واقعا چرا بین خطوط نمی‌رانیم؟

همه ما این صحنه را دیده ایم: ترافیک سنگین بزرگراه و صف های طولانی ماشین. به محض باز شدن چیزی ، رانندگان کمی باقی مانده اند که به سرعت فرمان را می چرخانند تا خود و ماشین خود را در فضای خالی خالی کنند و بنابراین دائما از یک خط به خط دیگر می روند.

باید بپذیریم که بخشی از ترافیک در یک شهر بزرگ مانند تهران یا کلانشهرهای دیگر به دلیل عدم رانندگی مناسب شهروندان و نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی است. به دلیل تصادفات و رانندگی بی پروا ، ایجاد ترافیک ، گردش به چپ و عدم رانندگی بین خطوط. پس از اتلاف زندگی در ترافیک ، به نحوه رانندگی خود و دیگران برای یافتن آن توجه کنید.

این یک کار دشوار است: ما در سمت راست هستیم و در سمت چپ ماشین karinalliddaga که در سمت راست دیده می شود ، باید اجازه داشته باشیم nidhanagolisabeku و ماشین را در لاین اشغال کنیم. اگر برخی افراد این کار را دوست ندارند ، فکر می کنند که نمی توانند به سمت ماشین سمت چپ بروند. آنها ممکن است ندانند که این نقض ذهنیت غلط است.

وسایل نقلیه باید بین خطوط و خطوط متقاطع حرکت کنند و هنگام تغییر مسیر احتیاط کنند و با استفاده از چراغ راهنمایی یا علائم راهنمایی ، رانندگان سایر وسایل نقلیه را از تصمیم خود مطلع کنند. سپس مسیرهای دیگری را برای مسیر صحیح وارد کنید. هرگونه تغییر جهت به چپ و راست ممنوع است ، مگر در موارد دقیق و شناسایی و مشاهده عبور وسایل نقلیه عبوری در مسیرهای مشابه و مجاور در جاده هایی که علامت گذاری ندارند. همچنین انحراف و سبقت از وسایل نقلیه در مسیر مخالف (روبرو) ممنوع است ، به استثنای شرایط سبقت مجاز و رعایت قوانین سبقت.

خبر مرتبط:  آمادگی هلال احمر برای اربعین/ بدهی ۲۰۷ میلیارد تومانی یک شرکت هواپیمایی به هلال احمر

طبق جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی ، 50 هزار نفر از شهروندان به دلیل جابجایی یا مراقبت از خطوط بین دو خط در کلان شهرها ، مراکز استانها ، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی جریمه می شوند.

سرهنگ دوم ولی خسروی ، مدرس دانشگاه به مجله سلامتی ایران گفت: “رانندگی بخشی مهم در زندگی اجتماعی تلقی می شود زیرا نقشی بی بدیل در زمینه حمل و نقل و ارتباطات انسانی دارد و در هر جامعه ای به نظم و انضباط احتیاج دارد. خود را منحرف نکنید ؛ حفظ و توجه رعایت حقوق و احترام به دیگران برای رانندگی و پیروی از اصول حاکم بر آن ضروری و ضروری است. وظیفه همه افراد برای حفظ و حفظ مقررات و قوانین ایمنی است. اگر از قوانین و مقررات اجتماعی پیروی نکنید ، عدم نظم ، به ویژه در ترافیک تصادفات و تصادفات به تعداد هکتار منجر به غوغا و اتلاف منابع انسانی و عدم امنیت در جامعه می شود. عوامل فرهنگی و اجتماعی در قوانین و مقررات رانندگی و در نتیجه نظم و انضباط رانندگی نقش مهمی دارند. “مهمترین جنبه نظم و انضباط ترافیکی حرکت در خطوط است.”

وی گفت: “رانندگان محترم نباید سعی كنند ماشین خود را در درجه اول قرار دهند بدون رعایت قوانین.” همچنین ، برای رسیدن به مقصد ، آنها نباید با رانندگان دیگر رقابت کنند و فارغ از علائم ، به ویژه نشانگرها ، از اتومبیل های دیگر سبقت بگیرند. از عواقب این نوع رانندگی و عدم حرکت بین خطوط می توان به تصادفات ، کندی جریان ترافیک ، اتلاف وقت ، آلودگی هوا ، ضایع شدن حقوق دیگران اشاره کرد. “بنابراین ، برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی ، انتظار می رود که مشارکت در رانندگی دسته جمعی و حرکت وسایل نقلیه بین خطوط یکی از مدل های رفتاری مناسب باشد که باعث بهبود ایمنی جاده ها و بهبود جریان ترافیک می شود.”

خبر مرتبط:  افتتاح سرویس مکانیاب مراکز اورژانس

وی گفت: “تعداد رانندگانی كه بین خطوط رانندگی نمی كنند اندك است و بیشتر رانندگان به ویژه افراد تازه تأیید شده و افراد مسن برای حداكثر ایمنی بین خطوط با سرعت مطمئنه رانندگی می كنند.” “در حالی که آژانس های مختلف گام های خوبی برای بهبود ایمنی جاده و رانندگان قطار برداشته اند ، ما باید تلاش بیشتری برای بهبود الگوهای رفتاری رانندگان در خطوط کنیم.”

سرهنگ خسروی برخی از این رفتارها را به کار گرفته است ، از جمله استفاده از فن آوری های جدید در نگهداری از خط ، یا هشدار خروج از خط ، اطلاعات مناسب و فرهنگ سازی ، برای افزایش آگاهی کاربران از ترافیک و حرکت در مسیرهای طولی. هشدار) ، استفاده از فن آوری های جدید در شناسایی جاده ها ، ادامه اجرای پروژه “خط سفید” با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری ها و برخورد قانونی دقیق با رانندگانی که بین خطوط حرکت نمی کنند.

به منظور فرهنگ سازی در این زمینه ، کمپین # من_ بین_ خطوط_میرانم در سال 2016 در سایت های شبکه های اجتماعی کار خود را آغاز کردم و اندکی پس از آن ، توانست مردم و پلیس را با خود همراه کند. این ایده توسط گروهی از دانشجویان جوان آغاز شد ، آنها پیشنهاد دادند كه بعضی از اتومبیل ها در پشت شیشه های خود برچسب “رانندگی بین خطوط” را بزنند. با این حال ، این کمپین مانند گذشته کار نمی کرد و مقاله اخیر برای پشتیبانی از مبارزات Line و Campaign 60 در دسامبر 1999 در وبلاگ بارگذاری شد. همچنین صفحه اینستاگرام این کمپین که دارای 62 پست و 929 عضو است مدت زیادی است که به روز نشده است.

خبر مرتبط:  اعزام نیرو به غرب کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌ها

طبق آمار رسمی ، حدود 10٪ از تصادفات رانندگی به دلیل عدم رانندگی بین خطوط اتفاق می افتد و ترویج فرهنگ مناسب رانندگی می تواند منجر به تصادفات کمتر و هزینه های اقتصادی و انسانی کمتری شود. همچنین ، اگر بین خطوط رانندگی کنید ، ازدحام ترافیک کاهش می یابد و این باعث صرفه جویی در وقت و مصرف سوخت غیرنظامی می شود.

انتهای پیام