٤٠ توصیه به شهردار آینده تهران

منظورم این است که آیا در این مدت کار جدی در زمینه مصالح شهر انجام شده است؟ من این یادداشت را در ماه اوت نوشتم :: 35 حکم برای شهردار آینده تهران

وقتی شکایت می کنید ، آنها می گویند: “استاد ، خدا برای همه در نظر گرفته است ، اما بودجه ای وجود ندارد” ، و دوباره ، وقتی می پرسید بودجه چقدر است ، چه اتفاقی افتاده است؟ شما همه چیز را برداشتید ، چسب خریدید و هیچ صندلی مترو ، اتوبوس ، پارک و صندلی های کوچک در شهر باقی نگذاشتید ، فقط روز بعد آن را چسباندید! ننویس ، باز هستی من نوشتم که مساجد و معابد خالی را با راه حل های گران ضد عفونی نکنید! هیچ یک از آنها وجود ندارد ، به ویروس وارد نشوید ، شما خیابان ها را باز کرده و دوباره نوشته اید ، بزرگراه ها ، بازارها و میادین نیازی به صرف و ضد عفونی و مسمومیت محیط ندارند. در بازگشت به شهر میلیون ها تن مواد شیمیایی خطرناک در داخل و خارج خریداری کردید. شما سم می نوشید و با افتخار هر روز برخی از آمارهای شستشوی جدید را برای برخی از مدیران خود منتشر می کنید.

من می خواهم مقامات کشور گوش دهند!

و

هوشمندانه از صلیب تاج استفاده کنید!

چرا پایان؟ در پاسخ ، آنها سر خود را پایین می گذارند و کبد انسان می خواهد ایمان بیاورد و شما به عنوان مفید آه می کشید! شما پول افرادی را که سفارش کار داده اند و شغل را پذیرفته اند ندیده اید ، این پول تا یوم الدین ممنوع بوده و در عوض بودجه تهیه شده توسط مردم را برای اهداف خاص هدر داده اید!

این عجیب است ، اما به هر حال درست است که احتمالاً در شهرداری تهران تغییر ایجاد می شود (البته خود شهردار در بسیاری از مواقع عملکرد خوبی داشته است اما به نظر می رسد اتوبوس از خیابان بهشت ​​عبور می کند). تکرار می کنم ، شاید این بار جواب بدهد!

خبر مرتبط:  زندگی و مرگ هرمان هسه

از سال 1 تا به امروز ، من دو پروژه در مورد زلزله و حوادث کشور با تمرکز بر روی تهران کار کرده ام (یعنی حدود 3 سال) و نتیجه را به صورت رایگان ارائه می دهم ، فقط چند مورد از آنها باید برای توسعه سرمایه، پایتخت! انشاالله همانطور که گفتم بیشتر عمر خود را در شهر تهران و ضعف آن گذرانده ام

من مشغول مدیریت شهری و بحران آن و نحوه برنامه ریزی کشور هستم.

. تهران باید اعتراف کند که بیمار اورژانسی است

. تهران بزرگتر از حد ضروری است و در هر شرایطی نمی توان از پس آن برآمد

. مدیریت تهران آن را توسعه نمی دهد ، رو به کاهش است

4- زیرساخت های تهران فقط در جهت حفظ وضعیت موجود است و با یک اتفاق ساده می تواند فاجعه بار باشد.

5- مسئولیت بی قاعده حاضر در شهر

و … شهرداری ها ،

6. شفافیت در شهرداریها عملاً صفر است

7. اولین اصطلاح شهرداری ها در مدیریت سرزمین ها اعطای شخصی است ،

8- مهمترین و اساسی ترین تهدید تهران ، زلزله است که امکان تخریب کامل شهر را دارد. مدیریت لرزه نگاری تهران ، عملکرد آن رد شده ارزیابی می شود.

9. مدیریت بحران تصادفات در صورت استناد عملاً غیر قابل توجیه و بی اثر است ،

10. سیستم های امنیتی تهران مانند ایستگاه های آتش نشانی ، کلانتری ها ، خانه های عمومی و … بسیار پایین هستند و توانایی کمترین عملکرد را ندارند.

. بیمارستانهای تهران بیش از حد ضروری آسیب پذیر و متمرکزتر در تهران هستند.

خبر مرتبط:  ملت ایران فریب خواب‌های آشفته دشمنان را نمی‌خورند

. از نظر مدیریت شهری و تصادفات هیچ برنامه کوتاه مدت ، میان مدت یا بلند مدت برای تهران وجود ندارد.

13. فضای آموزش مستقیم و غیرمستقیم در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، اخلاقی ، رفتاری و … کاملاً خالی است.

. آموزش های خاص و عمومی در تمام جنبه های مدیریت شهری و حوادث کاملاً بی معنی است.

. معماری این شهر مخدوش است و مناظر کمتر تراژیک نیستند.

. رتبه بندی برتر ، متوسط ​​و کوچک رتبه بندی باید بر اساس بخش باشد ، نه در هر زمینه! در هنگام زلزله ، وضعیت فعلی فاجعه بار است ،

. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در کوتاه مدت تهران را ترک کنند ، نه در برنامه میان مدت.

. نقشه آسیب شهری؛ زلزله ، اجتماعی ، … باید تهیه شود و برنامه مدیریت آنها تهیه شود ،

19. حجم ورود اتومبیل (اتومبیل ، موتور …) باید جدی کنترل شود ، به عبارت دیگر ، ما باید به سمت ورودی صفر حرکت کنیم ،

20. راه آهن با توسعه مترو باید اولویت باشد ، ترجیحاً در خشکی برای کاهش هزینه ها.

. ترافیک وسایل نقلیه با نظارت جدی بر آلودگی آنها ،

. خروج كوتاه مدت از آلودگی و صنایع شیمیایی و اجزای سازنده از شهر در صد كیلومتری شرق ؛

23. استفاده از پالایشگاه تهران و مدیریت صنایع خطرناک (حداقل خطر) ،

. تبدیل پادگان به مراکز تفریحی و امدادی دوگانه ،

. بررسی ایجاد سیستم تغییر جریان هوا از کوههای شمال تهران !!!

. جابجایی تدریجی کارخانه ها از غرب تهران به شمال شرقی به دلیل جریان بی سیم وزش باد تهران

. کاهش تدریجی مناطق شهرداری به 7 منطقه و تاسیسات آنها برای ساختمان سازی و خدمات بهداشتی و درآمد پایدار ،

خبر مرتبط:  مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

. همه شهرهای دانش زبان در تهران و حومه آن باقی نمانده اند تا برای محافظت در یک منطقه جمع شوند!

. ایجاد دو جاده کمربندی در اطراف تهران ،

30. ایجاد فضاهای سبز عمودی در سراسر شهر ،

. تبدیل سازه های فرسوده به مکان های امن قدیمی (برخلاف تصورات فعلی) ، برای جذب گردشگر

. تغییر کامل برای مدیران فعلی شهر جهت درج ایده های جدید ،

، من معتقدم که پروژه های با هزینه بالا می توانند بسیار ناجوانمردانه جمع آوری شوند ، هزینه ها را بررسی می کنند ، کارهایی را با نصف قیمت در حال حاضر جمع آوری می کنند !!!!

. ایجاد یک شبکه تلویزیونی مستقل برای اطلاعات و آموزش شهری در تهران ،

. ادای احترامی به تاریخ و هویت تهران قدیم! مجدداً تأكید می كنم كه “مدیریت تهران توسعه نیست ، كندتر می شود.”
. نمای ساختمان ها باید سبک شود ، در غیر این صورت دروازه های آینده خواهند بود
. طرحی کامل برای مشکلات اجتماعی شهر که شهر را به مکانی بسیار خطرناک تبدیل می کند

. نوسازی تمام اماکن تاریخی شهر

. ایجاد یک سری پیاده روهای پیوسته و مداوم با حداقل ارتفاع و ارتفاع در خیابان های تهران ، تبدیل برخی خیابان ها به لاین دوچرخه و تنظیم دامنه

. کنترل ترافیک موتور سیکلت ، هر کدام برابر با یک اتومبیل ، در غیر این صورت تلفات انسانی و خسارات اقتصادی در شهر به زودی سر به فلک می کشد!

البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که من انشاالله در صورت لزوم پیشنهاد می کنم.

* استاد نمونه مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران کشور و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران در ایران