علمی و پزشکی

هفته ای چند نوبت ورزش کنیم؟

فعال ماندن برای سالم ماندن ضروری است، اما دستیابی به اهداف تناسب اندام، مانند کاهش وزن یا افزایش توده عضلانی برای تقویت عضلات و استخوان‌ها، می‌تواند کمی دشوار باشد تا بفهمیم دقیقا چقدر باید ورزش کنیم.

به گزارش مجله سلامتی ایران، کارشناسان ورزش و سلامت می گویند: انتخاب نوع ورزش و فعالیت بدنی در نهایت به نقاط قوت، اهداف، موارد خوشایند یا ناخوشایند، تجهیزات موجود، آسیب ها و زمان افراد بستگی دارد.

طبق مقاله ای در ایندیپندنت، اصول و دستورالعمل هایی وجود دارد که می توان در یک تمرین متعادل، موثر، ایمن و لذت بخش از آنها پیروی کرد، حتی اگر همه افراد یک روش را توصیه نمی کنند.

چند روز در هفته باید تمرین کنم؟

اگر بدنساز نیستیم، می خواهیم زمان کمتری را در باشگاه بگذرانیم تا به اهداف سلامتی و تناسب اندام خود برسیم. اما کارشناسان می گویند که ورزش یک یا دو بار در هفته نمی تواند بر سطوح پایین تناسب اندام غلبه کند.

اگر می خواهیم سالم بمانیم و در مدت زمان معقول به اهداف خود برسیم، باید حداقل سه بار در هفته ورزش کنیم. بهتر است چهار بار در هفته ورزش کنید، اما بیشتر افراد این کار را نمی کنند زیرا زمان محدودی دارند. به همین دلیل است که ورزش سه روز در هفته هدف خوبی است. به این ترتیب بدن در طول هفته تحت فشار تمرینی زیادی قرار می گیرد و به آن اجازه می دهد انعطاف پذیرتر، قوی تر و متناسب تر شود.

مدت زمان آموزش چقدر است؟

به عقیده برخی اگر عاقلانه از زمان خود استفاده کنیم می‌توانیم در نیم ساعت یک ورزش مؤثر و مؤثر انجام دهیم، اما به گفته کارشناسان سلامت، اگر قرار است پیشرفت واقعی داشته باشیم، مدت زمان ورزش باید 45 دقیقه تا یک ساعت باشد.

خبر مرتبط:  ثبات در ظرفیت بستری‌های موقت تعداد بیماران کرونایی در استان‌های شمالی

به آنها توصیه می شود 10 دقیقه بدن خود را گرم کنید و حرکت دهید، 30 تا 40 دقیقه با وزنه ورزش کنید و 5 تا 10 دقیقه کشش و خنک کنید.

با این حال، ورزش دوره ای یا تمرین نیم ساعته نیز برای آمادگی مفید است.

در مورد تناسب اندام چقدر خواب اهمیت دارد؟

در یک کلام: خیلی زیاد. برای همه افراد مخصوصاً کسانی که به طور منظم ورزش می کنند ضروری است که هفت تا هشت ساعت در شب بخوابند. پس از یک روز ورزش، بدن تقویت می شود، چربی می سوزاند و بافت عضلانی آسیب دیده در طول خواب بازسازی می شود.

بنابراین اگر به اندازه کافی نخوابیم، ضرر می کنیم، ورزش تاثیر منفی می گذارد و انرژی کافی برای ورزش نداریم.

انتهای پیام/