واکنش آموزش و پرورش به “چالش مومو”

نیوز’نیوزنیوز:

علیرضا کاظمی ، معاون وزیر آموزش و فرهنگ ، درباره چالش مومو و سایر چالش هایی که می تواند دانش آموزان را در یادگیری الکترونیکی تهدید کند ، گفت: دانش آموزان اکنون در فضای مجازی هستند. ما باید توجه خود را معطوف کنیم. در این راستا ، آموزش با شناسایی آسیب های فضای مجازی اقدامات خاص خود را برای جلوگیری از آسیب به فضای مجازی دارد.

Momo یکی از چالش های کوچک فضای مجازی است
وی ادامه داد: چالش مومو یک مشکل جزئی در فضای مجازی است. آسیب های فضای مجازی شامل موارد سو susp ظن ، مسائل اخلاقی ، شایعات ، دروغگویی در مورد ورود دانش آموزان به مکان های مختلف و اعتیاد دانشجویان به اینترنت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اظهارنظر درباره این موضوع طبیعی است. به نظر من کلید آموزش راه اندازی یک شبکه امن و ایمن برای مقابله با آسیب های اجتماعی در فضای مجازی است. باید فکر کنیم که اگر او خوشحال نبود چه اتفاقی می افتاد و امروز در چه فضایی بود.

بسته سیاست را برای جلوگیری از آزار و اذیت اینترنتی ابلاغ کنید
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعلام بسته سیاستی برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی گفت: طبیعتاً اگر بخواهیم می توانیم کلید آموزش را در نظر بگیریم تا از آسیب های فضای مجازی جلوگیری کنیم ، فضایی ایمن ، ایمن و کاملاً منظم راه اندازی کنیم. ، اما این کافی نیست ، بنابراین ما یک بسته ارتباطی در این زمینه برای آموزش و مراقبت طراحی کردیم.

کاظمی ادامه داد: در برنامه شاد و فضای مجازی ، بسته های مختلفی از فعالیت های مجازی جذاب را پیش روی دانش آموزان قرار می دهیم و طبیعتاً دانش آموزان می توانند با دسترسی به این فضاها بهتر در جاده قرار بگیرند. هنگامی که دانش آموزی صفحه شخصی خود را در یک برنامه خوب باز می کند ، با یک صفحه دانشگاهی و فرهنگی و یک مجموعه بزرگ و جذاب از فعالیت های فرهنگی و هنری مانند بازی های رایانه ای روبرو می شود.

خبر مرتبط:  اعلام حمایت روزنامه نگاران قدیمی از عکاس خبری که با ضربات چاقو مجروح شد

نیاز به ارتقا awareness سطح آگاهی دانش آموزان و والدین و سواد رسانه ای است
یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از آسیب به امنیت سایبری ، آگاهی بخشی به دانشجویان و ایجاد سواد رسانه ای است. “علاوه بر همه اینها ، این یک بسته سیاستی بسیار مهمی است که چشم انداز استراتژیک آموزش در زمینه آسیب پذیری امنیت سایبری را برجسته می کند ، بنابراین ما برنامه های مفصلی در چندین زمینه داریم و آنها را دنبال می کنیم. مهمترین برنامه اطلاع رسانی و توانمند سازی دانش آموزان در زمینه فضای مجازی و سواد رسانه ای است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید از خطرات فضای مجازی آگاهی داشته و دانش و دانش لازم را برای دسترسی به این فضا کسب کنند. نوع توانمندسازی دانش آموزان در زمینه سواد رسانه ای و فضای مجازی اولین و اصلی ترین اقدامی است که ما برنامه ریزی کرده ایم و در برخی زمینه ها در حال اجراست.

نقش والدین در کنار دانش آموزان به عنوان “معاون معلم”
وی گفت: یک قسمت نیز نقش والدین را نشان می دهد. نقش والدین در کنار دانش آموزان به عنوان دستیار معلم نقشی منحصر به فرد است که احتمالاً چنین است. والدین در آموزش با دانش آموزان همراه هستند ، بنابراین آنها باید سواد رسانه ای و فضای مجازی خود را افزایش دهند تا بتوانند از نزدیک با کودکان ارتباط برقرار کنند ، زیرا آنها می توانند نظارت بهتر ، نظارت و ارتباط بهتر داشته باشند در عین حال ، از نظر زیرساخت و سخت افزار ، نرم افزار نظارت باید به گونه ای طراحی شود که زمان و مکان را محدود کند ، به این معنی که والدین می توانند به طور کامل مکان دانش آموز را کنترل و نظارت کنند. البته نظارت باید کاملاً مهربان ، دوستانه و اقناع کننده باشد تا بتواند مثر واقع شود ، زیرا نظارت بر دستور هیچ فایده ای ندارد.

خبر مرتبط:  پایان عملیات آتش‌نشانی در پالایشگاه نفت تهران پس از ۴۲ ساعت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش گفت: گام بعدی بحث موضوع است ، طبیعتاً اگر موضوعی در فضای مجازی مورد قبول دانش آموزان قرار گیرد ، دانش آموز را به مسیر درست هدایت می کند. آموزش نیز وارد این موضوع شده و محتوای خوبی تولید کرده است.

ایجاد اینترنت Swatch در آینده برای جلوگیری از امنیت سایبری
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: “ما گام های منفی برمی داریم. مدتی طول می کشد.” به عنوان مثال ، یکی از این اقدامات منفی ایجاد یک اینترنت اینترنتی swatch است ، یعنی یک فضای امن برای دسترسی دانش آموز به اینترنت و راه رفتن در آن. در آینده ما به سمت سیم کارت اختصاصی برای دانشجویان حرکت خواهیم کرد تا خانواده ها بتوانند اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان با این سیم کارت ها در یک محیط سوئیچ و ایمن قرار دارند.

کاظمی درباره نکات مثبت توضیح داد: اما اقدامات مثبت برای بحث در مورد توانمندسازی دانش آموزان ، مهارت های سواد رسانه ای و فضای مجازی دانش آموزان ، والدین و معلمان و همکاران نیز مهم است. ما همچنین باید نوعی تبلیغات را انجام دهیم ، اما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم و مطمئناً رسانه ها نقش بسیار بالایی در ارتقا and و حفظ سواد رسانه ای دارند.

وی گفت: البته رادیو و تلویزیون این هشدارها را منتقل می کند. به نظر می رسد که این امر باید با یک برنامه دقیق و جامع تری همراه باشد تا دانشجویان نسبت به خطرات فضای سایبری حساس باشند. اگر خانواده ها و دانش آموزان اطلاعات کافی دارند ، مطمئن باشید که آنها به خودی خود به محیط دسترسی پیدا نمی کنند. با این حال ، ما در ابتدای راه هستیم و پروژه ها و پروژه های زیادی داریم که اجرای آنها قطعاً زمان بر است.

خبر مرتبط:  مخالفت صریح پلیس با خاموشی‌های شبانه پایتخت

ما اشکالات یک برنامه خوب را قبول می کنیم
معاون وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ در پاسخ به اینکه اپلیکیشن Happy به دلیل کمبودهایی که دارد باعث می شود برخی دانش آموزان و معلمان به پیام های رسانه های خارجی روی بیاورند ، گفت: ما یک سری مسائل جزئی را می پذیریم اما برنامه آوریل خوشبختی را با اپلیکیشن Happy در ماه سپتامبر و برنامه شادی فعلی مقایسه کنید. این همیشه تغییر کرده و زیرساخت های آن اصلاح می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: مواردی که در مورد شاد ذکر شد واقعی است اما جای نگرانی نیست زیرا مطمئناً برطرف خواهد شد و شاد در آینده یک برنامه ایمن و قابل قبول یا شاید کاربرد گسترده تری خواهد بود.