واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سوال‌های بی پاسخ

سوالات و ابهامات زیادی در این حادثه وجود دارد که اتوبوس روزنامه نگاران را که عصر چهارشنبه رخ داد سرنگون کرد ، بزرگترین آنها مقصر بود و منجر به این حادثه تلخ شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، عصر چهارشنبه ، حادثه دلخراشی که سرنگونی اتوبوس روزنامه نگاری در ارومیه را برانگیخت ، جامعه رسانه ای کشور را لرزاند. اما ابهامات و س questionsالاتی وجود دارد که ممکن است برای متولیان امر قانع کننده به نظر برسد.

یکی ، به گفته روزنامه نگاران آسیب دیده در این حادثه ، از ابتدای راه اندازی اتوبوس با مشکلات فنی و خطاهای آشکاری روبرو شده است. در حالی که خبرنگاران در اتوبوس به شوخی می پرسیدند “آیا می خواهید ما را سوار این اتوبوس کنید و ما را بکشید؟” ماموریت این روزنامه نگار این است که بپرسد چه کسی مسئول است و چه کسی مسئول اجاره و مالکیت این اتوبوس است.

اتوبوس در نظر گرفته شده برای این مأموریت از سیستم حمل و نقل خارج است و شرکت های فعال در این زمینه قابل توجه هستند ، زیرا راننده محله در تاریخ 3 مه به شرکت سربار خود نوشت که کرونا کمبود مسافر دارد و سوزی بازسازی اتوبوس را حساب کرده و درخواست کرده است یک ماه عزیمت از نیروی دریایی حمل و نقل. دومین س thatالی که پس از شنیدن خبر مرگ دو روزنامه نگار برجسته محیط زیست و 17 مجروح دیگر به ذهن خطور می کند ، این س ofال است که چرا مسافران اجازه دارند با همان اتوبوس ، در قالب یک شرکت حمل و نقل و با آژانس ها سفر کنند؟ مانند سازمان بزرگراه ها. اما آیا آنها شخصی هستند؟

خبر مرتبط:  اقدام و عملیات حوزه مرزی با تعامل مرزنشینان انجام می‌گیرد

مگر اینکه کلیه اتوبوس ها و کامیون ها که در محورهای مواصلاتی کشور تردد می کنند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی کنترل شوند و وضعیت آنها در هر ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مورد بازرسی و تأیید قرار گیرد. پس چرا این اتوبوس مجاز است مسافران را حمل کند در حالی که از 23 مه امسال به درخواست رانندگان غیرفعال می شود؟ !

س Anotherال دیگر این است که طی سالها ، وزرا و مقامات حوزه حمل و نقل بارها و بارها به مدرن سازی و ضرورت نیروی دریایی اشاره کرده اند. با این حال ، اتوبوس ها در سال های اخیر علت تصادفات بوده و عمدتا جان بسیاری از هموطنانمان را که از همان مشکل رنج می برند ، گرفته اند. افسر کجا مسئول این امر است و در پاسخ به این سوال که نوسازی نیروی دریایی به کجا رسیده است ، ما همیشه باید منتظر شنیدن چنین اخبار تلخی باشیم!

سرانجام ، آژانس متولی این بخش ، آژانس راه و ترابری ، وزارت راه و شهرسازی ، آژانس حمل و نقل ، پلیس راهنمایی و رانندگی و آژانس حفاظت از محیط زیست باید به س questionsالات و ابهامات پاسخ دهند. نه تنها مقصر این واقعه غم انگیز را تعیین خواهیم کرد ، بلکه دیگر هرگز شاهد چنین فجایعی نخواهیم بود.

انتهای پیام