی بین ایران و پاکستان از طریق گذرگاه میرزاوا در شمال سیستان و بلوچستان و گذرگاه جلک در شرق استان انجام می شود.

مرزهای گذشته با پاکستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان مرز دارد.

فاصله از بندر چابهار تا پایانه مرزی سابق حدود 180 کیلومتر است.